Forum > Newbie Forum

prijs voor vinyl

(104 reacties. Pagina 3 van 11)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
13-7-2003 17:51
er staan meestal draaitafels per genre, dus je hoeft niet te gokken. En als je ze op internet koopt kan je ze meestal nog voorbeluisteren ook via realplayer
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-7-2003 00:21

Micka schreef:

En dan heb ik ook nog een vraagje, hoe doe je dat dan in een platenshop (ben er nog nooit geweest namelijk) Staan daar dan gewoon draaitafels klaar om de platen te beluisteren of koop je gewoon op de gok omdat een bepaald label of artiest goed is?
Er staan daar altijd één of meerdere draaitafels om je muziek voor te beluisteren. Bij de ene shop moet je je eigen koptelefoon meehebben, bij de andere niet. Persoonlijk opteer ik er meestal voor om mijn eigen koptelefoon mee te nemen, vooral in de kleinere shops omdat ze daar wel eens durven goedkopere gebruiken en dan klinkt de muziek niet leuk.

Op gok kopen is praktisch onmogelijk. Na een paar maanden shoppen zul je inderdaad wel een aantal labels en producers leren kennen waarvan je praktisch zeker bent dat ze goed zijn, nog zonder te luisteren, maar de meeste toch niet hoor!
Bovendien moet je er rekening mee houden dat de meeste vinyls die je te horen krijgt nog niet op de radio's gedraaid worden en dat je ze hoogstwaarschijnlijk nog niet op CD zult vinden dus kun je praktisch niet voortgaan op parate kennis!

Dus: gewoon luisteren en aanvoelen of het klikt met die vinyl die je wilt kopen!! Oh ja... en proberen te voorspellen wat jouw publiek graag zal horen (een kunst op zich!).
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-7-2003 10:06
Ik weet n iet of het merk nog bestaat in het huidige vinyl wereldje, maar in "mijn tijd" was Ramshorn een heel goed (import) label, waar veel mixbare muziek op stond.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-7-2003 19:22
Heb zelf vrij veel stijlen gedraaid, over labels, misschien kan ik iemand van advies dienen qua labels in een bepaald genre? Weet vooral vrij veel van trance omdat het mijn huidige stijl is laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
16-7-2003 19:24
id&t, armind, mo'bizz, captivating zijn ook goede (trance) labels en wil je wat club dan: zapp, terminal traxx, DNA, blue limited. Hardstyle: sigma, Q-dance en techno: the tird movement, minimalistik. House: vendetta. Hardcore: Enzyme, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-7-2003 19:46
vind Zzap trouwens erg tussen club en trance inzitten. Club-trance dus, ook een lekker label op dat gebied is Spinnin' records en als je echt trance wil: Misja Helsloot die onder andere produceerd op Discover (fijn label razz :p ) zeker checken. En wat ook een super label is, is Silicon recordings, maken van Club-trance tot hard-trance en Silver Premium, produceerd o.a. Mark Norman op en Katana, doorgaans echte killers..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Hagele4lifeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 15-3-2004
Berichten: 13
17-7-2003 01:36

Micka schreef:

En dan heb ik ook nog een vraagje, hoe doe je dat dan in een platenshop (ben er nog nooit geweest namelijk) Staan daar dan gewoon draaitafels klaar om de platen te beluisteren of koop je gewoon op de gok omdat een bepaald label of artiest goed is?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je niet kunt luisteren. Er staan gewoon bakken vol platen (die meestal al in de hoes zitten, dus niet zoals cd's) en daar pak je een stapeltje van en die ga je op je gemak luisteren. De platen zijn meestal gesorteerd op label, dus het is handig om je vantevoren te verdiepen in welke labels je goed vindt, zodat je tenminste een idee hebt waar je moet zoeken.
hagele
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
18-7-2003 11:41
OF je kan naar een medewerker van de platenzaak gaan en vragen wat hij je aanraad in die en die style (vooral als je nog niet veel ervaring hebt met labels e.d.) (deed ik altijd ik het begin)
En daarna gewoon VEEL en VEEL Luisteren.
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-7-2003 20:16
Opvallend is dat ik zelf niet extreem op labels afga. Wel weet je vaak als je veel van hetzelfde label koopt dat daar een sterke voorkeur in zit.
Als ik naar de platenshop ga (wat ik wekelijks doe wink ;) ) kijk ik altijd naar wat ik nog niet geluisterd heb in mijn genres en wat dan die afgelopen week nieuw is.
Daarbij ga ik nog niet eens erg letten op labels. Wat je ook weer vaak ziet bij labels is dat, als je erg veel hetzelfde label koopt dat je muziek wat eentonig wordt.

Dit heb ik sterk met In Trance We Trust, een goed label maar bij veel nieuwe platen die erop uitkomen denk je: "waar heb ik dit eerder gehoord?"
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-7-2003 22:22

Tom schreef:

Ik weet n iet of het merk nog bestaat in het huidige vinyl wereldje, maar in "mijn tijd" was Ramshorn een heel goed (import) label, waar veel mixbare muziek op stond.
Het bestaat nog steeds (www.ramshorn.nl) maar is nu zo te zien meer een internetshop waar je cd's en vinyl kan bestellen. Een hoop terror en andere "hakke&zage" muziek zo te zien...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)