Forum > Licht

Ervaring met BOTEX SP1500 Strobes ?

(150 reacties. Pagina 11 van 16)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
26-1-2007 15:46
Lees de post van Fossalta nog eens. De strobe gaat bij enkele langere flashes in de blinder-mode de protect in en komt daar niet (zonder harde reset?) uit. Fantastisch?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 13468
26-1-2007 15:51

Victor schreef:

Lees de post van Fossalta nog eens. De strobe gaat bij enkele langere flashes in de blinder-mode de protect in en komt daar niet (zonder harde reset?) uit. Fantastisch?
Voor zover ik weet zit de temperatuursensor vast op de reflector (dus vlak achter de buis). Kan prima zijn dat de behuizing koud blijft maar dat ondertussen de buis op standje smelten staat. Als dan de temperatuursensor (blij blij dat hij erin zit) afschakelt dan wordt het gehele apparaat uitgeschakeld tot de temperatuur weer voldoende teruggevallen is en de sensor weer aanschakelt.

Kan me haast niet voorstellen dat hij softwarematig in een protect stand zou gaan en daar niet meer uit kon komen zonder "hard reset". Mocht dat wel zo zijn dan is er altijd nog de "operator mode". Mag je zelf bepalen hoe gek je het wilt maken (tot het punt dat de buis smelt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
26-1-2007 16:27
Fantastisch was misschien wat euforisch uitgedrukt, maar ik doelde ook niet op de beveiliging.
Ik bedoelde dat 5 sec helemaal niet verkeerd is. Budget strobo's met blinderfunctie zoals die van velleman, hebben geen beveiliging en gaan slechts 3 tot 4 seconden mee waarna schade optreedt aan de buis.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
31-1-2007 14:14

JeroenVDV schreef:

Waarschijnlijk komende weken wat veel typfouten van mijn kant, ik zie amper iets behalve witte vlekken.

Apparaat lekker in "Operator-mode" ingesteld, dat betekent "access to maximum intensity and blinder mode up to 50hz" laugh :D

Gasssss! Geen Atomic meer kopen, gewoon SP1500 en chip erin stouwen. Enige nadeel van de Operator-mode:

"Internal shutdown is disabled" wat betekent dat hij onbeperkt zichzelf kan kapot blinden.... sad :( "Normal"-mode heeft die shutdown wel máár kan "slechts" 25hz blinden... Sund!
IS dit een andere chip als die in de webshop staat (omdat deze al eerder bestond, en onorigineel is?) oftwel, geld dat dikgedrukte stuk ook voor de chip die in de webshop staat?
I Love House Music!
DominatorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2006
Laatste: 5-1-2015
Berichten: 8
11-3-2007 19:12
Zou iemand die de eprom-chip heeft ingebouwd wat foto's kunnen maken hoe dat heeft gemaakt, soort photo-manual.
Alvast bedankt.
Er zijn wel meer dingen gezond!
DominatorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2006
Laatste: 5-1-2015
Berichten: 8
14-3-2007 15:17
Kan niemand mij helpen?
Er zijn wel meer dingen gezond!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
14-3-2007 16:04
Al een keer een fotoverslag van gemaakt.

Bij de SP1500 kun je gewoon de achterplaat losschroeven, zit maar met 4 schroeven vast. De zijkanten kunt je gewoon laten zitten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DominatorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2006
Laatste: 5-1-2015
Berichten: 8
14-3-2007 16:56
You are a life-saver. Heb gekeken hoe het moet en gelijk uitgeprobeerd op m'n titan strobe. Gaat ietjes anders maar weet nu het moet. Nu alleen nog de eprom chip kopen :-D
Er zijn wel meer dingen gezond!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 13468
15-3-2007 08:47

Dominator schreef:

You are a life-saver. Heb gekeken hoe het moet en gelijk uitgeprobeerd op m'n titan strobe. Gaat ietjes anders maar weet nu het moet.
Wellicht is het een optie dat je het verschil post (indien mogelijk inclusief foto's). De werking van een forum is helpen en geholpen worden (hoewel velen het zien als "geholpen worden en wegwezen" helaas).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DominatorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2006
Laatste: 5-1-2015
Berichten: 8
15-3-2007 17:24
Bij deze beloof ik dat ik foto's maak van de 'operatie' van m'n titan strobe.

Dré schreef:

Dominator schreef:

You are a life-saver. Heb gekeken hoe het moet en gelijk uitgeprobeerd op m'n titan strobe. Gaat ietjes anders maar weet nu het moet.
Wellicht is het een optie dat je het verschil post (indien mogelijk inclusief foto's). De werking van een forum is helpen en geholpen worden (hoewel velen het zien als "geholpen worden en wegwezen" helaas).
Er zijn wel meer dingen gezond!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)