Forum > Licht

Showtec Club Fazer

(65 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-12-2006 22:51

Martijn schreef:

Achterop zitten dipswitches om het startadres in te stellen, alleen is de opening net weer iets te klein gehouden waardoor je echt niet anders kunt dan een schroevendraaier gebruiken om ze om te zetten.
Welliswaar heb je dit niet echt als nadeel beschreven, maar naar mijn idee kan dit alleen een voordeel zijn.
Als ik er vanuitga hoe vaak ik de DMX waarde van mijn rookmachine verander. (vrijwel nooit)

Daarnaast heb ik scans met (degelijke en dus soepel schakelend) dipswitches waar je ook zeer goed bij kan. Die hebben als nadeel, dat ik ze vrij voorzichtig uit de case moet halen. Doe ik dat niet, dan weet ik zeker dat de DMX stand niet meer correct is.

Goedkope XLR chassidelen waarvan de borgingen niet werken met Neutrik pluggen,
Als de borgingen werken, dan is het met canon pluggen.
Een deel van china heeft van deze USA plug een kopie.
Echt je van het is het niet, maar mits je de prijs in het achterhoofd houdt is het een prima apparaat wat wel iets meer zorg dan een rookmachine nodig heeft. (In de zin van lekbakjes/schoonmaken)
Ik denk dat je hierbij heel goed naar de prijs moet kijken. Volgens mij is er géén enkele unit met DMX voor dit bedrag.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-12-2006 02:20

KVM schreef:

Welliswaar heb je dit niet echt als nadeel beschreven, maar naar mijn idee kan dit alleen een voordeel zijn.
Als ik er vanuitga hoe vaak ik de DMX waarde van mijn rookmachine verander. (vrijwel nooit)

Daarnaast heb ik scans met (degelijke en dus soepel schakelend) dipswitches waar je ook zeer goed bij kan. Die hebben als nadeel, dat ik ze vrij voorzichtig uit de case moet halen. Doe ik dat niet, dan weet ik zeker dat de DMX stand niet meer correct is.
Ik blijkbaar wat vaker, aangezien ik 2 lichttafels heb waarvan er maar een softpatch heeft. In geval van jouw scans zijn die dipswitches niet ver genoeg weggewerkt, da's een "mankement" van die scans. Om welke scans gaat het dan?
Ik denk dat je hierbij heel goed naar de prijs moet kijken. Volgens mij is er géén enkele unit met DMX voor dit bedrag.
Nee, maar als je het doet, doe het dan (enigsinds) goed. In dit geval is de prijs te laag om een fatsoenlijk product op de markt te zetten: prijs omhoog of niet doen. Ik zou dus voor het eerste zijn gegaan, aangezien ik de fazer ook gewoon had gekocht als íe 150/175 euro had gekost.

Oh ja, foto's.

Fazer naast een Z1500
Achterkant van het apparaat
Het effect
Fan met daaronder de verwarmingskamer. Uit het koperen pijpje net voor de ventilator komt de rook.
Het begint al een beetje een zooitje te worden
Vooraan de pomp, daarachter de heater

JeroenVDV schreef:

Desalniettemin ben ik best benieuwd of hij tussendoor moet opwarmen of blijft roken. Kan me goed voorstellen dat'ie (aangezien het een "hazer" of "fazer" genoemd wordt) constante output kan hebben. Misschien niet veel, maar toch constant wink ;)
Helaas, niet dus. Krijg het idee dat ook een "advanced thermal control system" zoals Antari ze in de Z800 en hoger heeft zitten, niet in de fazer zit. De machine moet namelijk af en toe ook wel eens tussendoor opwarmen, ookal is er niet mee gerookt. Lijkt me overigens geen probleem, aangezien je de fazer niet als effect gebruik (zoals in een keer een puf rook de zaal in gooien), maar gewoon iets wat op de achtergrond zijn werk moet doen.

Ben er voor mezelf in ieder geval nog niet helemaal uit wat ik doe. Zit sterk te overwegen om te blijven bij de Z800 en het "nadeel" van een rookmachine voor lief te nemen. Aan de andere kant is het effect van zo'n fazer wel weer héél prettig. Nog eens goed over denken dus.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-12-2006 10:56

Martijn schreef:

Ik blijkbaar wat vaker, aangezien ik 2 lichttafels heb waarvan er maar een softpatch heeft.
Ik denk dat de gemiddelde drive-in een "vaste" opstelling heeft.
In geval van jouw scans zijn die dipswitches niet ver genoeg weggewerkt, da's een "mankement" van die scans. Om welke scans gaat het dan?
Acme Inflection. Deels mee eens, toch zal een juiste plaatsing (kwa diepte)en de uitsparing erg moeilijk zijn.
Ik ken twee verschillende dipswitch schakelaars, het hefboom type en het schuiftype. (en ook dat kan meespelen)

De switches zitten namelijk wel iets verzonken, maar zijn vanwege de soort schakelaar(hefboompjes) eenvoudig met je vingertoppen te schakelen. Plaats je ze iets lager, dan heb je al snel een schroevedraaier nodig.
De plaatsing van de dipswich op de unit kan ook een rol spelen. Op de Martin Pro 2000 zitten namelijk ook deze hefboompjes, en die zitten op een plaats waar je de unit niet vasthoud.
In dit geval is de prijs te laag om een fatsoenlijk product op de markt te zetten: prijs omhoog of niet doen. Ik zou dus voor het eerste zijn gegaan, aangezien ik de fazer ook gewoon had gekocht als íe 150/175 euro had gekost.
Men zal een keuze gemaakt hebben.
Een wat luxere uitvoering zal misschien toch minder in de markt liggen.

Een wat "schattig" formaat had ik overigens ook niet verwacht, een slakkenhuis fan en een "leuk" formaat tank bepaald al snel het formaat van de unit.
Het idee van deze unit is ongeveer gelijk aan de Martin/Jem hazer.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
30-12-2006 11:00
ik heb een stel van die Antari hazer, (die goedkope) zijn wel niet dmx maar omdat ze met een timer control werken stel je ze eens in en doen inderdaad zoals jij al omschreef.. Hun werk prima op de achtergrond.

Zet hem heel zachtjes en de hele avond een egaal rookdekje.
Moet het toch eens wat harder?? vraag dan effe iemand op het podium. Voor de effecten op het podium hoeft het niet, willen de muzikanten een dikke rookpluim op het podium dan kunnen ze hem even op full output zetten.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-12-2006 14:10
Maar.. Martijn raadt 'm dus af? wink ;)

Hoeveel komt eruit, en verspreid het goed genoeg om een flinke zaal te kunnen vullen of heb je er dan al snel meerdere van nodig?
Light Image
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-12-2006 23:34
Tja, afraden is een groot woord, echt aanraden doe ik ook niet. Ten eerste zit het me redelijk dwars dat de hele machine op den duur een grote vloeistoftroep wordt, en ten tweede heb ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid. In de machine wordt hetzelfde element gebruikt als in de babyfogger (goedkope geval van 30/35 euro, Jeroen zou moeten weten welke ik bedoel laugh :D ). De pomp ziet er ook een beetje als een mietje uit, is maar een klein ding. Of die verstoppingen een beetje weggedrukt kan krijgen vraag ik me dan ook af. Even een liter azijn er doorheen jassen zit er ook niet in, tegen die tijd drijft de fan de behuizing uit.

Ik zit redelijk in de knoop door die fazer. Effect is ideaal, geen geklooi met losse afstandsbedieningen ed. Aan de andere kant is het maar de vraag hoelang de machine heel blijft, en wanneer het geknoei met rook(vloeistof) binnenin echt een probleem gaat worden.

Verspreiding is prima, de fan verplaatst aardig wat lucht. Voor kleine feestjes zoals kantines van sportverenigingen, cafés ed gaat het prima, alles daarboven toch liever met een rookmachine en flinke fan. Kan tot feestjes tot pakweg 150 man, dit is echt een apparaat wat je moet zien als vervangingen van een F80/Z800 en in sommige gevallen de Z1000.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-1-2007 21:10

Martijn schreef:

JeroenVDV schreef:

Desalniettemin ben ik best benieuwd of hij tussendoor moet opwarmen of blijft roken. Kan me goed voorstellen dat'ie (aangezien het een "hazer" of "fazer" genoemd wordt) constante output kan hebben. Misschien niet veel, maar toch constant wink ;)
Helaas, niet dus. Krijg het idee dat ook een "advanced thermal control system" zoals Antari ze in de Z800 en hoger heeft zitten, niet in de fazer zit. De machine moet namelijk af en toe ook wel eens tussendoor opwarmen, ookal is er niet mee gerookt. Lijkt me overigens geen probleem, aangezien je de fazer niet als effect gebruik (zoals in een keer een puf rook de zaal in gooien), maar gewoon iets wat op de achtergrond zijn werk moet doen.
Toch even rechtzetten: lijkt erop dat de machine de de heater inschakelt zodra er gerookt wordt, en dus toch constant door kan roken. Gisteren 10 minuten afwisselend volle output en redelijk rustig laten roken, daarna hield ik het wel voor gezien. 10 Minuten onafgebroken doorroken kan dus, geen idee of er ook nog een moment komt waarop de heater het niet meer bij kan benen. Pluspuntje dus.

Ik begin er zelf ook steeds positiever tegenover de machine te staan (waarbij ik de prijs niet al te veel in gedachten houd, maar gewoon af ga op objectieve prestaties van het ding). Ik had verwacht dat na 10 minuten flink doorroken het een bende zou zijn, maar zo op het eerste gezicht viel het erg mee. Ook was er niks door het ventilatierooster gelekt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Wytse GerichhausenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2006
Laatste: 14-3-2012
Berichten: 9
7-1-2007 16:07
Ik heb de Showtec Clubfogger, die heeft ook de heater op zoon rare manier zitten, nog nooit vloeistof onder de machine gehad dus ik twijfel er een beetje aan of hij gaat lekken.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-1-2007 17:52
Opening waar de rook uitkomt zit volgens jou bij een Clubfogger ook binnenin de behuizing? Dat is juist het "probleem" van de clubfazer.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Han_NussStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2005
Laatste: 27-12-2009
Berichten: 4
12-2-2007 13:14
Martijn,

Gebruik jij dan gewone rookvloeistof?
of de speciale haze vloeistof van Jem of Showtec?

En wat is het verschil? (afgezien van de prijs wink ;) )
Gr. Han_Nuss

Terug naar forum Reageer (zonder quote)