Forum > PC related Forum

PCDJ FX: iemand ervaringen?

(106 reacties. Pagina 11 van 11)
Moderator(s): Dré
MartijnusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 7
20-11-2007 20:51
Jongens bedankt voor het meedenken, de X-Fi is idd niet bruikbaar maar niet getreurd. Deze word nu in een game pc geplaatst en daar istie meer op zijn plaats. Wat "professioneel" betreft... Rond 2000 draaide elke PCDJ console die ik leverde op een SB Live en dat gaf NOOIT problemen. Ik ging er nu zoveel jaar later te makkelijk vanuit dat een nieuwe SB kaart net zo makkelijk zou werken maar daarin ben ik ook door mijn leverancier verkeerd geïnformeerd (dit is nu sinds enkele weken ook niet meer mijn leverancier op pc gebied, dat moge duidelijk zijn). Kwestie van nu even een andere kaart bestellen en klaar is klara!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-11-2007 23:39

Martijnus schreef:

Wat "professioneel" betreft... Rond 2000 draaide elke PCDJ console die ik leverde op een SB Live en dat gaf NOOIT problemen.
Dat was een "instap" kaart, hierbij moest je dan ook bij 1 kanaal de weerstanden veranderen. (om gelijke output te krijgen). Groot gedeelte koos destijds voor de duurdere Maya 44 kaart. Bovendien als leverancier moet je dat natuurlijk weten.
Ik ging er nu zoveel jaar later te makkelijk vanuit dat een nieuwe SB kaart net zo makkelijk zou werken maar daarin ben ik ook door mijn leverancier verkeerd geïnformeerd (dit is nu sinds enkele weken ook niet meer mijn leverancier op pc gebied, dat moge duidelijk zijn).
Een pc leverancier is geen pcdj leverancier. (laat dat duidelijk zijn)
Sterker nog, de meeste pc leveranciers hebben geen "pro" kaarten. "pro" kaarten zijn te vinden bij de "betere" muziekwinkels.
Een SB live kaartje kocht je bij de boer om de hoek, en die hebben dan ook de ballen verstand van DJ software.

Martin.
kvm entertainment
MartijnusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 7
21-11-2007 21:32
Zal dan toch mijn eigen kennis weer eens wat opschroeven. Maar eens rondneuzen in de "Pro" afdeling.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-11-2007 01:24

Martijnus schreef:

Maar eens rondneuzen in de "Pro" afdeling.
Met alleen rondneuzen ben je er nog niet.
De totale combinatie moet een schakel vormen.
D.w.z. de gebruikte besturings software op de pc, het programma, de gebruikte electronica van de pc, de geluidskaart.....moeten samen kunnen werken.
Mis je deze "schakel" dan loopt het voor geen meter.

Martin.
kvm entertainment
MartijnusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 27-11-2007
Berichten: 7
23-11-2007 23:16
Hallo zeg, ik ben niet van plan een compleet nieuw systeem aan te schaffen hoor!!

Alles heeft tot nu toe perfect gedraaid en ik heb ook nooit enige moeite gehad met één en ander te onderhouden danwel aan te passen. Het enige wat nu ontbreekt is een geluidskaart die hetzelfde doet als zijn voorganger, de SB Live.

Zal zeker niet al te moeilijk zijn.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-11-2007 23:53

Martijnus schreef:

Hallo zeg, ik ben niet van plan een compleet nieuw systeem aan te schaffen hoor!!
Dat zeg ik ook niet, je hebt het echter over je kennis opschroeven, en rondneuzen in de "pro" wereld. (SB live is geen "pro")
Dus ga ik er vanuit dat je op zoek gaat naar een betere kaart.
En daar komt dus veel meer bij kijken. wink ;)
Het enige wat nu ontbreekt is een geluidskaart die hetzelfde doet als zijn voorganger, de SB Live.
De kaart die hetzelfde doet als een SB live is natuurlijk een SB live. Daarvoor hoef je dus ook niet je kennis op te schroeven.

Martin.
kvm entertainment
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
25-11-2007 22:14
Leuk kaartje voor pcdj, ESI Maya 44 pci, kost ong 100 euro.
iig als je systeem alleen voor pcdj ed wil gebruiken en niet voor gamen
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)