Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 100 van 250)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-2-2008 22:51
Goed, ik kom binnen in een kroeg/toko waar ik moet draaien, meestal zijn die booth's daar al veel te klein, maar enfin. In wordt erin gepropt en ben zo'n beetje de rest van de avond lekker bezig en (dus) druk. Ik heb (meestal) niet eens plaats om een briefje neer te leggen die daar de hele avond blijft liggen, en als ik dan iets op zou willen schrijven moet dat meestal snel gebeuren (ligt beetje aan mijn stijl daar doormixen), werkt voor mij echt niet dus.
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
6-2-2008 22:56

SebasVD schreef:

Goed, ik kom binnen in een kroeg/toko waar ik moet draaien, meestal zijn die booth's daar al veel te klein, maar enfin. In wordt erin gepropt en ben zo'n beetje de rest van de avond lekker bezig en (dus) druk. Ik heb (meestal) niet eens plaats om een briefje neer te leggen die daar de hele avond blijft liggen, en als ik dan iets op zou willen schrijven moet dat meestal snel gebeuren (ligt beetje aan mijn stijl daar doormixen), werkt voor mij echt niet dus.
Als je niet met de TT werkt kun je daar nog je briefje kwijt. Dat gebruiken wij altijd als we aan het jammen zijn met z'n tweeën of drieeën, als er dan platen worden gedraaid die je nog niet kent, even op laten schrijven =)
The best way to predict the future is to create it
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-2-2008 00:07

s schreef:

* Je haalt één cd uit je koffer voordat je vertrekt (deze draai ik toch nooit, beetje ergonomisch werken) Op die avond zijn er opeens 6 mensen die een nummertje komen vragen wat blijkbaar allemaal op die ene cd stonden! (echt gebeurd!)
* gevraagd worden voor een elektro en drum 'n bass set te draaien. uiteindelijk blijkt dat je all round moest komen draaien.
* gevraagd worden voor een allround set te draaien. uiteindelijk blijkt dat je uitsluitend reactie krijgt bij drum 'n bass.
Voordeel van werken met een muziekcomputer; altijd je hele collectie bij! En dan nog een voordeeltje: verzoekjes zet je gewoon in je wachtlijst (of typ je in kladblok, als je geen wachtlijst hebt). Het is alleen wel iets lastiger om een verzoekje te weigeren met "die heb ik niet bij me"... typ eens in dan sneaky :V
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
7-2-2008 11:28

Roytje schreef:

Op nr 1
- Weigerende apparatuur
- Mensen die zeiken over de prijs

- Mensen die Gaffa komen lenen (minstens 5per dag)
- Dronken mensen met bier boven je apparatuur
- Wijzigingen in het programma
- trappen
- Mensen die met een hele berg verzoeknummers komen en vervolgens boos worden als je ze niet allemaal NU draait!
- Mensen die het altijd beter weten
- Geen eten aangeboden krijge

Maar verder is dit gewoon de allerleukste hobby wink ;) Misschien moet er een lijstje komen met leuke dingen!
Dat van die verzoeknummers is ook zeer irritant, maar hoezo erger je je aan trappen?? (Ik denk dat ik nou naar de bekende weg vraag, maartoch).. razz :p

Met Carnaval heb ik me ook weer kapot lopen ergeren.
Wij hadden dan een set gehuurd, en die set werd helemaal afgesteld, zodat het mooi en hard en zuiver klonk.
Totdat er 1 van de CV aan de versterker draaide, waardoor alles vervormde.. angry
En ik erger me wel vaker aan hem, want hij loopt vaker de baas te spelen (ook als ik me eigen set bij heb).. angry
Dan loopt hij een beetje te zeggen wat ik wel en niet mag doen, nou dat bepaal ik zelf wel (Volgens mij heeft hij er zelf totaal geen kaas van gegeten).. wink ;)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
7-2-2008 12:22
Verzoekjes zijn bij ons altijd welkom, maar als het totaal niet in de stijl van de avond past worden ze gewoon niet gedraaid en zeggen we dat ook tegen degene die hem komt aanvragen.

Vervelend vind ik van die mensen die dan vol blijven houden dat hij wel in die stijl past, omdat ze hem dan in hun hoofd hebben en denken dat het nummer veel sneller/langzamer is!
Komt veelal ook door de drank en het tempo muziek dat op dat moment gedraait wordt.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
7-2-2008 14:00

DJ Lars schreef:

Dat van die verzoeknummers is ook zeer irritant, maar hoezo erger je je aan trappen?? (Ik denk dat ik nou naar de bekende weg vraag, maartoch).. razz :p

Met Carnaval heb ik me ook weer kapot lopen ergeren.
Wij hadden dan een set gehuurd, en die set werd helemaal afgesteld, zodat het mooi en hard en zuiver klonk.
Totdat er 1 van de CV aan de versterker draaide, waardoor alles vervormde.. angry
En ik erger me wel vaker aan hem, want hij loopt vaker de baas te spelen (ook als ik me eigen set bij heb).. angry
Dan loopt hij een beetje te zeggen wat ik wel en niet mag doen, nou dat bepaal ik zelf wel (Volgens mij heeft hij er zelf totaal geen kaas van gegeten).. wink ;)
Had je dat niet kunnen voorkomen door een rooster ervoor te doen?
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
7-2-2008 14:18
Waarom kan iemand anders überhaupt bij de volumeknop van je versterker?
Op het moment dat ik sta te draaien zorg ik altijd dat er niemand anders bij de versterking kan.
Bij verhuur (bv op carnavalswagen) zorg ik ervoor dat bij het instellen de volumeknoppen van de versterker maximaal open staan en regel het volume verder dia de processor. Mocht iemand dan op het idee komen om aan de versterker te komen, kan hij hem alleen maar zachter zetten.
Lost in Music
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
7-2-2008 14:50
Één tip om blijvend en nog geirriteerder geouwehoer te voorkomen, JA zeggen = JA DOEN. Als je zegt dat je he gaat draaien en je doet het niet dan blijft men komen zeuren.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 506
7-2-2008 15:38

GoeieGast schreef:

Één tip om blijvend en nog geirriteerder geouwehoer te voorkomen, JA zeggen = JA DOEN. Als je zegt dat je he gaat draaien en je doet het niet dan blijft men komen zeuren.
Ik zeg altijd, ik kijk wel, ik beloof niets. en als je ze dan terug toch terug komen dan zeg ik vaak wat het uiteindelijke antwoord word. Want soms twijfel ik zelf of het wel of niet kan.
wat een onzin in dit vak
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
7-2-2008 17:36
Dat is misschien wel de beste inderdaad. Maar ik heb nu redelijk vaak gehad dat ik licht stond te doen naast de dj en dat mensen geirriteerd werden omdat de dj Ja zei, maar Nee deed.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)