Forum > Licht

PCDJ DMX

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MarcelDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2006
Laatste: 19-2-2010
Berichten: 7
27-9-2007 19:35
Hallo Allemaal,

Bij mij zijn de plannen om binnenkort over te stappen op PCDJ DMX.

Zijn er hier mensen die er al ervaring mee hebben en deze met mij willen delen

Groetjes,

MarcelDJ
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-9-2007 21:08

MarcelDJ schreef:

Bij mij zijn de plannen om binnenkort over te stappen op PCDJ DMX.
Wat zijn de redenen hiervan, en kies je bijvoorbeeld niet voor het welbekende Daslight/Sunlite o.i.d?

PCDJ product is redelijk nieuw, dus dan moet je van erg goede huize komen wil je hiermee de markt veroveren.

Martin.
kvm entertainment
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
28-9-2007 10:26

KVM schreef:

Wat zijn de redenen hiervan, en kies je bijvoorbeeld niet voor het welbekende Daslight/Sunlite o.i.d?
Ik kan wel enkele zeer goede redenen opnoemen maar het gaat dan al snel op reclame lijken. Feit is dat er al enkele licht/geluid bedrijven zijn, die met zeer bekende artiesten werken, naar volle tevredenheid van deze soft/hardware gebruik maken.

KVM schreef:

PCDJ product is redelijk nieuw, dus dan moet je van erg goede huize komen wil je hiermee de markt veroveren.
Martin.
Uit deze opmerking blijkt dat jij je totaal niet in het product verdiept hebt en dan ook niet weet waar je het over hebt.

PCDJ DMX is namelijk niets meer dan een handelsnaam voor het door Innovateshowcontrols ontwikkelde Bleu Lite. Dat Innovate showcontrols en Bluelite hier (nog) niet bekend zijn komt omdat het product niet uit commercieele overwegingen is ontwikkeld maar puur uit onvrede, van Innovates klanten, over reeds bestaande systemen is ontstaan.

De oprichter van Innovate Showcontrols Joe Fitzpatrick komt dan ook inderdaad van wel zeer goede huize en heeft in de afgelopen 25/30 jaar zijn sporen meer dan verdient.
Je wordt namelijk niet zomaar licht designer in het Hollywood Plaza (LA).
Al in de jaren tachtig heeft hij al vele shows ontworpen voor de groten der aarde zoals, Pink Floyd, Pia Zadorra en Mr. Mister om maar een paar te noemen.

Meer recentelijk is de Blue-lite soft/hardware o.a. ingezet als hoofd sturing voor de Iron Maiden tour door de VS en draaien de shows van Six Flags Texas op de Blue-lite X1.
En dat één van de grootste show productie bedrijven in de VS (YLS entertainment) zweert bij de Blue-Lite producten is natuurlijk ook niet voor niets.

Een in Nederland wel bekende licht man verwoorde het onlangs zo: "Als er geen Hog op staat is het per definitie niet interesant maar Blue-Lite heeft mij overtuigd dat er wel degelijk zeer goede alternatieven zijn".

PCDJ DMX/Blue-Lite X1-Mini is een zeer interresant product voor zowel de beginner met DMX (door de zeer eenvoudige bediening) als voor de ervaren licht man.
Het is zeker de moeite waard om de software eens uit te proberen en eens te kijken op de website: https://www.innovateshowcontrols.com.

Lucas Homborg
Fracktone
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-9-2007 18:14

fracktone schreef:

Als er geen Hog op staat is het per definitie niet interesant
En jij neemt zo'n blaaskaak serieus? laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Light Image
Dj JixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2007
Laatste: 1-10-2019
Berichten: 16
28-9-2007 18:24

JeroenVDV schreef:

fracktone schreef:

Als er geen Hog op staat is het per definitie niet interesant
En jij neemt zo'n blaaskaak serieus? laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Dit is idd wel heel erg kort door de bocht. Vergelijk een hog maar eens met bijvoorbeeld een GrandMA of een Pearl. ELke tafel heeft z'n nadelen en z'n voordelen.
MarcelDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2006
Laatste: 19-2-2010
Berichten: 7
28-9-2007 19:42
De reden dat ik voor PCDJ DMX kies omdat we de audio software red vrm ook gebruiken en die bevalt ons ontzettennd goed.
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
28-9-2007 20:19

Dj Jix schreef:

JeroenVDV schreef:

fracktone schreef:

Als er geen Hog op staat is het per definitie niet interesant
En jij neemt zo'n blaaskaak serieus? laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
Dit is idd wel heel erg kort door de bocht. Vergelijk een hog maar eens met bijvoorbeeld een GrandMA of een Pearl. ELke tafel heeft z'n nadelen en z'n voordelen.
De opmerking was ook ironisch, een variant op: wat de boer niet kent dat eet hij niet.
En de post van KVM bewijst dat er vaak zo wordt gedacht.

Overigens vraagt de OP alleen om gebruikers ervaringen. Aangezien KVM deze niet geeft, slechte nog goede ervaringen, vind ik zijn post nogal overbodig en enkel geplaatst met het doel om PCDJ-DMX als slecht, of in iedergeval niet interesant product af te schilderen.
Dit zonder dat hij zich kennelijk ook maar een beetje in het product verdiept heeft.

Ik wil helemaal niet zeggen dat dit nu het beste product is wat er bestaat of zo, maar het is zeker niet een programma wat één of andere wizkid even in elkaar gezet heeft om snel wat geld te verdienen.
Integendeel, deze jongens kennen de klappen van de zweep en hebben producties neergezet waar wij alleen maar van kunnen dromen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-9-2007 20:35

fracktone schreef:

Ik kan wel enkele zeer goede redenen opnoemen maar het gaat dan al snel op reclame lijken.
Lijkt mij sterk dat als je om de reden vraagt, het al snel op reclame gaat lijken. Het product zelf moet hardware en software matig zéér zeker wat in huis hebben, daarnaast is de uiteindelijke verkoopprijs ook zeer belangrijk. (en uiteraard de ondersteuning/service van de fabrikant/leverancier)
Feit is dat er al enkele licht/geluid bedrijven zijn, die met zeer bekende artiesten werken, naar volle tevredenheid van deze soft/hardware gebruik maken.
Tja, feit is dat ik ook regelmatig met zeer bekende artiesten werk, en ze rustig door een no-name shure immitatie laat zingen....
M.a.w. bekend of onbekend, uiteindelijk zegt dat niets

MarcelDJ schreef:

De reden dat ik voor PCDJ DMX kies omdat we de audio software red vrm ook gebruiken en die bevalt ons ontzettennd goed.
Die reden had ik al wel verwacht, ik gebruik sinds dag 1 PCDJ (sl1000/sl1200/red/ etc) en uiteindelijk was dat ook met vallen en opstaan.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de lichtsoftware nu ook "geweldig" is.
Hiervoor gebruik ik Sunlite, met volle tevredenheid.

Martin.
kvm entertainment
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-9-2007 21:37

fracktone schreef:

De opmerking was ook ironisch, een variant op: wat de boer niet kent dat eet hij niet.
En de post van KVM bewijst dat er vaak zo wordt gedacht.

Mijn post bewijst niets.
Tot op heden is er echter nog niemand die zijn ervaringen gemeld heeft. (topic is vrij recent dus we wachten af..)
Overigens vraagt de OP alleen om gebruikers ervaringen. Aangezien KVM deze niet geeft, slechte nog goede ervaringen, vind ik zijn post nogal overbodig en enkel geplaatst met het doel om PCDJ-DMX als slecht, of in iedergeval niet interesant product af te schilderen.
Zoals je ziet heeft de OP uitsluitend ervaring met PCDJ vrm RED. (een totaal andere tak van Visiosonic).
En uiteindelijk ook DE hoofdreden van mijn vraag.

Ik vermeld nergens dat PCDJ-DMX slecht is, of niet interessant. Zoals je zelf weet komt er veel meer bij kijken.

Martin.
kvm entertainment
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
28-9-2007 23:37
Voor zover ik weet zijn de huidige Blue-Lite/PCDJ DMX gebruikers in Nederland niet actief op dit forum. Voor informatie kun je dan ook het beste terecht op het PCDJ board, hier is een speciaal forum voor PCDJ DMX of te kijken op het forum van innovateshowcontrols. Hier kun je direct zien hoe het met de support van de fabrikant zit.

Momenteel is PCDJ DMX, en ook de andere Blue-Lite producten, leverbaar voor een extreem lage introductie prijs.
Wat het programma te bieden heeft is eenvoudig na te gaan door de gratis software te downloaden. Diegenen die echt geintereseerd zijn kunnen zelfs geheel vrijblijvend de hardware voor een proef/test periode in bruikleen krijgen.
Mocht het product binnen vier weken na aanschaf toch niet bevallen dan wordt zondermeer de aanschaf prijs terug betaald.
Garantie is één jaar en wordt door mij in Nederland afgehandeld. Aangezien de PCDJ DMX/X1-mini geen servicebare onderdelen heeft wordt deze, indien een door ons geconstateerd defect, binnen 24 uur vervangen door een nieuw exemplaar (tenzij het defect door eigen schuld is ontstaan).

Bovenstaande regelementen zijn alleen geldig op producten die via mij of één van de door mij erkende verkoop punten zijn aangeschaft. Geld dus niet op eigen import uit de VS of waar dan ook.

Ik durf deze garanties te geven op de hardware omdat deze van uitstekende kwalitijd is en in de VS geproduceert worden (dus geen onverwachte China grappen met goedkopere onderdelen of zo).

Momenteel wordt er hard gewerkt aan een Nederlandstalige handlijding (snel start handlijding is reeds beschikbaar) en een Nederlandse/Europese website.

Ik nodig dan ook iedereen uit om de software te downloaden en eens te kijken of je er iets mee kunt. Vragen en of opmerkingen kunnen rechtstreeks naar mij gestuurd worden. Deze zullen tevens, ongecensureerd (mits fatsoenlijk taal gebruik), op mijn website geplaatst worden.

Lucas Homborg
Fracktone

Terug naar forum Reageer (zonder quote)