Forum > Geluid

Iemand bekend met het merk KV2

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Sound Light EventsAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 6
27-6-2007 01:51
Hallo mede forum lezers,

Is er iemand hier op het forum die ervaringen heeft met het merk Kv2.
Past niet kan niet !!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
28-6-2007 13:01
Heb een keer een demo meegemaakt van KV2. Nog nooit zo'n enorme geluidsdruk uit zo'n compacte set zien komen.
Op deze demo stonden een drietal sets van KV2. Stuks voor stuk zeer zuiver, vol en goed.
Kortom, als ik het geld ervoor zou hebben zou ik gerust een setje willen hebben. Helaas zijn ze erg prijzig en heb ik er onvoldoende werk voor om het eruit te halen.
Mocht je meer info willen, mail me dan ff.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
29-6-2007 08:13
Afgelopen woensdag toevallig kort de ES 1.0 en de ES 1.8 gehoord. De eerste indruk was zonder meer goed. Het topje klinkt open en direct, gaat hard en blijft daarbij zuiver. Stemmen zijn erg helder zonder opdringerig te worden. De 1.8 is drukvol en voor een 18” behoorlijk precies. Van de kasten kreeg ik ook een goede indruk, erg stevig gebouwd en niet te vergelijken met speakers uit het goedkopere segment. Persoonlijk zou ik een schuimfront ervoor mooier en veiliger vinden, maar dat hoeft aan de klank niet af te doen.

Langdurige praktijkervaring heb ik er helaas niet mee. Mocht je belangstelling hebben dan zou ik –de forse prijs meenemende- de boel een keer huren en dan nog eens overwegen. Verder heb ik begrepen dat er van deze set niet veel in Nederland zijn verkocht. Als je er goed mee omgaat en waarschijnlijk geen extra set nodig hebt voor grotere events; prima. Maar even iets tijdelijk vervangen bij schade of bijhuren wordt wel lastiger als er weinig van in omloop zijn…
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
1-7-2007 17:17
Als het goed is, heb ik volgende week de gehele week de beschikking over een setje kv2 EX12.

En wat velen niet gedaan zullen hebben, gaat hij even a/b naast de volgende toppen:

LEM Pegasus-112
RCF ART-231
RCF 4PRO-3001
RCF TT22a

Wat ik alvast kan verklappen is dat de kv2 op verena de duurste uit dit rijtje is. (2300,-) En dat hij het zal afleggen tegen de ART-231 volgens mijn leverancier..
Dan komt bij mij het zinnetje 'Way over the top' snel om de hoek wink ;)

Ben érg benieuwt..
Soms..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-7-2007 21:19

Janbo schreef:

Verder heb ik begrepen dat er van deze set niet veel in Nederland zijn verkocht.
Dat zal 2 redenen hebben, A: de groothandel die het heeft,
en B: de min of meer "forse" prijs. (alhoewel wat is fors, menig "Top klasse" luidsprekerkast kan je dit stempel geven.)

KV2 komt van de makers/bedenkers/ontwerpers van RCF, die zijn overgestapt na de overname van RCF door Mackie.
KV2 gebruikt 18Sound luidsprekers.

Martin.
kvm entertainment
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
2-7-2007 23:08
De achtergronden van KV2 zijn mij bekend wink ;) De beperkte verkoop heeft wellicht ook met beperkte marketing en bekendheid te maken? Als je iets van een merk wilt maken, zul je toch echt de boer op moeten.

@ GoTMoRe: top dat je het allemaal naast elkaar kunt testen, ik ben dan ook benieuwd naar je ervaringen. Maareh, ik zou eerst luisteren en bij belangstelling de uiteindelijke prijzen vergelijken voordat je naar conclusies springt… Een mening vooraf kan je voorkeur flink beinvloeden zodat een goede vergelijking moeilijk wordt.
Good luck!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-7-2007 23:21

Janbo schreef:

De beperkte verkoop heeft wellicht ook met beperkte marketing en bekendheid te maken? Als je iets van een merk wilt maken, zul je toch echt de boer op moeten.
De beperkte marketing/bekendheid ligt bij (of aan) de groothandel.
Om een product te kunnen verkopen zal je iets aan de bekendheid moeten doen.
Niet verkeerd dus om een dergelijk product bij een (grote)verhuurder die ook verkoopt neer te leggen.
Hetzelfde geld eigenlijk ook voor RCF.

Martin.
kvm entertainment
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
2-7-2007 23:28

Janbo schreef:

@ GoTMoRe: top dat je het allemaal naast elkaar kunt testen, ik ben dan ook benieuwd naar je ervaringen. Maareh, ik zou eerst luisteren en bij belangstelling de uiteindelijke prijzen vergelijken voordat je naar conclusies springt… Een mening vooraf kan je voorkeur flink beinvloeden zodat een goede vergelijking moeilijk wordt.
Good luck!
Dat zal helemaal goed komen, vooral omdat ik zelf ook dermate serieus geintereseerd ben in deze sets. (hoewel de kv2 mij echt achterover mag doen slaan) Leuke is dat we ook nog wat serieuser spul gaan vergelijken.. Zo drukken wij een SoundProjects SP4 systeem naast een setje RCF PRO4 6001/2*8001.

Eerdere ervaringen hebben uitgewezen dat mijn SP15 het al heeft moeten afleggen tegen dit basje, en is dan ook gruwelijk hard op zn bek gegaan. (evenals de eigenaar..) Ben dus ook bang dat hier sp het zal afleggen..

Demosetje zal hier donderdag a vrijdag staan, gaat zaterdag mee op klus, en de week daarop staat hij nog steeds tot mijn beschikking. Tijd genoeg, en zal mijn ervaringen zeker posten.
Soms..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-7-2007 23:40

GoTMoRe schreef:

Dat zal helemaal goed komen, vooral omdat ik zelf ook dermate serieus geintereseerd ben in deze sets. (hoewel de kv2 mij echt achterover mag doen slaan)
Veel sets uit de KV2 reeks zijn volledig hoorngeladen (en naar mijn idee zit hem daar veelal de "truc")

Martin.
kvm entertainment
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
3-7-2007 10:21
Maar met welke grote set is dat niet zo? De EX12 is gewoon een frontloaded 12"/1" kastje. De EX10 leek mij ook wel interesant, maar ben toch iets té huiverig geworden voor 10"jes zodra er wat meer van verlangt word.

De praktijk heeft mij geleerd dat 10" kastjes over het algemeen nooit het mid zo goed kunnen opvangen als een 12" op een 18" zal doen.. Ook NEXO ps-10 heeft té weinig mid om de zang nog eens mooi boven een gitaar uit te laten komen als het écht hard moet. (terwijl deze kastjes toch wel ontiegelijk hard gaan..) Hetzelfde geld voor mijn X-actjes. Als monitor zijn ze super.. Maar als zaalspeaker écht té klein..
Soms..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)