Forum > Newbie Forum

Noobvraag: S/PDIF digital output

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ExPlanEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 11-10-2007
Berichten: 28
3-9-2007 15:03
Ok! Bedankt voor de hulp! happy :)

Victor schreef:

Geluidskaarten met digitale ingang heb ik nog nooit gezien?!
Er zijn er zat: klik!
Veel geluidskaarten hebben alleen maar een SPDIF output. Of mis ik iets? ashamed :$
Music is my drug!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
3-9-2007 15:52
Je meldde dat je nog NOOIT geluidskaarten had gezien met SP/DIF in. Victor meldde dat er zat zijn. Dat de eerste paar hits in zijn link wellicht niet naar dit feit linken doet daar geen afbreuk aan. Ze bestaan gewoon (ook al heb jij ze nog nooit gezien).

Dus: SP/DIF aansluiting op een CD-Speler is een digitale uitgang. Op die uitgang staat (min of meer) hetzelfde als op de analoge uitgang (maar dan in digitale vorm). Je hebt er alleen iets aan als je de speler aan kunt sluiten op een apparaat dat een digitale ingang heeft (en dan ook nog van hetzelfde type aangezien coax en toslink bijvoorbeeld NIET op elkaar aan te sluiten zijn tenzij je een converter gebruikt). Ook zullen sommige spelers beperkt zijn in hun functies als je de digitale uitgang gebruikt (soms werken de effecten niet, soms mag je zelfs niet pitchen als je de SP/DIF uitgang wilt gebruiken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ExPlanEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 11-10-2007
Berichten: 28
3-9-2007 17:47
Klopt, ik heb gezegt dat ik nooit een geluidskaart met een SPDIF input had gezien. De link laat inderdaad wel degelijk een aantal kaarten zien, maar om nou te zeggen dat het aanbod groot is... Dat doet overigens niks af aan het gegeven dat ze er wel zijn.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat een SPDIF output zo goed als geen toegevoegde waarde heeft. Omdat het weinig gebruikt wordt...
Music is my drug!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-9-2007 10:48

ExPlanE schreef:

De link laat inderdaad wel degelijk een aantal kaarten zien, maar om nou te zeggen dat het aanbod groot is...
Tja, het ligt eraan in welke toepassing je werkt en je verdiept. Als ik een lampen-zaak voor gewoon interieur heb zal ik ook roepen dat gasontladingslampen amper gebruikt worden. Tot ik me ga verdiepen in de showverlichting, architectuurverlichting, etc.
Eigenlijk komt het er dus op neer dat een SPDIF output zo goed als geen toegevoegde waarde heeft. Omdat het weinig gebruikt wordt...
Nee dus. Wat dacht je van muziekstudio's? Radiostudio's? TV-studio's? Ga zo maar door.
Light Image
ExPlanEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 11-10-2007
Berichten: 28
4-9-2007 17:00
Ok... dat is helemaal waar.

Nogmaals hartelijk dank voor alle hulp. Ik weet voor nu voldoende. wink ;)
Music is my drug!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)