Forum > Geluid

aanschaf ev gladiator ter vervanging sx300 sb121

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
11-1-2008 11:42
Ik heb een vraag, wij draaien met 2 man nu feesten ongeveer 1 keer per week, onze set is

cp3000 ev versterker
2 x sx 300
4 x sb121

(((cmx3000 cd speler
muziekcomputer
MD
etc)))

nou is mijn vraag, zou ik met een gladiatorset een beter / geluid voor meer mensen kunnen halen dan de setup die ik nu gebruik. Want mijn compagnon wil dus liever een gladiator set omdat die volgens hem mooier etc klinkt, ik zelf vind echter dat de combinatie die ik nu gebruik tot 100 man echt wel goed genoeg is en er niet veel verschi is, wat vinden jullie nu?
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
11-1-2008 12:43
Ik ken de setup die je nu hebt niet maar heb eens een set gehoord van 4x galdiator sub en 2x gladiator top en dat ging wel lekker. Alhoewel ik het geluid nou niet echt heel erg super vond, maargoed dat kan o.a. ook persoonlijk zijn wink ;)

Gevoelsmatig denk ik dat een 18" gladiator een mooiere bas heeft dan 2x dat plastic kastje met een 12" wat betreft spl denk ik dat ze het weer wel winnen.

Gladiator top Vs. sx300 kan ik (behalve dat het 12" tegen 15" is) weinig over zeggen.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat je eens bij de dealer langsgaat om het eens te gaan beluisteren, wie weet kun je je huidige set ook wel meenemen.

Groeten Hugo. wink ;)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
11-1-2008 13:10
nou ik heb ze allebei wel eens geluisterd, en ik denk eigenlijk dat we hem eerder als aanvulling gaan gebruiken dan vervanging want heb nog een cp3000 liggen, maar gaat ik denk dat er qau volume weinig verschil in zit en zeker voor buitenevenementen drukt die sx300 flink door, maar gaat er meer om dat ik de huidige set up "handelbaarder" vind en bijna hetzelfde en mijn vriend de gladiator waardoor ik zei,laten we andere kenners er eens naar vragen
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
12-1-2008 12:27
Persoonlijk vind ik de setup die je nu gebruikt meer aanspreken... Als aanvulling een gladiator kopen is uiteraard altijd mooi meegenomen als het budget het toelaat. Als vervanging? Neen. Een sx300 blijft prima klinken! Warm, drukvol laag, goede draagkracht, handig in gebruik, gekend,... Wat betreft de basjes: een 18" geeft natuurlijk een diepere en meer voelbare kick, dat lijkt me logisch, maar de prestaties van de subjes die je nu gebruikt zijn niet te onderschatten. Voor een 12" is dat klasse! Qua volume (spl) hoef je daarover zeker niet te klagen, maar dat weet je wel. Een bijkomend voordeel is ook de look (past bij de 300). Enige nadeel vind ik dat je geen diepe bassen kan weergeven, maar 4 van deze subjes in combinatie met de SX300 is een prima combinatie. Dus deze setup zeker niet weggooien!!! ;)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
LeonnAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2007
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 2
12-1-2008 18:46
Ik heb deze set ongeveer 4 maanden geleden aangeschaft 4x sub 2x top en daarop een CP2200 ik moet zeggen dat ze lekker klinken! voor nederlandstalig en 60 en 70 jaren dan is de combinatie 2x sub 2x top ideaal doe je hier 4 subs zette zal je merken dat het teveel laag is alhoewel als je wat gaat schroeven is het ook super te krijgen ik gebruik voornamelijk mijn 4 subkasten bij de nieuwe dance muziek zoals ook is aangeraden dit is ook heel goed te doen! maar 1 ding is zeker deze jongens staan hun mannetje wel.! maar lukt het in je budget ga dan over naar RX serie van EV deze heb ik vorige week gekocht egt om je vingers bij af te likken zo lekker als ze klinken maakt niet uit wat voor muziek egt super set!

mvg leon
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
15-1-2008 13:53
we zijn er over uit, we kunnen van een verhuurbedrijf hier een mooie set overnemen, is ook wat groter voor de grotere klussen,

2 x eliminator kw
2 x eliminator top dubbel

kan ik fijn de cp 2200 en 3000 voor gebruiken hoef ik die niet bij te kopen,

kosten 1750 euro en ziet er nog super uit, dus denk dat dat het word, iig super bedankt allemaal
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
15-1-2008 16:30
Dan zou ik je oude kastjes er toch bijhouden hoor.
Zo'n EV kilowatt set is echt een lompe set, zou ik niet graag in kleine zaaltjes zetten.
Maar voor de wat grotere dingen is het een prima setje.
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
15-1-2008 16:54
nee ons sx300 en sb setjes houden we erbij voor kleine dingen zoals 25jarige bruiloft, verjaardagen etc in kleine zaaltjes, vooral die kw is namelijk best groot, maar hebben ook klussen van de carnavalsverenigingen en 2 zalencomplexen die een iets grotere set willen,

zal toch wel 250 man aankunnen met 2 x kw en 2 keer dubbel top of nie?
hoeveel denken jullie?
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
G_DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2006
Laatste: 8-9-2011
Berichten: 8
15-1-2008 19:40

madson schreef:

nee ons sx300 en sb setjes houden we erbij voor kleine dingen zoals 25jarige bruiloft, verjaardagen etc in kleine zaaltjes, vooral die kw is namelijk best groot, maar hebben ook klussen van de carnavalsverenigingen en 2 zalencomplexen die een iets grotere set willen,

zal toch wel 250 man aankunnen met 2 x kw en 2 keer dubbel top of nie?
hoeveel denken jullie?
Ikzelf het gewerkt met deze set, zowel live als discofeesten. Voor live is het echt een mindere set, maar voor drive-inn is het echt een goede set. Een mannetje of 400-500 moet je binnen makkelijk kunnen halen, heb ik ook regelmatig meegemaakt en dat gaat makkelijk.

Een nadeel van de set is dat het toch een budget serie is van EV en dat de onderdelen van speakers het soms begeven of niet meer werken omdat de stekkertjes losgaan in de kast shocked 8O (3x gebeurd bij hoog driver)
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
15-1-2008 22:58
nou in principe willen we hem ook alleen voor drive inn gebruiken en vooral dus disco, live gebeuren hebben we niet echt heel veel behalve de locale artiesten die af en toe langs komen, maar die hebben daar geen problemen mee. Al met al denk ik dus wel de beste keus, voorlopig kunnen we dus even vooruit
palestra sound & light entertainment **electrovoice**

Terug naar forum Reageer (zonder quote)