Forum > Newbie Forum

LJ zoekt ervarings advies

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
8-8-2007 00:39
Je wilt wel scans gaan kopen, maar eigenlijk heb je er geen werkelijke toepassing voor (wat kun je nou beginnen met enkel 2 scans en een tafeltje). Je zegt zelf dat je niet gericht bent op het drive-in werk en daarmee eigenlijk ook het in beheer hebben van eigen apperatuur, maar dat je graag bij iemand anders aan de slag wilt. Ik denk dat je in dat geval beter een andere oplossing kan proberen te vinden, zoals bijvoorbeeld bij een verhuurbedrijfje aan de slag gaan? (verwacht niet dat je daar meteen als lichtman de weg wordt opgestuurd, je doet echter sowieso al veel nuttige ervaringen op)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 9473
8-8-2007 10:16
ervaring doe je op in de praktijk en door veel boeken te lezen over (DMX) licht.
Op ons forum staat ook zat, zeker voor een week of 4 leesvoer.
Om praktijk op te doen is het misschien slim om toch in je profiel wat meer gegevens in te vullen...

Je zal niet de eerste zijn die zomaar door iemand van het forum benaderd word omdat hij je kan gebruiken bij een showtje als je in zijn buurt zit. Al was het maar als sjouwhulp.
Zo begint het meestal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-8-2007 00:20
En misschien ook een goeie tip, download eens wat programma's als Martin Lightjockey en Daslight, je kan dan alvast wat aan het spelen gaan zonder dat je iets hoeft te kopen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Djtiesto44Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2007
Laatste: 22-5-2008
Berichten: 9
9-8-2007 01:09
Oke, bedankt allemaal!

Daslight had ik inderdaad ook al ontdekt, en dat heb ik ook gebruikt voor een school opdracht.

Ik vind het ook leuk om dus een show te maken, en te kijken hoe het eruit ziet in de 3d viewer dinges.

Erg bedankt!

greetzz
Wat moet men zonder een pen?
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
9-8-2007 01:51
door te lezen kun je ook al veel leren , ik zit op een paar forums en ik leer elke dag nog bij laugh :D

voor de rest moet je natuurlijk weten dat scans en sturing te duur zijn om alleen wat me op je kamer mee te kloten. dus zorg er ook voor dat je er nog iets aan kan verdienen.
Djtiesto44Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2007
Laatste: 22-5-2008
Berichten: 9
9-8-2007 02:24
Tsja... maar hoe zou ik er wat mee kunnen verdienen? razz :p aan alleen twee scans en een sturing heb je niet veel... ik heb wel een mixer en cd spelers enz maar die cd spelers zijn van die hifi dingen... en wat speakers en versterker betreft... niet echt om blij van te worden... dus ik denk dat ik dan eerst nog maar even door moet sparen, en dan misschien kleine feestjes kan doen ofzo?

Hoe dacht jij anders dat er geld uit te halen was? happy :)
Wat moet men zonder een pen?
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
9-8-2007 11:59
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een DJ die LJ zoekt om samen mee te werken. Maakt het financieel vaak een stuk gemakkelijker, maar let wel op dat er ook een hoop nadelen aan kleven.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
9-8-2007 13:03
Of even horen dat er geen verhuurbedrijf in je buurt nog iemand zoekt om te helpen.
Je zal wellicht beginnen met flightcases uit de vrachtwagen te duwen en kabels oprollen maar na een tijdje als je beschikt over meer kennis kan je misschien doorgroeien tot licht operator.
Zo moet je niet investeren in iets maar kan je geld verdienen, en eventueel later met dat geld een mooie lichttafel kopen waarmee je dan zelfstandige operator kan worden.
exit night into LIGHT
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
9-8-2007 14:41

djtiesto44 schreef:

Tsja... maar hoe zou ik er wat mee kunnen verdienen? razz :p aan alleen twee scans en een sturing heb je niet veel... ik heb wel een mixer en cd spelers enz maar die cd spelers zijn van die hifi dingen... en wat speakers en versterker betreft... niet echt om blij van te worden... dus ik denk dat ik dan eerst nog maar even door moet sparen, en dan misschien kleine feestjes kan doen ofzo?

Hoe dacht jij anders dat er geld uit te halen was? happy :)
geloof me , je kan er wat mee verdienen , maar ik denk niet dat je uit de kosten komt.
je kunt bij familie/kinder feesten lj gaan spelen , das altijd leuk laugh :D
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
12-8-2007 00:54
Ik weet niet hoe oud je bent.

Maar misschien een tipje voor later als je van je hobby je baan wilt maken:
kijken of je bij het Friesland College terecht kan.
Heb wel een boekje ervan dus mail me maar als je meer info wilt.
Freelancer in de noordelijke provincies

Terug naar forum Reageer (zonder quote)