Basics van het produceren !!!!!
(32 reacties. Pagina 1 van 4)Moderator(s): Dré
FurnionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 13-2-2009 Berichten: 10 | 13-3-2007 22:35 |
Zou graag willen weten wat er allemaal in aanmerking komt om trance te produceren. Ik gebruik reason 3.0 (heb nog andere programma's maar beperkt het nog tot 1). Verder keyboard via usb e-mu xboard 25 geluidskaart onboard (andere emu geluidskaart tijdelijk weg) Hier klein schema: -drums -basslines -synths .... ???? verder Zou ook graag wat samples willen posten alleen heb geen idee hoe ik ze kan uploaden ? Ok alvast bedankt | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 14-3-2007 00:16 |
Hier al wat tussen gekeken en gelezen? Uploaden kan bijvoorbeeld via YouSendit. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 14-3-2007 22:51 |
In Reason zit alles om te beginnen met produceren of om zelfs complete (te releasen) tracks klaar te stomen. Handleiding van Reason en de op internet zeer gemakkelijk te vinden tutorials voor Reason zijn een ideale start, alles wordt stap voor stap uitgelegd en je leert een hoop algemene produceer-dingen. Enige muzikaliteit en/of voorkennis van muziek is natuurlijk wel een vereiste. | |
Light Image | |
StompinneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-4-2005 Laatste: 10-12-2009 Berichten: 78 | 15-3-2007 00:57 |
Ik denk dat je deze vraag post door, ofwel: 1. Je der niet echt in slaagt om diezelfde catchy melodieën te creëren oplossing: goed luisteren, blijven proberen. of 2. En ik denk eerder dit: Je niet die karakterestieke sounds van bepaalde instrumenten (vooral de leadsynths) kan benaderen met Reason (ik zeg niet dat Reason niet zou deugen, maar vind het een beetje out-of-date). oplossing: probeer eens dit VST-instrument (Vanguard) uit, kant en klare sounds aanwezig, met alle tweak-mogelijkheden...van trance gesproken. Ga naar https://www.refx.net/?page=Vanguard en klik daar rechts op 'factory presets'om een smaakje te krijgen. Klik op 'screenshots' om de easy interface te aanschouwen. Hun nieuwste synth noemt "Nexus" (klik products)nog niet onder handen gekregen, waarschijnlijk nog beter dan de "Vanguard". Trance is dood? Voor het produceren van "electro" vind ik persoonlijk deze hier een degelijke https://www.gmediamusic.com/gforce/oddity/oddity.html | |
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s" | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 15-3-2007 10:13 |
stompinne schreef: oplossing: probeer eens dit VST-instrument (Vanguard) uit, kant en klare sounds aanwezig, met alle tweak-mogelijkheden...van trance gesproken.Ga naar https://www.refx.net/?page=Vanguard en klik daar rechts op 'factory presets'om een smaakje te krijgen. Klik op 'screenshots' om de easy interface te aanschouwen. Hun nieuwste synth noemt "Nexus" (klik products)nog niet onder handen gekregen, waarschijnlijk nog beter dan de "Vanguard". Nexus is iets heel anders, ook geen synth maar een ROMpler (met vaste samples). Heb die nu ook in gebruik en tja... da's wel kwaliteit. Niet gek, met een sounddesigner genaamd Manuel Reuter, onder andere verantwoordelijk voor alle goede Duitse schnitzel-tracks (o.a. Cascada). Geluiden komen uit hardware-toppers als de Virus, Nord Lead, Supernova's, JP8000, etcetera. | |
Light Image | |
FurnionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 13-2-2009 Berichten: 10 | 16-3-2007 01:06 |
Dus wat jullie zo beetje aanraden. Veel nieuwe sounds zien te regelen. Vroeg me alles ook af met al die termen: Drums Synths/Effects/Plugins Vocals Chords/Theory/Composition Equalizing (EQ) Dynamics/Compression Mastering Of ieder geval de achter liggende theorie hiervan om alles stukkie makkelijker te maken. Lees onder andere veel op tranceaddicts forum alleen kom er nog niet helemaal uit. Snap wel ongeveer hoe reason ongeveer werkt. Klinkt misschien stom dit maar, is mogelijk dat een van jullie iets met een sample zou kunnen doen. /forum/read/?t=25559/ of ieder geval kunnen zeggen door iets te doen om meer inzicht te krijgen. Bijv. hoe beste is om je muziek op te bouwen. | |
StompinneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-4-2005 Laatste: 10-12-2009 Berichten: 78 | 17-3-2007 02:56 |
JeroenVDV schreef: stompinne schreef: oplossing: probeer eens dit VST-instrument (Vanguard) uit, kant en klare sounds aanwezig, met alle tweak-mogelijkheden...van trance gesproken.Ga naar https://www.refx.net/?page=Vanguard en klik daar rechts op 'factory presets'om een smaakje te krijgen. Klik op 'screenshots' om de easy interface te aanschouwen. Hun nieuwste synth noemt "Nexus" (klik products)nog niet onder handen gekregen, waarschijnlijk nog beter dan de "Vanguard". Nexus is iets heel anders, ook geen synth maar een ROMpler (met vaste samples). Heb die nu ook in gebruik en tja... da's wel kwaliteit. Niet gek, met een sounddesigner genaamd Manuel Reuter, onder andere verantwoordelijk voor alle goede Duitse schnitzel-tracks (o.a. Cascada). Geluiden komen uit hardware-toppers als de Virus, Nord Lead, Supernova's, JP8000, etcetera. Welke muziek maak jij Jeroen...daar jij "pompende" bassen gebruikt? | |
StompinneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-4-2005 Laatste: 10-12-2009 Berichten: 78 | 17-3-2007 03:02 |
furnion schreef: Dus wat jullie zo beetje aanraden. Veel nieuwe sounds zien te regelen.Vroeg me alles ook af met al die termen: Drums Synths/Effects/Plugins Vocals Chords/Theory/Composition Equalizing (EQ) Dynamics/Compression Mastering Of ieder geval de achter liggende theorie hiervan om alles stukkie makkelijker te maken. Lees onder andere veel op tranceaddicts forum alleen kom er nog niet helemaal uit. Snap wel ongeveer hoe reason ongeveer werkt. Klinkt misschien stom dit maar, is mogelijk dat een van jullie iets met een sample zou kunnen doen. /forum/read/?t=25559/ of ieder geval kunnen zeggen door iets te doen om meer inzicht te krijgen. Bijv. hoe beste is om je muziek op te bouwen. | |
FurnionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-3-2006 Laatste: 13-2-2009 Berichten: 10 | 17-3-2007 17:50 |
He alvast bedankt voor de support stompine. Heb tijdelijk een wijziging in mijn profiel gemaakt. | |
DeWitStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2003 Laatste: 15-10-2018 Berichten: 648 | 18-3-2007 11:46 |
Zonde dat dat nou juist niet het doel van het forum is. Als je iemand op weg wilt helpen, kan je het veel beter posten. Dan heeft iedereen er immers iets aan. Ikzelf, en ik denk met mij vele anderen, zijn daar ook in geïnteresseerd. | |
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein |