Forum > Off-Zone

iPod erin en mixen maar! De nieuwe iDJ2 van Numark

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
15-7-2007 15:41
1 x bewerkt. Laatst door Sonic boom op 15-7-2007 15:51
Ik vind het echt weer een beetje jammer dat er zo ongefundeerd word gereageerd. Valt me vooral van de VIP leden erg tegen. Jammer. En dan valt het me ook altijd weer op dat een aantal leden altijd het: "wat hij zei" syndroom blijken te hebben.

Verder laat ik de discussie voor wat hij is i.i.g. Als je zo negatief over bepaalde apparatuur bent, begin er dan geen post over. Ondertussen draai ik met mijn Numarkspullen menig feestje plat en de dansvloer lekker vol.

Maarten.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
15-7-2007 15:43

sonic boom schreef:

Ik vind het echt weer een beetje jammer dat er zo ongefundeerd word gereageerd. Valt me vooral van de VIP leden erg tegen.
Mag ik vragen dan waar ik mijn mening niet onderbouw? Ik geef toch duidelijke argumenten dacht ik zo?

Verder heb ik absoluut niks tegen Numark hoor, alleen is het niks voor mij. En krijg ik de indruk dat men soms iets té vooruitstrevend wil zijn zonder er erg goed over na te denken.
Dj krissieStandaard Lid
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 21-10-2024
15-7-2007 15:44

sonic boom schreef:

Ik vind het echt weer een beetje jammer dat er zo ongefundeerd word gereageerd. Valt me vooral van de VIP leden erg tegen. Jammer. En dan valt het mee ook altijd weer op dat een aantal leden altijd het: "wat hij zei" syndroom blijken te hebben.

Verder laat ik de discussie voor wat hij is i.i.g. Als je zo negatief over bepaalde apparatuur bent, begin er dan geen post over. Ondertussen draai ik met mijn Numarkspullen menig feestje plat en de dansvloer lekker vol.

Maarten.
Hier worden meningen geven, Voor drive-in werk zijn de meningen anders dan als we het over home gebruik hebben. Maar ik denk wel dat we hier later op terug komen. Als de ipod numark verkocht wordt!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
15-7-2007 16:10

sonic boom schreef:

Ik vind het echt weer een beetje jammer dat er zo ongefundeerd word gereageerd. Valt me vooral van de VIP leden erg tegen. Jammer. En dan valt het me ook altijd weer op dat een aantal leden altijd het: "wat hij zei" syndroom blijken te hebben.
Mijn reactie was niet ongefundeerd. Ik heb uitgelegd WAT ik ruk vond aan de laatste Numark-apparaten.
Als je zo negatief over bepaalde apparatuur bent, begin er dan geen post over. Ondertussen draai ik met mijn Numarkspullen menig feestje plat en de dansvloer lekker vol.
Dus het forum moet 1 groot feest van "lof-postings" zijn die alleen maar de besproken spullen de hemel inprijzen?!

Ik kan met Numark-spelers ook prima een feestje platspelen en de dansvloer helemaal volhouden, best regelmatig gedaan ook. Helaas heb ik dan wel na zo'n feestje een flinke partij irritaties erbij omdat de apparatuur ruk werkte. Dat heb ik niet na een avond CDJ-800 of CDJ-1000 gebruiken.

Pioneer is overigens ook helemaal niet heilig, als je even zoekt heb ik in het verleden een aantal posts met (wederom onderbouwde) kritiek op de CDJ-200 gedaan.
Light Image
Sonic boomStandaard Lid
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
15-7-2007 16:15
1 x bewerkt. Laatst door Sonic boom op 15-7-2007 16:22

SebasVD schreef:

Nu heb je maar 2 'decks' en een mixer in elkaar. Wel eens zoiets gezien op een dance-event of in een discotheek?
Er zitten aan de achterkant meerdere audio ingangen voor extra apparatuur. Je kan er dus gewoon meerdere cd splers of platenspelers aanhangen. Het blijft tenslotte in hoofdzaak een mixer met extra mogelijkheden.

SebasVD schreef:

Als er iets kapot gaat, kun je gelijk het hele apparaat wegflikkeren. Nu is het gewoon een cd-spelertje of mixertje vervangen en hoppa!
Laat m repareren? service van Numark is niet slecht, vind ik.

SebasVD schreef:

En hoe moet het met dj's die mixen met 3 of 4 decks?
Zie bovenste punt, is dus gewoon mogelijk.

SebasVD schreef:

Kijk eens naar de nieuwe Cortex table-tops, daar zit wat mij betreft de toekomst in.
Flexibel door de USB poort, je kan er dus elk storage device aanhangen die je zelf kiest.
Is ook mogelijk, usb port zijn aanwezig.

Verder zijn het eigen meningen, dat kan altijd natuurlijk. Die heeft iedereen, ieder zijn eigen smaak.

En dan nog even deze qua "wat hij zei":

dj krissie schreef:

SebasVD schreef:

De nieuwe revolutie laugh :D Grapjas die auteur! Leuk speelgoed voor bij iemand op de slaapkamer die valt voor de marketingpraat van Numark (want ik denk stiekum dat Interstate/Numark best wel iets betaald heeft voor dit artikel in de Metro), maar echt serieus kan ik dit apparaat niet nemen. In de professionele wereld zul je dit apparaat dan ook nooit tegenkomen. Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat digitale muziek de toekomst is, maar niet op deze (wat omslachtige) manier. En al helemaal niet met een Ipod.

Kortom: misschien leuk voor iemand op de slaapkamer, maar meer ook echt niet.
Zelf denk ik er precies het zelfde over. Want je klant zie je al aan komen met dat ding.

Mr. Edie schreef:

Sebas legt het goed uit waarom...
en nog 1

dj krissie schreef:

SebasVD schreef:

Sowieso het medium 'Ipod' loslaten, die koppeling gaat het sowieso niet halen in de professionele wereld.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat digitaal de toekomst is, alleen de manier waarop moet beter over nagedacht worden. Losse spelers is dan zeker een must.
Kijk eens naar de nieuwe Cortex table-tops, daar zit wat mij betreft de toekomst in.
Flexibel door de USB poort, je kan er dus elk storage device aanhangen die je zelf kiest. Kwa feeling zou ik graag zien dat ze de Pioneer methode gebruiken, ook kwa opbouw. Waarom? Heel de professionele wereld is daaraan gewend en heeft zichzelf ondertussen wel bewezen.
Ik ben geheel met Bas eens. Ik zie ook niet het Professionele in het apparaat zelf.
Begrijp me goed, ieder zijn eigen mening. En als het om clubs en party's gaat zal hij er inderdaad niet bij staan. Voor drive in gebruik echter zie ik wel mogelijkheden aangezien er ook andere spelers en mass storage devices aan te hangen zijn.
Qua Ipod, ik weet niet of dit de toekomst heeft, zal weer vergaan als elke andere walkman die ooit over de aarde heeft gestruind.
Of ik m zal nemen, is de vraag want ik ben al voorzien op allerlei andere vlakken met goede apparatuur. Maar ik ben het met DJ compact eens dat dat nog geen reden is om er even lekker tegen te trappen.

JeroenVDV schreef:

[Dus het forum moet 1 groot feest van "lof-postings" zijn die alleen maar de besproken spullen de hemel inprijzen?!
Nee hoor, dat hoeft zeker niet, maar het hoeft ook allemaal niet zo 2-slachtig. Je hoeft niet de ene keer ehelemaal vol lof te zijn over iets, en het dan de volgende keer af te gaan kraken omdat 1 van de grootmeesters van het forum het ook doet, daar gaat het mij meer om. En daar zijn tallose voorbeelden van op dit forum te vinden.

Maar genoeg er over.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
SebasVDVIP Lid
15-7-2007 16:19

sonic boom schreef:

Er zitten aan de achterkant meerdere audio ingangen voor extra apparatuur. Je kan er dus gewoon meerdere cd splers of platenspelers aanhangen. Het blijft tenslotte in hoofdzaak een mixer met extra mogelijkheden.
Maar je blijft maar 2 kanalen houden, dus maximaal 2 decks om te mixen.
Laat m repareren? service van Numark is niet slecht, vind ik.
En dan ben je je hele set kwijt. Voor thuisgebruik niet erg, maar voor professioneel gebruik niet echt handig. Een extra cd-spelertje is zo geplaats, een hele set (al vind ik dat je dit apparaat niet zo kan noemen) is een ander verhaal.
SebasVDVIP Lid
15-7-2007 16:20
Tot slot ben ik van mening dat die apparaat niet verder zal komen dan slaapkamergebruik of de beginnende drive-in showtjes. Zogauw het allemaal wat serieuzer wordt zal dit apparaat gauw afvallen door het tekort aan mogelijkheden en flexibiliteit.
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
17-7-2007 03:42

SebasVD schreef:

(want ik denk stiekum dat Interstate/Numark best wel iets betaald heeft voor dit artikel in de Metro)
Zulke dingen moet je niet roepen als je het niet zeker weet, ik ben ook op die pers dag geweest en in denk dat ik er het beste vanaf ben gekomen ten opzichte van alle andere pers mensen en ik heb geen enkele euro gezien. sneaky :V Een t-shirt en een gezellig etentje aan de gracht in Amsterdam en een hele hoop nuttige info en dingen die een ander nooit zal weten was wel het geval. Wat Metro schrijft is kant en klaar uit een folder opgenomen en geschreven door iemand die waarschijnlijk een half uur met de bek open heeft staan luisteren. Daarom lees ik ook geen krant als de Metro... als ze namelijk zelf een keer iets schrijven mag je er een pak jozo naast zetten ;-)

Toekomst van het apparaat, het is heel simpel... het is een volledig en goed werkend apparaat waar 80% van de plaatjes draaiers meer dan genoeg aan heeft. Wat houd mensen dan nog tegen, het idee dat men een all in one apparaat koopt dat wanneer het stuk gaat waardeloos is. Dat is waar maar wanneer jij met je volledige drive in show klaar staan en je mixer begeeft het op locatie ben je net zo hard de pineut als je geen reserve mee neemt.

Ik neem ook geen extra laptop mee, geen extra traktor scratch setje e.d. en als er iets stuk gaat ben ik het bokje inderdaad. Maar dat is iets wat bij de nieuwe generatie gear gaat horen ben ik bang en waar je als gebruiker mee moet om leren gaan. Alles zal kleiner worden en steeds meer op het digitale stand alone apparaat gaan hangen.

Nu is de iDJ2 nog lang niet zover maar de iDJ2 is wel een leuk apparaat. Waarom geen iDJ2 kopen in plaats van een losse mixer en 2 cd spelers? Het is een extra keuze die je hebt en wanneer een apparaat als dit goed in elkaar zit kan het ook een echt alternatief zijn. Ik heb er even mee staan werken op die pers dag en ik zou het geen straf vinden om er een avond op te moeten draaien. Natuurlijk gaan we dit voorlopig niet tegen komen in discotheken en waarschijnlijk zal het allemaal richting zolder cq slaapkamer gaan maar een zinloos apparaat? Nee dat niet al loopt Numark weer net zoals gewoonlijk weer iets te snel op de markt vooruit ;-)

SebasVD schreef:

Flexibel door de USB poort, je kan er dus elk storage device aanhangen die je zelf kiest. Kwa feeling zou ik graag zien dat ze de Pioneer methode gebruiken, ook kwa opbouw. Waarom? Heel de professionele wereld is daaraan gewend en heeft zichzelf ondertussen wel bewezen.
Bij de iDJ2 heb je de mogelijkheid van de USB poort ook, zelfs met een volledig functionerende toetsenbord optie. Way much better dan alle andere merken dat tot op heden hebben gedaan. Wat dat betreft kunnen Cortex en Denon nog een puntje zuigen aan de gebruiks vriendelijkheid van de D2 Director en de iDJ2.

En waarom voldoen aan een Pioneer feeling? Totaal irrelevant, riepen mensen dat ook niet bij de OEM bak? Vraag eens aan Dre hoeveel Technicsen hij nog verkoopt ten opzichte van de OEM bakken! Dat hele feeling verhaal mag je dus opzij schuiven en hoeft niet te lijken op een ander merk, wanneer iets goed is is het goed en daarvoor hoef je Pioneer echt niet te kopieren... de CDX en HDX zijn daar met een draaiende platter HET voorbeeld van dat het ook anders kan op een betere manier. Spelers verkopen welliswaar voor geen meter ten opzichte van de Pioneers maar het systeem is naar mijn mening absoluut beter voor het gevoel. Het idee is echter minder bestand tegen dingen als sleep duw en trek werk. Je ontwikkeld dus voor een markt en die markt kan totaal afwijken van hetgeen wat er nu is, je kunt met een keuze een nieuwe markt aanboren of de huidige aanvallen.

Het zal de gebruiker dus uiteindelijk (ook al beweerd men anders) een rotzorg zijn of het apparaat lijkt op product x, wanneer het apparaat goed is is dat namelijk niet nodig.

Wat betreft de Cortex spelers, het idee is goed ik hoop alleen dat de uitwerking beter is dan die op de dMix300 want die viel mij toch wel heel erg tegen met een fiks aantal domme fouten in het ontwerp.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj krissieStandaard Lid
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 21-10-2024
16-10-2007 21:52
Er zijn (na mijn eerste bericht) veel mengingen gegeven. Maar omdat hij nu op de markt is. (Ja eindelijk!!!) Zou ik na het lezen van de tekst hieronder nogmaals de mengingen horen van de mensen die eerder hun mengingen hebben gegeven. En uiteraad van andere die nog geen mening hebben gegeven.

Presentatie:

iDJ2 is een waardige opvolger van de iDJ die een aantal belangrijke features nog moest missen. Je kan namelijk nu met maar 1 iPod 2 nummers gelijktijdig afspelen zonder gebruik van een computer. Ook kunnen er externe schijven of memoriesticks worden gebruikt via de USB poorten aan de achterzijde.
Naast de USB aansluitingen is de iDJ2 voorzien van alle input mogelijkheden die je mag verwachten voor een draaitafel. De nieuwe grafische interface zorgt dat je ook de muziek bibliotheek makkelijk kunt managen en dit wordt getoond op een extra groot LCD scherm. Ook kun je alle gemixte muziek direct opslaan op je iPod of een aangesloten harde schijf om zo alles terug te kunnen luisteren of te distribueren.

Een overzicht van een aantal van de features van de iDJ2:
- iPod dock met instelbare mount
- Seamless looping
- Pitch control
- Groot scherm met achtergrond verlichting met nieuwe user interface
- Mogelijkheid om muziek te scratchen
- Real-time visuals inclusief Track Profiles en Waveforms
- Opnemen op de iPod of andere USB media
- De mogelijkheid om te mixen met drie of meer USB harde schrijven of Apple iPod's via een USB hub
- Veel USB poorten voor het aansluiten van iPod's, geheugensticks of harde schijven
- Muziek afspelen van twee iPod's tegelijkertijd of 2 nummers van één iPod tegelijk afspelen
- Ondersteunde formaten: mp3, ogg vorbis, FLAC
- Pitch control met meerdere ranges tot +/- 100%
- Beatkeeper™ technologie met TAP override functie
- Scratch en zoek mogelijkheid middels twee grote jog wielen
- XML playlist ondersteuning
- USB Keyboard ondersteuning

Mijn menginen zijn toch veranderd ik heb er zelf nog niet mee gewerkt. Maar ik ga toch (als ik tijd heb) zo'n apparaat gronding testen.

Mvg,

kristian.
DidierStandaard Lid
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
6-7-2009 11:17
Heeft inmiddels al iemand ervaring met dit apparaat? Lijkt mij erg leuk voor thuis. razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)