Forum > Licht

hq power verticale rookmachines

(122 reacties. Pagina 12 van 13)
Moderator(s): Dré
DjTomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 10-12-2016
19-8-2007 16:49
Met Carnaval sta ik in een vrij grote zaal. Hiervoor heb ik afgelopen carnaval een Antari Z-800 gebruikt. Nu wil ik gaan kijken voor twee verticale rookmachines om naast mijn meubel neer te zetten en synchroom te laten spuiten. Ook wil ik mijn Antari Z-800 (die eigenlijk niet genoeg output heeft) gebruiken om de zaal in te spuiten. Welke Verticale rookmachines kan ik het beste gebruiken volgens jullie?
Te koop, Te huur, en vooral niet te duur
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
19-8-2007 22:18
Fogjets moet je eigenlijk echt als effect zien, niet als conventionele rookmachine. Wanneer de fogjets midden in de zaal zouden staan en er normale vloeistof in zit is het wel te doen, maar als je ze op het podium gaat zetten gaat dat niet werken.

Voor rook in de zaal dus een wat zwaardere machine pakken (vanaf de Z1200), eventueel met een (fatsoenlijke) ventilator erachter. Zeker dat laatste maakt een heel groot verschil. Als je daarnaast nog wat mist kun je eventueel nog fogjets erbij zetten. Showtec fogjets links laten liggen, die zijn behoorlijk waardeloos opgebouwd. Niet zozeer de opbouw zelf, maar meer de uitvoering ervan. (dingen zoals draden die spontaan van de zekeringhouder afvallen en draadbreuken bij de DMX ingang (...))
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DjTomStandaard Lid
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 10-12-2016
19-8-2007 22:46

Martijn schreef:

Fogjets moet je eigenlijk echt als effect zien, niet als conventionele rookmachine. Wanneer de fogjets midden in de zaal zouden staan en er normale vloeistof in zit is het wel te doen, maar als je ze op het podium gaat zetten gaat dat niet werken.

Voor rook in de zaal dus een wat zwaardere machine pakken (vanaf de Z1200), eventueel met een (fatsoenlijke) ventilator erachter. Zeker dat laatste maakt een heel groot verschil. Als je daarnaast nog wat mist kun je eventueel nog fogjets erbij zetten. Showtec fogjets links laten liggen, die zijn behoorlijk waardeloos opgebouwd. Niet zozeer de opbouw zelf, maar meer de uitvoering ervan. (dingen zoals draden die spontaan van de zekeringhouder afvallen en draadbreuken bij de DMX ingang (...))
Het is ook mijn bedoeling om het als effect te gebruiken. Aan het begin van een nummer of bij de opening van een optreden van en dansgroep. Het leek mij wel een mooi effect om deze dan langs mijn meubel neer te zetten en als niemand het verwacht 2 rookpluimen omhoog te "schieten"
Te koop, Te huur, en vooral niet te duur
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
19-8-2007 23:07
@tom: check je mail even happy :). P.s. welkom hier..
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
20-8-2007 11:00

Martijn schreef:

Showtec fogjets links laten liggen, die zijn behoorlijk waardeloos opgebouwd. Niet zozeer de opbouw zelf, maar meer de uitvoering ervan. (dingen zoals draden die spontaan van de zekeringhouder afvallen en draadbreuken bij de DMX ingang (...))
de mijne zijn ondertussen al een 8 keer de baan opgeweest en heb nog geen dergelijke problemen meegemaakt. Verder zijn dit problemen die vrij snel en eenvoudig zelf op te lossen zijn.
Enige "nadeel" aan deze bakjes vind ik de plaatsing van het handvat...
MartijnVIP Lid
20-8-2007 13:05
Snel en eenvoudig op te lossen ja, maar dat hoort gewoon niet te gebeuren. Een fasedraad die los zit kan gaan vonken, of helemaal losschieten en tegen de behuizing aan komen te liggen. Zijn 2 dingen die je liever niet hebt. Bovendien is door dit soort flauwekul de betrouwbaarheid 0. Dit soort apparaten valt bij mij onder "ondermaatse chinatroep", die ik niet voor niks nog zou willen hebben. En kom nu niet met "als het zo onveilig is mag het niet verkocht worden", want afgelopen week zijn er chinamatrassen en kinderkleding teruggeroepen vanwege de te hoge concentratie giftige stoffen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
20-8-2007 14:32

Martijn schreef:

Snel en eenvoudig op te lossen ja, maar dat hoort gewoon niet te gebeuren. Een fasedraad die los zit kan gaan vonken, of helemaal losschieten en tegen de behuizing aan komen te liggen. Zijn 2 dingen die je liever niet hebt.
Uiteraard. Gelukkig blijft dan nog de randaarde over die het apparaat MOET hebben (dus onveilig kan het niet worden).
En kom nu niet met "als het zo onveilig is mag het niet verkocht worden", want afgelopen week zijn er chinamatrassen en kinderkleding teruggeroepen vanwege de te hoge concentratie giftige stoffen.
OK, we zullen niet in een fogjet gaan slapen en geen rookvloeistof gooien in een matras ;-)

PS: Wat was de reactie van de leverancier toen je deze storingen doorgaf?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
20-8-2007 16:49

Dré schreef:

Martijn schreef:

Snel en eenvoudig op te lossen ja, maar dat hoort gewoon niet te gebeuren. Een fasedraad die los zit kan gaan vonken, of helemaal losschieten en tegen de behuizing aan komen te liggen. Zijn 2 dingen die je liever niet hebt.
Uiteraard. Gelukkig blijft dan nog de randaarde over die het apparaat MOET hebben (dus onveilig kan het niet worden).
Als ik zie hoe er met "veiligheid" wordt omgesprongen vertrouw ik daar ook niet blindelings meer op. Tuurlijk, de kans dat er daardoor een serieus ongeluk gebeurt is klein, maar draden die spontaan loslaten hoort niet. De Kema-keur bestaat (bestond) niet voor niks, dat was juist om dit soort onveilige meuk te weren.
En kom nu niet met "als het zo onveilig is mag het niet verkocht worden", want afgelopen week zijn er chinamatrassen en kinderkleding teruggeroepen vanwege de te hoge concentratie giftige stoffen.
OK, we zullen niet in een fogjet gaan slapen en geen rookvloeistof gooien in een matras ;-)
laugh :D Was natuurlijk om aan te geven dat er wel eens vaker iets niet helemaal goed gaat in het land der goedkope producten.
PS: Wat was de reactie van de leverancier toen je deze storingen doorgaf?
Fogjets zijn niet van mij, ik moest er alleen powercon inzetten en er kistjes omheen timmeren. Ik heb het doorgegeven aan degene van wie de fogjets zijn (nadat ik ze beide een keer had nagelopen op eventuele andere gebreken), geen idee of hij er nog iets mee gedaan heeft.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
21-8-2007 14:04

Martijn schreef:

laugh :D Was natuurlijk om aan te geven dat er wel eens vaker iets niet helemaal goed gaat in het land der goedkope producten.
in het land van de dure producten ook hoor: ooit eens een VX-2400 van HK-Audio uit de doos gehaald, in het stopcontact gestoken en daarna een nieuwe print besteld razz :p
Marc EbbersStandaard Lid
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
26-6-2010 14:34
Weet Iemand toevallig of de output van de z-1020 werkelijk zo laag is als in dit filmpje:

klik

Alvast bedankt
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)