Forum > Geluid

Djm-600 of de djm-3000

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-7-2003 14:04
op een xone 62 zit geen effectenbox op een pioneer wel, dus dan moet je die nemen
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TechnoBeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2002
Laatste: 24-4-2004
Berichten: 7
8-7-2003 14:06
en welke is dan het beste van pioneer?? die 3000 of die 600??
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-7-2003 14:13
op de 3000 zitten meer effecten, dus als je hem daar echt voor koopt dan zou ik persoonlijk voor de 3000 gaan.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
8-7-2003 14:17
de 3000 is volgens mij de 19 inch versie van de 600 (correct my if I'm wrong)

ff oftopic:
Johan Gielen (bekende Trance DJ) draaide tijdens de 10de editie van Trance Energy in de Jaarbeurs Utrecht met de DJM-600.....
tja...?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2003 16:32

Nick schreef:

de 3000 is volgens mij de 19 inch versie van de 600 (correct my if I'm wrong)

ff oftopic:
Johan Gielen (bekende Trance DJ) draaide tijdens de 10de editie van Trance Energy in de Jaarbeurs Utrecht met de DJM-600.....
Ja en?

Lekker belangrijk dat die er mee draaide -> Zal meer geweest zijn omdat ie er toch al stond denk ik :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 18:10
Ik zou in ieder geval als je toch al iets goeds hebt (want een Apollo is nou niet echt lullig) gaan voor iets beters want lijkt me anders dat je op termijn spijt krijgt. En Pioneer vind ik zelf nou niet echt fijne mixers. Ik vind de faders te stroef.

Waarom bevalt die Apollo je niet? Vind je de faders te lang, of vind je de mixer op zich te kaal? Als ik een Apollo had staan zou ik hem alleen weg doen voor een Dateq LPM of GPM 8.3 maar ik zou sowieso al zeer gelukkig zijn met een Apollo..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FewtureStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 2-11-2003
Berichten: 19
8-7-2003 18:28

DJ Tim schreef:

Ik zou in ieder geval als je toch al iets goeds hebt (want een Apollo is nou niet echt lullig) gaan voor iets beters want lijkt me anders dat je op termijn spijt krijgt. En Pioneer vind ik zelf nou niet echt fijne mixers. Ik vind de faders te stroef.

Waarom bevalt die Apollo je niet? Vind je de faders te lang, of vind je de mixer op zich te kaal? Als ik een Apollo had staan zou ik hem alleen weg doen voor een Dateq LPM of GPM 8.3 maar ik zou sowieso al zeer gelukkig zijn met een Apollo..
Pioneer faders stroef??? Dat is echt niet waar hoor..die dingen gaan echt heel erg soepel. Soepeler kan gewoon niet.

Er heeft hier net een DJM600 gestaan (van een vriend) en ik heb zelf een Apollo. Die DJM600 mixt echt 10x lekkerder dan mijn Apollo. Faders zijn lekker kort, de EQ knoppen zijn echt veel fijner (lekker groot) en de crossfader heeft niet zo'n mega irritante vertraging en dat heeft een Apollo wel. Het geluid is wel wat minder, maar ik stoor me daar niet zo aan. Het gaat mij meer om het bruikbaar zijn en daar scoort de DJM echt dikke punten.

Wat wel zo is, is dat de kwaliteit van een Apollo beter is (daar heb ik nooit wat van gemerkt, maar het schijnt zo te zijn ;) ). De faders van een DJM zullen snel stuk gaan. De DJM die hier stond was een maand oud, maar een andere vriend van mij heeft er eentje van een jaar of anderhalf en die heeft al meerdere malen zijn faders moeten vervangen. Hou daar dus rekening mee.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-7-2003 18:34
Hmmm. Ik blaas met gemak m'n CP faders van m'n 7.3 omhoog. Als ik dat bij een DJM-600 zou proberen dan zou ik volgens mij met een stevig gevalletje hyperventilatie eindigen. laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 18:38

Fewture schreef:

Pioneer faders stroef??? Dat is echt niet waar hoor..die dingen gaan echt heel erg soepel. Soepeler kan gewoon niet.

Er heeft hier net een DJM600 gestaan (van een vriend) en ik heb zelf een Apollo. Die DJM600 mixt echt 10x lekkerder dan mijn Apollo. Faders zijn lekker kort, de EQ knoppen zijn echt veel fijner (lekker groot) en de crossfader heeft niet zo'n mega irritante vertraging en dat heeft een Apollo wel. Het geluid is wel wat minder, maar ik stoor me daar niet zo aan. Het gaat mij meer om het bruikbaar zijn en daar scoort de DJM echt dikke punten.

Wat wel zo is, is dat de kwaliteit van een Apollo beter is (daar heb ik nooit wat van gemerkt, maar het schijnt zo te zijn ;) ). De faders van een DJM zullen snel stuk gaan. De DJM die hier stond was een maand oud, maar een andere vriend van mij heeft er eentje van een jaar of anderhalf en die heeft al meerdere malen zijn faders moeten vervangen. Hou daar dus rekening mee.
Misschien was ik wat kort door de bocht dat de faders stroef zijn, maar heb ooit met een nieuwe Pioneer mogen klooien en vond de mixer geen uitmuntend soepele faders hebben..

Ik gebruik echt nooit de crossfader op een Apollo, maar kan me idd voorstellen dat als je dit wel doet, de vca's vertraging geven (tenminste, ik neem aan dat er een vca achter de crossfader zit?)
Denk verder dat jij een voorkeur hebt voor korte schuiven. Mij maakt dit nooit veel uit maar als ik mag kiezen tussen een Apollo of een Pioneer had ik het wel geweten.

Mixen op een Apollo vind ik toch wel heel lekker. Mooi geluid, alles gaat soepel en geen rotknopjes die in de weg zitten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 18:41

Dré schreef:

Hmmm. Ik blaas met gemak m'n CP faders van m'n 7.3 omhoog. Als ik dat bij een DJM-600 zou proberen dan zou ik volgens mij met een stevig gevalletje hyperventilatie eindigen. laugh :D
Aha, hieruit kan ik opmaken dat jij ze ook stroef vind? Zit er enig verschil in de stroefheid op nieuwe Pioneer mixers? Want mijn ervaring is ook dat ze stroef zijn en volgens Fewture gaan ze niet stroef, maar ik weet niet hoe nieuw die mixer is?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)