Hungaroflash Quasar probleempjes
(2 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 6-3-2008 21:54 |
Ik heb laatst op de PA Markt een aantal Quasar's op de kop getikt, inclusief een aantal 'defecte'. Wat zijn de meest voorkomende problemen met deze strobe's en bijbehorende oplossingen, wat zijn aanpassingen die echt zo goed als noodzakelijk zijn en wat voor connector hoort eraan om ze te voeden? Momenteel zit er een 1,5mm² kabel aan, echter wil ik er toch wel minimaal 2,5mm² aan zetten, het liefst nog 4mm². Er zit op dit moment een CEE form 16A connector aan, echter lijkt het me niet dat ik daar voldoende aan heb als ik besluit die strobe's eens vol open te gooien. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb van Luc (AVL) vernomen dat het bi-metaal verouderd raakt en eens vervangen moet worden, kan ik dit goed zelf doen? En een software update, is dat ook goed zelf te doen? Ook de groot-vermogen weerstand bij de ingang verzwaren werd aanbevolen, echter heb ik geen idee wat ik moet vervangen en door wat ik het moet vervangen. Wie heeft er ervaring met bovenstaande? | |
Vergeet niet te lachen | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 7-3-2008 01:53 |
zijn ze allemaal van hetzelfde type? als het de zware hungaro's zijn zou ik die Cee-form er lekker op laten zitten Of upgraden naar een 32 a singel fase connector. (32a Blauw) | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
Perfect EffectsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2005 Laatste: 15-2-2016 Berichten: 123 | 7-3-2008 12:47 |
Melo-G schreef: Momenteel zit er een 1,5mm² kabel aan, echter wil ik er toch wel minimaal 2,5mm² aan zetten, het liefst nog 4mm². Er zit op dit moment een CEE form 16A connector aan, echter lijkt het me niet dat ik daar voldoende aan heb als ik besluit die strobe's eens vol open te gooien. Hoe kan ik dit het beste oplossen?Ik was van plan, voordat ik deze zou inzetten, een 4mm² kabel eraan te zetten met een enkelfasige 32A stekker. Echter waren de onderdelen die ik hiervoor bestelt had niet op tijd binnen, dus was ik genoodzaakt om de Quasars met de originele bekabeling te gebruiken. En dit ging ze prima af. Ik heb ze enkele keren op de avond in complete 60A blindmode gehad en daar hadden ze totaal geen moeite mee. Het enige wat ik gemerkt heb aan de bekabeling is dat deze handwarm was (iets wat dus echter moet kunnen, maar beter van niet). Het is dus wel aan te raden, wanneer je deze strobe's zwaar gaat belasten, er een dikkere kabel (inderdaad minimaal 2,5mm²) aan te zetten en eventueel een andere stekker. Ik gebruik nu 3 Quasars op een krachtblok dat als volgt in elkaar zit: 3 keer enkelfasige 32A stekkers (blauwe) naar één keer een driefasige 32A stekker (rood). De interne en externe bekabeling van dit blok is uitgevoerd met 6mm² kabels. De Quasars zijn uitgevoerd met een 4mm² kabel eraan met aan het einde ook natuurlijk een enkelfasige 32A stekker om het compleet te maken. Edit: Melo-G schreef: En een software update, is dat ook goed zelf te doen?Nog een edit: Een beetje offtopic maargoed. Ik heb een tijd geleden ook deze Quasars op internet zien staan toen jullie ze van de PA-markt gehaald hadden met als omschrijving erbij dat je eventueel een paar van deze Quasars wilden verkopen. Hierop heb ik jullie gemailt, maar ik heb nooit een reactie ontvangen. Mocht je toch nog één, twee of drie exemplaren kwijt willen dan hoor ik dit graag. Mijn mailadres staat in mijn profiel. | |
Verhuur & verkoop van special effects |