Forum > Licht

hq power verticale rookmachines

(122 reacties. Pagina 11 van 13)
Moderator(s): Dré
Oonze adStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2007
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 6
23-7-2007 22:40
daar heb ik geen problemen mee gehad. ik heb aleen maar een probleem met de prindplaad maar dat word door showtec opgelost sneaky :V
Sory voor de spelfouten.Ik ben ok maar een lichtnicht.
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
23-7-2007 23:32
Er even vanuit gaande dat het kookpunt van water bij 100 gr. ligt, zal dat wel weg zijn, het residu is dan dus niet het water.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
24-7-2007 00:25

oonze ad schreef:

daar heb ik geen problemen mee gehad. ik heb aleen maar een probleem met de prindplaad maar dat word door showtec opgelost sneaky :V
Wat is er mis met de machine dan?

Zondermeer water erbij gooien zou ik niet doen. Je krijgt daarmee niet alleen het stoomeffect, het IS stoom. Vanwege de hoge soortelijke warmte van water kun je je flink verbranden aan stoom, ondanks dat het "maar" 100 graden is. De rook die met jouw zelfgemaakte mix uit de machine komt is dus als het goed is ook heter dan wanneer je pure vloeistof gebruikt. Besef dat wel goed wanneer je bijvoorbeeld fogjets onder dansblokken gebruikt... Beter om dus gewoon alleen vloeistof te gebruiken die ervoor geschikt is.

Bovendien kan je pomp het zwaarder krijgen doordat water al kookt bij ongeveer 100 graden. (gedestilleerd water zal wel een iets hoger kookpunt hebben aangezien het zuiver is) De heater is doorgaans zo'n 270 graden, dus het water zal flink uitzetten en daardoor meer weerstand bieden aan de pomp.

Beter niet met vloeistoffen klooien dus.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Oonze adStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2007
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 6
24-7-2007 23:21
het is maar een kwart water. en de storing zit in de printplaat.in de voeding. maar ze hebben een stuk of 20 met het zelfde terug gehad zie de verkoper.maar even terug te komen op dat water bij heeft het nog geen problemen opgeleverd en ik er al een 1.5jaar water bij. maar bij mij staan ze altijd op het podium. en ik heb nog nie mand verbrand. laugh :D en de pomp loopt gewoon het zelfde. maar dat komt dat in de fog jet een korter verwarmings element dus minder weer stand. maar ik gooi geen water in me normale rookmacine wink ;) daar gooi ik die jem zooi in laugh :D maar ja wie nie waagd wie nie wind sneaky :V
Sory voor de spelfouten.Ik ben ok maar een lichtnicht.
Oonze adStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2007
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 6
24-7-2007 23:25
oja nog vergeten te zegge hie gaat hoger omdat rook warmer is laugh :D en dat kom door dat water razz :p
Sory voor de spelfouten.Ik ben ok maar een lichtnicht.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
25-7-2007 00:59
Probeer alsjeblieft even wat netter en met meer leestekens te schrijven, ik heb alles 2x moeten lezen om er een beetje uit te komen. Zou zonde zijn als je de proeftijdlid-status krijgt.

En over de fogjet, wat doet hij wel, of juist niet? En dat je nog nooit iemand verbrand hebt, betekend dat dat ook nooit gaat gebeuren? Vind het best link om meer dan kokend water omhoog te spuiten...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
25-7-2007 14:55

Martijn schreef:

oonze ad schreef:

daar heb ik geen problemen mee gehad. ik heb aleen maar een probleem met de prindplaad maar dat word door showtec opgelost sneaky :V
Wat is er mis met de machine dan?

Zondermeer water erbij gooien zou ik niet doen. Je krijgt daarmee niet alleen het stoomeffect, het IS stoom.
Laat ik beginnen te zeggen dat het niet aan te bevelen is om water bij rookvloeistof te gooien. Laat ik echter daarna direct zeggen dat een groot bestanddeel van rookvloeistof juist datzelfde water is. Het zit dus ingewikkelder in elkaar dan je zou denken.

Mede daarom is experimenteren, zeker waar de veiligheid van anderen in het gedrang is, niet aan te raden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
26-7-2007 01:41
MAAR daarbij is het wel belangrijk om te weten wat er nog verder bij dat water zit. Puur water en water met bepaalde toevoegingen kan een behoorlijk verschil maken.

Echter heb ik het in mijn post iets overtrokken om het wat duidelijker te maken. Een beetje water erbij zal niet direct leiden tot stoom, maar kan wel rare effecten hebben op het uiteindelijk "spul" wat uit de machine komt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
26-7-2007 01:47
2 x bewerkt. Laatst door DJ Delay op 26-7-2007 02:04
Daar hebben ze speciale mensen voor, die dat onder gecontroleerde omstandigheden doen en die 100% weten waar ze mee bezig zijn met alle voorzorgsmaatregelen getroffen. Gaat een lange tijd aan vooraf voordat het dan voor je publiek omhoog schiet!

[edit] Zozo, Martijn is ook nog laat topic's aan het doorstomen. wink ;) Toevallig![/edit]
[edit 2] Ik was gelukkig vandaag om 23.30 klaar, en wat doe je dan? New-Line! wink ;) [/edit2]

Back ontopic please.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
26-7-2007 02:01
Tja, werkdagen beginnen hier een beetje laat maar eindigen ook pas rond 12 uur/half 1. ashamed :$
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)