Forum > PC related Forum

Basics van het produceren !!!!!

(32 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
FurnionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 13-2-2009
13-3-2007 22:35
Zou graag willen weten wat er allemaal in aanmerking komt om trance te produceren.
Ik gebruik reason 3.0 (heb nog andere programma's maar beperkt het nog tot 1).
Verder keyboard via usb e-mu xboard 25
geluidskaart onboard (andere emu geluidskaart tijdelijk weg)

Hier klein schema:

-drums
-basslines
-synths

.... ???? verder
Zou ook graag wat samples willen posten alleen heb geen idee hoe ik ze kan uploaden ?

Ok alvast bedankt
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
14-3-2007 00:16
Hier al wat tussen gekeken en gelezen?

Uploaden kan bijvoorbeeld via YouSendit.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
14-3-2007 22:51
In Reason zit alles om te beginnen met produceren of om zelfs complete (te releasen) tracks klaar te stomen. Handleiding van Reason en de op internet zeer gemakkelijk te vinden tutorials voor Reason zijn een ideale start, alles wordt stap voor stap uitgelegd en je leert een hoop algemene produceer-dingen. Enige muzikaliteit en/of voorkennis van muziek is natuurlijk wel een vereiste.
Light Image
StompinneStandaard Lid
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
15-3-2007 00:57
Ik denk dat je deze vraag post door, ofwel:

1. Je der niet echt in slaagt om diezelfde catchy melodieën te creëren
oplossing: goed luisteren, blijven proberen.

of

2. En ik denk eerder dit: Je niet die karakterestieke sounds van bepaalde instrumenten (vooral de leadsynths) kan benaderen met Reason (ik zeg niet dat Reason niet zou deugen, maar vind het een beetje out-of-date).
oplossing: probeer eens dit VST-instrument (Vanguard) uit, kant en klare sounds aanwezig, met alle tweak-mogelijkheden...van trance gesproken.
Ga naar https://www.refx.net/?page=Vanguard en klik daar rechts op 'factory presets'om een smaakje te krijgen. Klik op 'screenshots' om de easy interface te aanschouwen. Hun nieuwste synth noemt "Nexus" (klik products)nog niet onder handen gekregen, waarschijnlijk nog beter dan de "Vanguard".

Trance is dood? Voor het produceren van "electro" vind ik persoonlijk deze hier een degelijke
https://www.gmediamusic.com/gforce/oddity/oddity.html
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
15-3-2007 10:13

stompinne schreef:

oplossing: probeer eens dit VST-instrument (Vanguard) uit, kant en klare sounds aanwezig, met alle tweak-mogelijkheden...van trance gesproken.
Ga naar https://www.refx.net/?page=Vanguard en klik daar rechts op 'factory presets'om een smaakje te krijgen. Klik op 'screenshots' om de easy interface te aanschouwen. Hun nieuwste synth noemt "Nexus" (klik products)nog niet onder handen gekregen, waarschijnlijk nog beter dan de "Vanguard".
Vind de Vanguard maar een k*t-ding. Zijn producers die erbij zweren, maar ik vind het maar niets. Klinkt OFWEL te breed waardoor hij amper in je mix past, OF hij klinkt nog blieperiger dan Reason. Daarnaast vind ik z'n filter ruk klinken. Nee, doe mij als het over synths gaat maar de Z3ta+ of de V-station (en die laatste koop je al voor 40 euro), waar je heerlijk scheurende leads en pompende bassen kunt maken.

Nexus is iets heel anders, ook geen synth maar een ROMpler (met vaste samples). Heb die nu ook in gebruik en tja... da's wel kwaliteit. Niet gek, met een sounddesigner genaamd Manuel Reuter, onder andere verantwoordelijk voor alle goede Duitse schnitzel-tracks (o.a. Cascada). Geluiden komen uit hardware-toppers als de Virus, Nord Lead, Supernova's, JP8000, etcetera.
Light Image
FurnionStandaard Lid
16-3-2007 01:06
Dus wat jullie zo beetje aanraden. Veel nieuwe sounds zien te regelen.
Vroeg me alles ook af met al die termen:

Drums
Synths/Effects/Plugins
Vocals
Chords/Theory/Composition
Equalizing (EQ)
Dynamics/Compression
Mastering

Of ieder geval de achter liggende theorie hiervan om alles stukkie makkelijker te maken.
Lees onder andere veel op tranceaddicts forum alleen kom er nog niet helemaal uit.

Snap wel ongeveer hoe reason ongeveer werkt.
Klinkt misschien stom dit maar, is mogelijk dat een van jullie iets met een sample zou kunnen doen.
/forum/read/?t=25559/

of ieder geval kunnen zeggen door iets te doen om meer inzicht te krijgen.
Bijv. hoe beste is om je muziek op te bouwen.
StompinneStandaard Lid
17-3-2007 02:56

JeroenVDV schreef:

stompinne schreef:

Vind de Vanguard maar een k*t-ding. Zijn producers die erbij zweren, maar ik vind het maar niets. Klinkt OFWEL te breed waardoor hij amper in je mix past, OF hij klinkt nog blieperiger dan Reason. Daarnaast vind ik z'n filter ruk klinken. Nee, doe mij als het over synths gaat maar de Z3ta+ of de V-station (en die laatste koop je al voor 40 euro), waar je heerlijk scheurende leads en pompende bassen kunt maken.

Nexus is iets heel anders, ook geen synth maar een ROMpler (met vaste samples). Heb die nu ook in gebruik en tja... da's wel kwaliteit. Niet gek, met een sounddesigner genaamd Manuel Reuter, onder andere verantwoordelijk voor alle goede Duitse schnitzel-tracks (o.a. Cascada). Geluiden komen uit hardware-toppers als de Virus, Nord Lead, Supernova's, JP8000, etcetera.
Sounds zijn naturlijk subjectief en persoonsgebonden, de één zweert bij dit de andere dat. Als Vanguard te breed of te blieperig klinkt, dan pas je dat toch aan? Hij wil trance maken...nou dat verdiend toch brede sounds? Persoonlijk mix ik 3 verschillende vanguard lead sounds (1 links, 1 midden, 1 rechts), om het 'nog' breder te maken. Daarom vind ik vanguard juist zo goed klinken. Zijn filter klinkt voor mij persoonlijk niet echt ruk...er zitten er 13 verschillende in! Dan nog niet gesproken over verdere mogelijke filtertweaks. Om het geluid ervan te automatiseren, gebruik ik een andere filterplug, zodat de originele klank niet beinvloed wordt, mogelijkheden zat tegenwoordig.
Welke muziek maak jij Jeroen...daar jij "pompende" bassen gebruikt?
StompinneStandaard Lid
17-3-2007 03:02

furnion schreef:

Dus wat jullie zo beetje aanraden. Veel nieuwe sounds zien te regelen.
Vroeg me alles ook af met al die termen:

Drums
Synths/Effects/Plugins
Vocals
Chords/Theory/Composition
Equalizing (EQ)
Dynamics/Compression
Mastering

Of ieder geval de achter liggende theorie hiervan om alles stukkie makkelijker te maken.
Lees onder andere veel op tranceaddicts forum alleen kom er nog niet helemaal uit.

Snap wel ongeveer hoe reason ongeveer werkt.
Klinkt misschien stom dit maar, is mogelijk dat een van jullie iets met een sample zou kunnen doen.
/forum/read/?t=25559/

of ieder geval kunnen zeggen door iets te doen om meer inzicht te krijgen.
Bijv. hoe beste is om je muziek op te bouwen.
Ik heb ergens de mening dat je niet goed weet waar eerst mee te beginnen om je muziek te maken. Laat hier eens een email achter, dan stuur ik je de nodige hulp en 'tools' om je in een korte tijd op een goede weg te zetten. Zo is het makkelijker om vlugger te communiceren.
FurnionStandaard Lid
17-3-2007 17:50
He alvast bedankt voor de support stompine.
Heb tijdelijk een wijziging in mijn profiel gemaakt.
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
18-3-2007 11:46
Zonde dat dat nou juist niet het doel van het forum is. Als je iemand op weg wilt helpen, kan je het veel beter posten. Dan heeft iedereen er immers iets aan. Ikzelf, en ik denk met mij vele anderen, zijn daar ook in geïnteresseerd.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)