Forum > Newbie Forum

Beginnen met DJ-en

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
14-5-2007 16:53
Heeft genoeg "kanalen", maar even voor de duidelijkheid: Je speakers sluit je niet aan op een kanaal, dit ga je waarschijnlijk doen op je master uitgang.
Wat de kanalen betreft: Je hebt er 2 nodig voor een dubbele CD-Speler, alleen denk ik dat als je echt wilt gaan mixen dat je dan beter voor 2 aparte CD-Spelers kunt gaan.
Het begint wat te worden..
Dj rensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2006
Laatste: 13-7-2007
Berichten: 30
14-5-2007 18:48
De American Audio HP-500 is een leuke instapper. Geen bagger gewoon goed geluid en leuk om mee te beginnen.
Mocht je deze nemen neem dan de witte. Is mooier heb hem zelf namelijk ook.
www.new-line.nl/v/18193
CD speler. 2 Losse is mijn persoonlijke voorkeur omdat dat lekkerder mixt(vraag me niet waarom maar het is gewoon zo)

Als je een dubbele cd speler wilt kun je eigenlijk gewoon 1 van deze kiezen. www.new-line.nl/nl/cd-speler/34.1?f=230&t=275 Maar niet de DAP heeft veel problemen met lezen van cd's etc. Zelf heb ik hier thuis ook de reloop rcd 2650. Doet het goed geen problemen met het lezen van CD's alleen is de loop slecht. Kies als je voor een dubbele gaat de reloop of de numark is mijn eindoordeel.
I feel good lalalala so good .. so good ..
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
14-5-2007 19:17
Oewww, wat lelijk, zo een witte koptelefoon... (maar das mijn mening natuurlijk razz :p ) Als ik jouw was zou ik gewoon voor een goedkoop Numark setje gaan. Goede kwaliteit voor de beginnende DJ en werkt lekker makkelijk.
Ik zou dan alleen niet voor de CDN 22 MKII gaan, maar eerder even een maandje doorsparen en de CDN 35 kopen. Zitten toch wat meer handige functies op voor een beginnend DJ.
Wij zijn ook begonnen met numarks, de CND-36 en hebben daar best een tijdje plezier van gehad (we hebben hem nog steeds, maar gebruiken nu toch liever Denon's laugh :D )

Gr.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
14-5-2007 20:48
Nou jullie wouden dat ik wat research ging doen. En dat heb ik gedaan.
Ik heb zelf een setje samengesteld
(en deze keer niet even snel binnen 5 minuten maar ik heb er echt de tijd voor genomen)

Ik wou nog op 1 ding reageren:
Als ik jouw was zou ik gewoon voor een goedkoop Numark setje gaan. Goede kwaliteit voor de beginnende DJ en werkt lekker makkelijk.
Dat vooral de mixers van Numark mij niet zo'n goed idee lijken want als ik tussen deze resultaten kijk: (op de laatste 2 na)
alle producten van Numark bij compacte mixers

dan vind ik de JB-Systems Beat 4 toch iets beter dan wat ik daar zag staan. Maar dat kan aan mij liggen -_-

Algoed mijn setje:

voor de mixers heb ik een hoop rondgekeken maar kon niet echt iets goeds vinden (in de prijsklasse waar ik op doel) buiten de beat 4 (correct me if i'm wrong!). Dus als mixer:
JB-Systems Beat 4 MKII

voor de CD-speler (dubbel) heb ik graag jullie commentaar. Ik twijfel (nog) steeds tussen:
De JB-Systemds CD-570
en de Numark CDN-22MK4
hier heb ik graag jullie mening over. Ik zat eerst ook te denken aan:
DAP DS-850D die look vond ik wel heel vet. En het leek me ook een redelijke cd-speler.
maar aangezien er
Maar niet de DAP heeft veel problemen met lezen van cd's etc.
stond.
Heb ik dus maar niet gedaan. Als dat niet waar is (wat er in die quote staat) zeg het dan aub.

En als hoofdtelefoon:
de American Audio HP-700

En ik had nog een vraagje over de Beat 4. Kan ik ook alleen het geluid laten klinken als ik bovenop er een hoofdtelefoon inplug? Want dan kan ik later (1 of 2 maanden na de zomervakantie. Aangezien ik deze zet pas in de zomervakantie koop) wel 2 tweedehands speakers kopen. Wanneer ik daar genoeg voor heb.

PS:
Oewww, wat lelijk, zo een witte koptelefoon...
daar ben ik het zeker mee eens!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
14-5-2007 20:53
Op zich een leuke set, ik ben alleen niet zo weg van die aller goedkoopste CD-spelertjes. Zitten de functies die een beginnend DJ nodig heeft om lekker te leren mixen juist niet op. Als je het met deze kan, is het uiteraard daarna op een luxere helemaal piece of cake razz :p
Over de Mixer van JB kan ik weinig zeggen, heb er zelf nooit mee gewerkt. Ziet er wel netjes uit voor het geld, dat wel.

En hoe bedoel je die laatste zin? want daar snap ik echt niets van shocked 8O
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
14-5-2007 21:02
Op het jongerencentrum hebben we een McCrypt DJ2 CD speler (is een dubbele). Ik vind het een heerlijk ding, misschien een aanrader?
Is wel wat aan de dure kant, maar misschien ook (al) tweede hands te vinden.

René
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
14-5-2007 21:04
Prima mixer
Prima cd-speler
Prima hoofdtelefoon

€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.

Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
14-5-2007 21:08
Ik zou lekker de MX-4 pakken in plaats van de Beat-4. Die ellendige beatcounters werken niet geweldig en lijden alleen maar af.

Maar omdat je een 19" cd speler pakt, is een 19" mixer misschien handinger (ivm inbouw). Een JB Systems MX-6. Die kun je later met een 19" cd speler netjes inbouwen in een flightcase. Dat kleed netter af en maakt het geheel wat meer "roadproof".

Mocht je budget wat ruimer zijn, of mocht je tweedehands willen kijken, neem dan een Numark CDN-35. Daarvan weet ik zeker dat hij True Instant Start heeft en dat is echt een must.

Groovelover schreef:

Prima mixer
Prima cd-speler
Prima hoofdtelefoon

€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.

Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.
Heeft die CDN-22 MK4 ook True Instant Start? Bij een aantal oudere modelen was dat namelijk niet zo, maar bij deze weet ik het niet.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
14-5-2007 21:11

Groovelover schreef:

Prima mixer
Prima cd-speler
Prima hoofdtelefoon

€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.

Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.
mixer: niet eens met beatcounter? ik dacht dat dat wel handig was voor het mixen
cd-speler: ben ik het wel mee eens die heeft tog wel true instant start hé?
koptelefoon: had ik zelf ook al gekozen dus: mee eens

eriswa schreef:

En hoe bedoel je die laatste zin? want daar snap ik echt niets van
dat ik het eens was dat die witte koptelefoon zo lelijk was!
PalmboompieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2007
Laatste: 2-7-2007
Berichten: 21
14-5-2007 21:14

Philip_Janssen schreef:

Ik zou lekker de MX-4 pakken in plaats van de Beat-4. Die ellendige beatcounters werken niet geweldig en lijden alleen maar af.

Maar omdat je een 19" cd speler pakt, is een 19" mixer misschien handinger (ivm inbouw). Een JB Systems MX-6. Die kun je later met een 19" cd speler netjes inbouwen in een flightcase. Dat kleed netter af en maakt het geheel wat meer "roadproof".

Mocht je budget wat ruimer zijn, of mocht je tweedehands willen kijken, neem dan een Numark CDN-35. Daarvan weet ik zeker dat hij True Instant Start heeft en dat is echt een must.

Groovelover schreef:

Prima mixer
Prima cd-speler
Prima hoofdtelefoon

€ 159,- + € 269,- + € 49,- = € 473,-.

Zeer leuk setje waar je de komende jaren prima mee vooruit kan.
Heeft die CDN-22 MK4 ook True Instant Start? Bij een aantal oudere modelen was dat namelijk niet zo, maar bij deze weet ik het niet.
die mixer is wel veel duurder 19"
en dan ook nog die CDN-35 dan duurt het nog wel even voordat ik het geld heb.
maarja

Terug naar forum Reageer (zonder quote)