Forum > Newbie Forum

Drive In

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Bram93Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2007
Laatste: 26-1-2008
Berichten: 1
21-12-2007 13:55
Beste lezer(s)

Ik weet dat ik niet de eerste ben, en dat jullie er onderhand ziek van worden.
Maar toch heb ik een vraag.. ik heb heus al een hoop rondgekeken maar ben er nog steeds niet uit.

Ik ben een 14 jarige jongen met een kleine drive- in.
(wel goede cd-spelers mixer enz. maar geen goede geluidsversterking vandaar
klein)

Omdat ik graag op wat grotere feesten wil gaan draaien ( zeg 150-200 man)
Wil ik mijn geluidsset een beetje opkrikken;)

Mijn huide boxen zijn echt uitermaaaate slecht.
Ik beschik over 2x Dap mc- 12 en een onbekend merk versterken welke ook 100%zuigt..

Voor grotere feesten zorg ik op dit moment voor ander geluid.. alleen nu wil ik het zelf gaan aanschaffen!

Ik zat te denken om 2 top/ Fulrange speakers te kopen en hier zodra het budget het toelaat een sub bij te zetten.

Mijn budget voor de tops is ong. 300per stuk

Ikzelf was van plan Jbl Jrx-115 te kopen..
is dit een goede keus of zijn er veel betere opties?

Ik heb al veel op andere forums gelezen.. vaak verwijzen ze naar een betere
Dap serie of Behrhinger.. ben hier zelf niet zo'n fan van..

Nu is mijn vraag.. welke boxen ( van een betrouwbaar merk in deze prijsklasse) rade jullie mij aan?

Schelen de jrx-115 en de jrx-125 veel qua basgeluid? Dan zou het eventueel een optie zijn voor de jrx-125 te gaan met een zwaardere versterker en de sub weg te laten;)

Ik zag laatst ook nog boxen van Us- Blaster.. weet het typenummer niet meer,, was wel een betere serie en niet de budserie zoals die van dap waarover ik nu beschik..
Volgens mij is Us-Blaster toch een stuk minder dan Jbl.. of vergis ik me hierin?

alle tips en vragen zijn welkom! Ik weet het zelf echtniet en sta dus voor alles over;)

Nog 1maal de prijzen:

Tops +/- 300euro ps
Sub +/- 500euro ps

of

Fulrange +/- 450euro ps

Wat vinden julie van de crown xls serie.. Weet dat het een budgetlijn is van Crown
Maar is dit een betere keus dan een Dap P versterker of dergelijke?

m.v.g Bram
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
21-12-2007 14:31
Ik zou het idee van JBL JRX gewoon lekker laten varen en kijken naar luidsprekers waar je wat minder betaald voor het merkje en wat meer voor de geluidskwaliteit. De JRX toppen vind ik namelijk behoorlijk schel. Ik zou je aanraden om eens 2 of 4 DAP X-15b subs te pakken en daarbij 2x X-12 topkast. Dan heb je een prima setje dat netjes binnen je budget valt. Qua versterking zou ik daar een setje DAP Palldiums aan hangen (1x P1600 op het laag, 1x P1200 op het mid/hoog) of als het wat meer mag kosten een setje American Audio V-series (V4001+ voor het laag, V3001+ op het mid/hoog).
Je hebt dan gewoon een nette set voor 150 personen waar je je zeker niet voor hoeft te schamen. Ik heb zelf jaren gewerkt met de AX en X-serie van DAP en het zijn prima luidsprekers voor het geld. Kwalitatief is er weinig op aan te merken, behalve de lak van de kasten. Ze zijn redelijk goed belastbaar en er komt een heel aardig geluid uit (een stuk aardiger dan het geluid dat uit de JRX-en komt).

USBlaster zou ik lekker van af blijven. Support na garantie schijnt niet zo heel best te zijn, dus als je wat sloopt vlak nadat je garantie verlopen is, kun je direct nieuw spul aanschaffen.

Mocht je niet aan DAP willen gaan, trek dan wat meer geld uit zodat je wat serieuzere merkkasten kunt kopen. De budget series van de meeste A-merken presteren vaak niet beter dan vergelijkbare series van B-merken. Mocht je toch naar wat andere merken willen kijken: RCF ART-serie (eventueel actief), Omnitronic PAS-serie, LEM Titanium serie (eventueel actief).

Zelf ben ik recentelijk overgestapt van DAP AX/X naar actieve RCF ART kasten. Simpelweg omdat het wat compacter is, net wat harder speelt en weer wat beter klinkt. De LEM titanium serie is ook erg leuk om mee te werken. Ik heb de combinatie LEM T-5sa sub met een D-400 topje gehoord en dat klinkt erg aangenaam. Dus die twee kan ik je aanraden boven de DAP X-serie, maar dat zul je ook wel zien aan de prijs.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
24-12-2007 16:56
Edit Mod: Verplaatst van muziekforum naar newbie-forum
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
15-1-2008 22:06
Ik geef je als tip, als je DAP neemt: De X-series.
Kwa top zit de X12 rond jouw budget.
Kwa sub zijn er in de X-Serie 3 mogelijkheden:
1. De DAP X-15B
2. De DAP X-18B
3. De DAP X-15HL

Kwa Fullrange, heb je de X-15 (Die zit ook rond jouw budget voor Fullrange)

Ik geef dit gewoon als tip wink ;)
HENTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2007
Laatste: 3-8-2011
Berichten: 2
16-1-2008 18:53
Hallo,

Ik ben opzoek naar een grotere geluidsset, ik heb nu 3 jaar een drive-in show, en ik zit dus straks met een geluidssetje die ik kwijt moet... het gaat hier om:

2x DAP AX-15B
2x DAP K-112

met speakon kabels en een DAP versterker... ik draai er nu bijna 2 jaar mee en het is als nieuw, en past wel bij je als ik je bericht zo eens lees...

gegroet!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)