Forum > Geluid

Ev Eliminator / Behringer 4 sub-2top

(42 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
26-1-2007 14:08
Ja ik zeg alleen dat toen ik ze heb gehoor dat het hoog schreeuwerig was en de bass ook niet echt super was. Maja ze stonden wel vol uit en gingen denk ik over de nek wink ;)
OVmusic drive-in shows
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
30-1-2007 12:10
Iemand die het wil beluisteren dan kan dat ik kan hem zo voor je opzetten.
Ik vind dat als je zo'n set aanschaft (net als wat ik heb gedaan) moet je wel goede versterkers, crossover hebben, het filter van het laag heb ik er uitgesloopt.

Als Amp rack gebruik ik:
2x Yamaha - 1031 Equalizer
1x EV - Dx34a crossover
2x Dynacord - S1200 (EV - Q66)

De equalizer gebruik ik alleen als de akoustiek niet echt goed is dat er snel eventjes een frequentie naar beneden getrokken moet worden.
Verder heb ik de digitale crossover zelf ingeprogrammeerd en nu komt er een heel mooi/strak geluid uit ook op hoog volume.

En mocht het laag niet genoeg zijn dan zou ik voor de KW gaan met dubbel DL18mt.

Groeten,
Smak - Krak
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
30-1-2007 12:26
Was wel de dubbele wink ;) razz :p
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
30-1-2007 12:46
Ja en het werkt ook perfect happy :)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
30-1-2007 19:48
Hallo,

Ben op het moment aan het onderhandelen via Marktplaats.
Daar staat een setje tops + subs EV Eliminator (van de eerste serie) te koop.
Speakers zijn ongeveer 4 jaar oud, gevraagde prijs is 1200,- euro voor de gehele zet.
En 600,- euro voor de toppen, mits hij een koper heeft voor de subs.

Als ik Max zijn post lees, dan is de gevraagde prijs van 1200,- toch een beetje te veel van het goede, toch?

Mocht iemand van dit setje topjes hebben of weten, laat het dan even weten.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
30-1-2007 20:57

Webbie schreef:

Hallo,

Ben op het moment aan het onderhandelen via Marktplaats.
Daar staat een setje tops + subs EV Eliminator (van de eerste serie) te koop.
Speakers zijn ongeveer 4 jaar oud, gevraagde prijs is 1200,- euro voor de gehele zet.
En 600,- euro voor de toppen, mits hij een koper heeft voor de subs.

Als ik Max zijn post lees, dan is de gevraagde prijs van 1200,- toch een beetje te veel van het goede, toch?

Mocht iemand van dit setje topjes hebben of weten, laat het dan even weten.

Greetz Webbie...
1200 euro is inderdaad veel te veel voor een Eliminator setje van de oude generatie. Waarom is je keus overigens gevallen op de Eliminator? Voor low-budget feesten is het een prima set voor niet al te veel geld. Maar de verhouding tussen het formaat van de kasten en de geluidsdruk vind ik persoonlijk niet in overeenstemming met elkaar.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-1-2007 00:32
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 31-1-2007 17:11
Hallo Max,

Bedankt voor je reactie.

Ze worden aangeschaft voor hier in huis, de SP1's gaan verdwijnen hier.
Moeder's wil een bankstel, dus zoek ik speakers die wat kleiner zijn, en eventueel kunnen worden opgehangen.

Zover ik uit fora en reviews heb begrepen hebben deze kasten een sprankelend hoog en een behoorlijke bass als ze fullrange gebruikt worden. Uiteraard voor ik tot aanschaf over ga wil ik ze wel een keer gehoord hebben.

Budget speelt natuurlijk ook een rol, ik wil rond de 500,- euro maximaal uitgeven voor twee speakers. Nu zul je zeggen, neem lekker een HiFi setje, maar ik hou niet van dat geluid.

"Palastiekeuh" boxen vind ik persoonlijk géén porum, dan liever een wat uit de kluite gewassen "houteureuh" box.

Suggesties zijn natuurlijk van harte welkom.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
31-1-2007 04:52

Webbie schreef:

Budget speelt natuurlijk ook een rol, ik wil rond de 500,- euro maximaal uitgeven voor twee speakers. Nu zul je zeggen, neem lekker een HiFi setje, maar ik hou niet van dat geluid.
Toch zijn er hele leuke gesloten Hifi boxen met 2x 8 inch woofers, 5 inch mid en Ribbon tweeter die heel mooi klinken, zeer hoog belastbaar zijn tot 300 Watt en ook nog met een gewone 2x 65 Watt versterker nog een behoorlijke basdruk kunnen opbouwen in de woonkamer. Met een PA versterker valt nog een gigantische basdruk te behalen die niet veel onderdoen voor PA subwoofers, maar krijgen de woofers het wel wat benauwd door het overschrijden van de X-max. Het geluid vervormt veemd genoeg niet in tegenstelling tot PA subwoofers niet, maar de basweergave houdt dan wat in. Door het vriendelijke en vlakke impedantieverloop van een goede Hifi luidsprekerbox kun je zelfs een goede buizenversterker op aansluiten met weinig of geen tegenkoppeling. Ook dan is het echt genieten van de muziek.

Hier komt geen PA speaker tegenop, tenzij je stevig gaat tunen met het passieve filter voor woonkamer omstandigheden. Ook dan is de geluidskwaliteit wat minder.

PA speakers zijn not done in de woonkamer, maar heb wel een tijdje 2x gemodificeerde DAP AX-115 in de woonkamer laten draaien met lichte EQ-instellingen van een 2x 31 bands equalizer. Klinkt helemaal niet slecht, maar als je het fraaie Ribbon tweeter hoog gewend bent, dan valt het wat tegen. Feit is wel dat deze PA speakers een egale dB verdeling hebben in de woonkamer.

Voor mij gelden grote Hifi boxen nog steeds als referentie en zelfs hiermee kun je nog klankverschillen horen tussen verschillende versterkers onderling en bij oudere CD spelers met bijvoorbeeld 20 bits 8-voudige oversampling, maar dat verschil is vrijwel verwaarloosbaar omdat geen slechte CD spelers bestaan.

TCMC
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-1-2007 17:14
Hallo TCMC,

Bedankt weer voor je duidelijke en informatieve post.

Over welk merk of type HiFi spekaer heb je het, die de ribbon hoogdriver heeft?

Zo'n ribbon hoogdriver word ook gebruikt in SA kasten als ik me niet vergis.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
31-1-2007 22:43

Webbie schreef:

Hallo TCMC,

Bedankt weer voor je duidelijke en informatieve post.

Over welk merk of type HiFi spekaer heb je het, die de ribbon hoogdriver heeft? laugh :D

Zo'n ribbon hoogdriver word ook gebruikt in SA kasten als ik me niet vergis.
Ja en alcons en zo zijn er nog wel meer... In de hifi komt dit al heeeeeeeel lang voor.

Hoe is het nu met die ev eliminator set? Bevalt het nu? Ik vindt dit wel iets volwassender klinken dan die behringer set en.. shocked 8O het heeft toch in de markt een iets betere naam maar of je je daar van aan moet trekken.. wink ;)
..Je Ducktape brood voeren...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)