Basics van het produceren !!!!!
(32 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
StompinneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-4-2005 Laatste: 10-12-2009 Berichten: 78 | 18-3-2007 22:44 |
furnion schreef: He alvast bedankt voor de support stompine.Heb tijdelijk een wijziging in mijn profiel gemaakt. | |
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s" | |
FurnionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 13-2-2009 Berichten: 10 | 18-3-2007 23:04 |
3 x bewerkt. Laatst door Furnion op 19-3-2007 22:32 stompinne schreef: furnion schreef: He alvast bedankt voor de support stompine.Heb tijdelijk een wijziging in mijn profiel gemaakt. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 18-3-2007 23:45 |
stompinne schreef: Sounds zijn naturlijk subjectief en persoonsgebonden, de één zweert bij dit de andere dat.Welke muziek maak jij Jeroen...daar jij "pompende" bassen gebruikt? Momenteel vrij veel commerciele dance-tracks, richting Cascada/Groove Coverage/etc. Duitsland-proof dus. Wat ik erg apart aan de Vanguard vind, is dat de "FAT"-rotary totaal niet lineair is. Op 0 is'ie gewoon "UIT" (logisch), maar zodra je boven de 0 komt krijg je in 1x je unison erbij. Dus je zit gelijk op "breed". Draaien aan de rotary resulteert alleen in meer detune voor de unison, en niet in een verandering van de pan-setting van het unison-effect. | |
Light Image | |
FurnionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 13-2-2009 Berichten: 10 | 19-3-2007 22:32 |
stompinne schreef: furnion schreef: He alvast bedankt voor de support stompine.Heb tijdelijk een wijziging in mijn profiel gemaakt. kan je toevoegen als je wil stompinne, zie vanzelf wel de support verschijnen | |
FurnionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 13-2-2009 Berichten: 10 | 21-3-2007 22:29 |
oja is niet alleen gericht voor stompinne die comment ;) hier boven. andere support is ook welkom. | |
DjberjoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-9-2004 Laatste: 26-10-2009 Berichten: 301 | 22-3-2007 07:38 |
@jeroenvdv@ Waar gebruik jij je A&H mengpaneel voor? misschien voor de analoge warmere klank? Ik zit er ook aan te denken om een mengpaneel erbij aan te schaffen, maar eerst uitzoeken of ik het ook voorlopig met mijn ecler nog kan doen. | |
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6 | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 22-3-2007 10:26 |
djberjo schreef: Waar gebruik jij je A&H mengpaneel voor?(OK, vooruit, er komt ook een DJ-setje, 2 mics en een losse CD-speler op binnen) misschien voor de analoge warmere klank? Daar geloof ik niet zo in. En als het al enige invloed heeft, is die niet bedoeld geweest. | |
Light Image | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 24-3-2007 15:47 |
Ik snap niet zo heel goed waarom mensen Reason een outdated pakket vinden. Ik gebruik het zelf heel veel. Je hebt toch niet voor niets een combinator en een NN-XT en NN-19? Samplers waarmee je samples van bekende synths kan inladen. Hier al eens gekeken? Verder is voor Trance maken de Nexus inderdaad een mooie keuze. Niet alleen maar trance overigens) Werk ik zelf ook veel mee. Voordeel (maar tevens nadeel) aan de Nexus is dat het een rompler is die je niet veel keuze laat aan het veranderen van het geluid. Voordeel is dat de geluiden bijzonder goed en kant en klaar zijn en er hoge kwaliteit sample banks voor blijven uitkomen. Wat ik zelf op dit moment een Uber synth vind is de Sylenth1. Filters van deze synth zitten goed in elkaar en ben van het geluid net meer gecharmeerd ivt de Z3ta+ en Albino om maar 2 mooie vst's te noemen. Er zijn overigens veel turorials op het web voor Reason. Aan deze 3 pdf's kun je veel hebben: https://mos.futurenet.com/pdf/computermusic.co.uk/trance1.pdf https://mos.futurenet.com/pdf/computermusic.co.uk/trance2.pdf https://mos.futurenet.com/pdf/computermusic.co.uk/trance3.pdf Resultaat van hun trance track is verre van bijzonder, maar wel heel leerzaam om eens die tutorials door te lopen. Hun eindmix en manier van compressie klinkt goed, allemaal gemaakt in Reason. Kijk ook eens op het forum van https://www.reasonfreaks.com | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
FurnionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 13-2-2009 Berichten: 10 | 1-4-2007 15:59 |
Bedantk voor de post Dj tim. Ben nu bezig met een track. Heb drum pattern, bassline,shaker.Mijn vraag is. Nu lijk me dat een synth achtig geluid aan toe gaat voegen polysynth of een pad iets dergelijks. Alleen zou hier willen graag van willen weten hoe kan ik een geluid uit niets mooi oplaten komen, wat je altijd hoort in die tracks. Alvast bedankt, kom gelijk stuk verder met produceren. | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 1-4-2007 23:02 |
Een geluid dat op komt, ik denk dat je praat over hele zweverige geluidjes die af- en toe de revu passeren. Probeer eens voor de grap in Reason (dit gebruik je tenslotte) een reverb aan een instrument te koppelen en evt. nog wat andere effecten, vervolgens laat je dat geluidje zachtjes door de rest heen lopen. Ik ben ook nog steeds aan het leren en een vriend van me heeft me laatst laten horen wat een effect of filter over 1 van je basis geluiden heengooien kan doen voor je track. Natuurlijk moet je daar mee oppassen, het kan al snel een wollige brei worden. Wat ik je kan adviseren is om in je basis (beats, tom, hi-hat, cl hi-hat etc.) ook wat snelle tikjes ed. toe te voegen en op bijv. 2 van deze geluiden een effect toe te passen, natuurlijk niet overkillen, probeer natuurlijk ook een paar tikjes vol mee te laten lopen. Bijvoorbeeld een closed hi-hat die je heel zacht laat mee tikken. Vul deze maar geheel in je redrum. Klinkt wel lekker, je hoort bij trance vaak achtergrondgeluidjes druk mee tikken maar heel zachtjes. Wat ik je ook nog kan adviseren is om gewoon een standaard patch te pakken van een synth geluid en hier heel veel effecten overheen te gooien, gewoon lekker experimenteren en kijken wat dit voor invloed heeft op het standaard geluid, je zal dan merken dat heel veel geluiden best wel heel standaard klinken en met een flinke hoeveelheid effecten ineens heel lekker zijn ;-) Maar de regel blijft, niet overkillen. Het is soms lastig uit te leggen textueel.. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest |