Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 16 van 51)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
6-2-2008 19:54
Ik heb een simpel dap setje(k-112 en ax15b) op de wagen gezet, maar als je ziet wat de apparatuur te verduren heeft is het wel zonde.
Was overigens bij de carnavalsvereniging waar ik zelf ook bij zit.

Als ik lees wat voor een setjes hier voor bij komen, ben ik bang dat er binnekort een landelijk limiet wordt opgesteld.
Menig geluidssetjes staat recht op oor hoogte van het publiek, en dan op ca. een halve meter afstand.
Dat is toch extreem!
Als ik een lange tijd naast onze wagen liep(op ca. halve meter afstand van de speakers), waarbij het setje vol open stond. Dan vond ik het al redelijk irritant worden aan je oren.

Maar ja wie ben ik? kan goed dat de meeste er anders overdenken.
Focus on the customer and the rest will follow.
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
6-2-2008 20:02
Die subs bij de afterparty stonden ook niet op de grond, maar op zoon grote blauwe kast (Stack van 2 subs + 2 toppen per kant).
En dat ging ontiegelijk hard, maar ik heb geen last gehad van pijn.

En ja, het publiek stond er vlak voor, maarja alle feestgangers hadden al flink wat bier op, dus die hoor je niet klagen.. razz :p
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
6-2-2008 20:06
@ Arjan, KS-set klonk prima, hoog een beetje TE hard en niet heel gedetailleerd naar mijn mening. Is inderdaad zo’n set met een losse kast voor het hoog. Heb deze set nog redelijk goed kunnen beluisteren omdat de wagen voor ons moest wachten en dus stil stond.

DJ Lars schreef:

Ik heb het goed geraden... happy :)
En trouwens, de subs stonden er dit jaar ook voor de 1e keer bij.
En de TAS versterkers ook.
Maar het was de moeite van al dat gezeul met de speakers &co. wel waard... happy :) wink ;)
Kun je een beetje een “review” geven over deze amps? Foto? Is dit rommel of een serieuze lichtgewicht visions? Weet iemand iets te zeggen over de inhoud van deze bakken? Is dit wat?
Over digitale T-amps (1HE) heb ik niet echt goede dingen gehoord dus vraag me af wat de markt in digitale (OEM?) eindtrappen gaat doen.

@ Mark (Melo-g) aub merk+type van die kistjes achterop.
Verder heb ik niks van die hardstyle/hardcore gemerkt!! Ze stonden allemaal “Non non rien change” mee te bleeahren… (goed geheugen he laugh :D )
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
6-2-2008 20:10

Hugoov schreef:

DJ Lars schreef:

Ik heb het goed geraden... happy :)
En trouwens, de subs stonden er dit jaar ook voor de 1e keer bij.
En de TAS versterkers ook.
Maar het was de moeite van al dat gezeul met de speakers &co. wel waard... happy :) wink ;)
Kun je een beetje een “review” geven over deze amps? Foto? Is dit rommel of een serieuze lichtgewicht visions? Weet iemand iets te zeggen over de inhoud van deze bakken? Is dit wat?
Over digitale T-amps (1HE) heb ik niet echt goede dingen gehoord dus vraag me af wat de markt in digitale (OEM?) eindtrappen gaat doen.
Foto's heb ik niet, verder heb ik niet zo op de versterkers gelet, kan ook moeilijk, als je daar ook moet draaien.. happy :)
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-2-2008 20:28

watje schreef:

Watt-Xtra schreef:

Bij mij dus niets stuk gegaan omdat het gewoonweg niet op wagens geplaatst is. Had overigens voldoende andere klussen. Zonder groot risico..
hm iets met mij samen doen zonder veel risco :P
back on topic:P
Vandaar dat ik ook aanwezig wilde blijven tijdens de avond!! laugh :D laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
6-2-2008 23:15

Hugoov schreef:

@ Arjan, KS-set klonk prima, hoog een beetje TE hard en niet heel gedetailleerd naar mijn mening. Is inderdaad zo’n set met een losse kast voor het hoog. Heb deze set nog redelijk goed kunnen beluisteren omdat de wagen voor ons moest wachten en dus stil stond.

@ Mark (Melo-g) aub merk+type van die kistjes achterop.
Verder heb ik niks van die hardstyle/hardcore gemerkt!! Ze stonden allemaal “Non non rien change” mee te bleeahren… (goed geheugen he laugh :D )
Waren dubbel 18" subjes, hoorngeladen. Merk weet ik zo niet, nooit echt op gelet.

Ze zullen inderdaad ook wel andere muziek gedraaid hebben tijdens de optocht, echter toen wij onderweg waren naar Albergen reden we door alle omliggende dorpen met het setje vol aan en dat was enkel hardstyle wat ze draaiden.
Vergeet niet te lachen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-2-2008 13:54

eddy wally schreef:

Martin
Ik weet niet hoe het in Nederland zit,maar in Belgie is het onmogelijk als verhuurder je materiaal te laten verzekeren,hier moeten de groepen zelf voor zorgen en dat laat
dikwijls(meestal) nogal te wensen over.Lichamelijke schade word meestal niet moeilijk
over gedaan maar aan het materiaal dat is wat anders
Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van goede afspraken maken met de huurder.
Dergelijke zaken staan natuurlijk in een contract vermeld.
Zonder verzekerings papieren géén verhuur.En dat geld natuurlijk voor elk (groot)evenement.

Op die manier is het onmogelijk dat een groep/huurder zich niet, of onjuist verzekerd.

Martin.
kvm entertainment
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
7-2-2008 14:47
tot nu toe 2 18g50 speakers wat zijn aangelopen, reden is , zonder processor er een clippende v6001 op zetten, factuur is naar de huurder gestuurd en nu maar wachten tot hij gaat betalen (als hij dat al gaat doen want ik heb nog geen reactie gehad) er is trouwens een mooi contractje van. dus moest hij niet betalen zullen er verdere stappen ondernomen worden
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
7-2-2008 17:31
Bij mij viel het ook nog mee dit jaar tot nu toe.
1 wagen stond (in Udenhout)
8* 15inch bas Beyma Sm115-K
4* hoorngel. top 10/1.4inch Beyma 10MI100/CP380M
2* Dubbel15/1.4 Beyma (SM115+CP380m)
2* 15/1/bullet kastje

Hiervan is er na 4 dagen intensief gebruik 1* CP380m driver en 1* bulletje eruit gegaan. Dit zijn ook de meest voorkomende componenten die eruit gaan als de set zwaar gebruikt of wat misbruikt wordt.
Ook was er zo'n 700w rookmachientje stuk. Wat te intensief gebruikt of wat teveel water en confetti te slikken gehad denk ik.
Deze schade gewoon van de waarborg afgehouden en dus alles netjes geregeld zonder morren.

Bij een andere wagen had ik, gelijktijdig met de bovenstaande wagen (in Neerpelt) volgende set staan:
2* Dubbel 15 Beyma 15LX60
2* 18 inch Beyma SM118
2* hoorngel. top 10/1.4inch Beyma 10MI100/CP380M

Hier is alles van heel thuis gekomen. Mag ook wel eens.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
7-2-2008 22:41
Van de 16 EVX-180a/b luidsprekers die hier aan het werk zjn gezet met carnaval.

1 met een productie fout, het draadje van de aansluiting tot de spreekspoel was te kort.
Waardoor bij de eerste beste uitslag het draadje is geknapt.
Erg vreemd had ik nog nooit meegemaakt, maargoed dat er garantie op zit.
Pearl 2000 in da house!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)