Forum > Licht

Halloween light show 2007

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-9-2007 13:28
zie mail
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
StampertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2006
Laatste: 2-11-2007
Berichten: 3
21-9-2007 14:02
uplightning werkt ook goed.
Parretjes op de grond en naar boven laten schijnen.

Goede kleuren kiezen werkt ook goed bv. donkergroen / donkerpaars.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-9-2007 14:26
wat bedoel je met uplighting?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
21-9-2007 14:55

stampertje schreef:

Parretjes op de grond en naar boven laten schijnen.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
21-9-2007 17:08
ok okey, gewoon par 36 pinspots oid? langs de muren of gewoon zig zag door de zaal?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
RNAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2006
Laatste: 30-12-2008
Berichten: 49
22-9-2007 12:29

watje schreef:

ok okey, gewoon par 36 pinspots oid? langs de muren of gewoon zig zag door de zaal?
No offence maar...
Ik begin echt te twijfelen aan jou capaciteiten voor zo'n klus, als jij denkt zo'n klus aan te kunnen moet je zelf toch ook wel over een dosis inspiratie beschikken? Ik ben zelf totaal geen professional in het licht en geluids leventje maar ik snap wel degelijk wat er allemaal bedoeld wordt, jij wil het liefst alles voorgekauwd hebben (terwijl het JOU show is, en niet de ONZE) en bij redelijk simpele tips die je gegeven worden vraag je nog om uitleg ook....
Natuurlijk is het niet erg om advies te vragen, maar kom zelf ook is met wat leuke initiatieven zodat wij ook het idee hebben dat je weet waar je over praat...

Wat ik vaak doe bij een themaklus is gewoon brainstormen, ik schrijf het thema op een papier (bijv. Halloween) en schrijf alles wat bij me opkomt als ik aan halloween denk om het woord heen, hier krijg je vaak al leuke ideén door, verder kan je is googlen naar halloween of halloween feest en je krijgt heel erg veel hits vol met leuke en bruikbare tips voor onder andere de aankleding! Als je gevraagd bent om het licht te doen op zo'n feest kan je denk ik zelf wel verzinnen hoe je dat licht er op gaat aanpassen of hoe je er leuke dingen mee doet!.

Kijk eens op deze site bijv. https://www.vanharte.nl/kal-halloween_beginpagina.htm dit was de eerste hit die ik kreeg bij google..

Verder doet blacklight het goed met halloween, de donkerdere kleuren, laaghangende rook afgewisseld met gewone rook en strobo, idd de verlichte pompoenen, leuke aankleding etc.

Nogmaals, niet om je aan te vallen.. maar probeer zelf eens creatief te zijn, presenteer je plannen en vraag daarnaa om onze mening.. het is immers JOU lichtplan, niet de onze !
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-9-2007 13:29
hmm ja okey ik geef je 100% gelijk.
ik ben ook niet ingehuurd voor deze show.
ik kan ook altijd ene profesioneel iemand laten komen
maarvind het erg luek om te doen maar ik wil het dan ook graag goed doen.
dus sorry dat ik alles precies wil weten, heb zelf ook al ideeën en sommig daarvan ga ik dan ook toepassen
maar goed als jullie vinden dat jullie teveel voorkauwen dan post je toch niet?
het is wel mijn eerste thema feest, naja dat niet maar dat er een budget is om ook het thema terug te laten komen.
heb inmiddels als wat geprogrameerd en uitgeprobeerd en het word wel wat denk ik
maar tips zijn nog steeds welkom
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
22-9-2007 13:49
Inderdaad heeft de persoon er nog niet veel kaas van gegeten, opzich niet erg.. Leren kan altijd. Soms komt het een beetje knullig over en lijkt het of de inspiratie ontbreekt. Zoals ik reeds heb aangegeven en anderen ook, brainstormen en enkele dingen op papier zetten is prima en kan je veel verder helpen.

Een bedrijf of iemand in de arm nemen die de materialen en de ervaring in huis heeft is ook een punt. Zoals ik reeds aangaf, je kunt zeker wel meedenken en helpen.. maar daarnaast kun je er ook veel van leren!! En dat is nog veel belangrijker als een stel movingheads inhuren en 2 programma's schrijven met kleuren die hier worden aangedragen.

"een movinghead is immers tof" !! shocked 8O shut up :X

Ik neem aan dat je dergelijke feesten vaker zult willen gaan doen. Dan is het juist van belang mee te kunnen kijken, helpen daar waar een ander al kaas van heeft gegeten en hiervan iets kunnen leren. Het is tenslotte meer als alleen een stel lampen en decoratie ophangen.

juiste kleur combi's, stroomplan, veilig met truss werken, decoratie zo maken/ opstellen dat het een veilige situatie betreft. enz enz. Dit zijn dingen die er ook bijhoren en iets wel of niet tot een succes maken.

zo genoeg geschreven..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
22-9-2007 20:26
En kijk eens bij je lokale verhuurder wat die aan decorstukken heeft staan... Meestal zie je, zodra je het een beetje voor je ziet, veel meer verbanden en mogelijkheden....
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-9-2007 12:55
hallo,
klopt (en daarnaast houd ik niet zo van kaas:P)
inmiddels wel het volgende bedacht, we gaan een stal brugklassers voor ckv pompoenen uit laten snijden
een stuk of 24 (omdat dit getal deelmaar is door 4 en 6)
en dan een aantal dimmer packs van 6 of 4 kanaals. stop ik in iedere pompoen een simpel 40W lampje
en dan kun je dus alle pompoen aan en uit laten gaan en langzaam faden. lijkt me een gaaf effect. gewoon voor ergens in de hal ofzo
of wellicht in een hoek van de zaal moet ik nog bedenken.
ik heb dus zelf ook wel ideeen.. (of is dit een onmogelijk plan wegnes brandgevaar of wat dan ook?)
groeten martin

ps. en deWit ik heb ook al contact opgenomen met 2 lokale verhuurders 1 daarvan is onze forum gast watt extra en de andere zit bij mij in de buurt.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)