Forum > Newbie Forum

CD-spelers of Draaitafels?

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-12-2006 14:42

teknoknights schreef:

echt veel meer mee doen dan ik ooit op turntables ga kunnen.
Daarom zitten er ook tijdcode cd's bij ;) (ik gebruik zelf ook altijd CDJ's als ze er staan namelijk ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-12-2006 16:00
Dat wist ik zelfs niet. Daar leer je me iets cruciaals bij vandaag laugh :D
Maar dan nog... Moet ik nog altijd in 75% van de draaigevallen EN final scratch EN cd spelers meesleuren. En de kosten van zo'n laptop & final scratch wegen niet op tegen de kosten van een vijftal cd mappen en jaarlijks twee grote torens CD-R's om op te branden :p
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
30-12-2006 23:26
Ik denk er eigenlijk ook wel aan om op FS+cdspelers over te stappen. Vooral omdat je dan ook -en dat vergeten men wel eens- legaal je mp3's kan afspelen als je ze daarop download.

teknoknights schreef:

jaarlijks twee grote torens CD-R's om op te branden :p
offtopic: Dus jij brandt dan toch gewoon je beatport mp3'tjes hoewel jammergenoeg niet toegelaten?
Nooit problemen gehad met sabam ofzo? Ik weet dat het vroeger enz wel door de vingers gezien werd maar ik las dat er een nieuwe "kuhkuh volgens hen redelijke" sabamlicentieregeling is die (ik quote) de mogelijkheid biedt om kopieën te maken van hun legaal verworven originelen, en om daarmee te draaien. Wel tegen een prijs van 259,70eur incl btw per jaar te betalen...
Ik vrees dat men nu -verwijzend naar hun nieuwe regel- helemaal een 0-tolerantie gaat toepassen... shocked 8O Misschien weet jij er wat meer van want ik zit al een tijdje op erasmus in frankrijk razz :p
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-12-2006 02:13
Jij mag gewoon een kopie voor jezelf maken voor eigen gebruik, bij het aanschaffen van een CD-R betaal je namelijk al een kopieer heffing die je dat recht geeft. Onzin overigens naar mijn mening want ik mag dan legaal iets dupliceren wat eigenlijk al van mij is....

De Sabam kan dus heel leuk zeuren dat het niet mag, het is onzin. Laat ze het maar aantonen dat het bij de wet verboden is om een legaal aangeschafde MP3 te branden op een CD-R. Ik weet zeker dat er geen wet is die jouw dat recht zal ontnemen.

Overigens hebben zulke organisaties er een handje van hun eigen regels te maken, zo werkt het echter niet in een rechtstaat en voor zover mij bekend is de Sabam ook geen overheids orgaan (net zo min als een Buma Stemra dat is). Grappige is zelfs dat ik mag downloaden wat ik wil zonder dat ik illegaal bezig ben.... ik mag het alleen niet delen want dan ben ik in overtreding volgens het nederlands strafrecht. Erg krom natuurlijk maar het geeft wel aan dat er op dit gebied een regelgeving heerst van lik me vestje die kant nog wal raakt. Met dit beleid zal het dus ook vrijwel onmogelijk zijn iemand aan te pakken die een partij "illegaal" gedownloade tunes op zijn HD heeft staan.

Als jij gewoon netjes alle bevestigings mailtjes bewaard van de MP3 shops waar je betalingen in staan hoef je nergens bang voor te zijn, je bent tenslotte gewoon netjes legaal bezig. Er zal echt geen rechter zijn die jou veroordeeld voor het feit dat je je betaalde muziek op een CD-R zet welke alleen voor eigen gebruik zijn.

Ik doe het zelf als volgt, ik heb een aparte map waar alle betalings afschriften binnen komen van de online aankopen. Die afschriften backup ik iedere maand + de aangeschafde tunes van die maand op een DVD en die gaat in de safe. Mocht men ooit willen controleren dan kunnen ze een copy van mijn backups krijgen en zichzelf lekker in het zweet gaan werken want 1321 MP3's het betalings afschrift bij gaan zoeken is geen pretje ;-)

teknoknights schreef:

Dat wist ik zelfs niet. Daar leer je me iets cruciaals bij vandaag laugh :D
Maar dan nog... Moet ik nog altijd in 75% van de draaigevallen EN final scratch EN cd spelers meesleuren. En de kosten van zo'n laptop & final scratch wegen niet op tegen de kosten van een vijftal cd mappen en jaarlijks twee grote torens CD-R's om op te branden :p
Torq van M-Audio is een oplossing die veel goedkoper is, voor 300€ ben je al klaar geloof ik. Welliswaar geen scratchamp die het haalt bij die van Serato of Stanton qua degelijkheid en feautures maar heel erg basic. Het programma wat er bij geleverd word zit echter weer ramvol met features, iets te ramvol naar mijn mening.

Ik wil namelijk maar een paar dingen op mijn scherm, decks, browser venster en that is it. Al die loop onzin e.d is leuk.... als je het van het scherm weg kan toveren ;-) (loop op een CDJ werkt namelijk ook prima in combinatie met FS)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
31-12-2006 12:57
@ Kris & Reind: Ik koop ALLES via beatport en traxsource qua digitale releases. Alle lijsten met wat ik gekocht heb worden naar m'n mail gestuurd, onmiddellijk afgeprint door mezelf en in een mooie ringmap gestoken (die ondertussen al wat volume begint te krijgen trouwens laugh :D ) Ik vind dat het zo wel goed is. Ik betaal verdorie 1,5 of 2 euro voor een release. Iets ontastbaars... Gewoon een "toestemming om het even te downloaden". Dat vind ik al genoeg. Ik ben dan ook van het principe dat Sabam en zo niet moeten lopen mierenneuken. 80% van de dj's koopt verdorie tegenwoordig hun muziek zo. En neen... Dat zijn geen huiskamerdeejays. Check eens beatport: Elke bekende housedeejay haalt daar tegenwoordig z'n nummers. Ik vind dus eigenlijk ook dat ik niets illegaals doe want elk nummer is eerlijk betaald.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
1-1-2007 15:47

Reind schreef:

Als jij gewoon netjes alle bevestigings mailtjes bewaard van de MP3 shops waar je betalingen in staan hoef je nergens bang voor te zijn, je bent tenslotte gewoon netjes legaal bezig. Er zal echt geen rechter zijn die jou veroordeeld voor het feit dat je je betaalde muziek op een CD-R zet welke alleen voor eigen gebruik zijn.
Dat klopt branden op cdr voor eigen gebruik dat doe ik wel... maar zoals ik het begrijp kan je als je legaal mp3'tje op cd-r brandt, het wel niet voor publiek draaien omdat het volgens SABAM niet van de originele drager komt. Dus als je het rechtstreeks op je harde schijf van je laptop download en dan voor publiek afspeelt -> geen probleem want originele drager. Maar als je het brandt op cdr en afspeelt voor publiek-> komt niet van originele drager dus volgens sabam bestrafbaar. Ook gelijkaardig met compilatie cd's maken van legale cd's...

Natuurlijk is er veel bangmakerij maar ik weet ook niet of hun interpretatie klopt en of er al gevallen bekent zijn waar er geprocedeert werd. Ik ben ook van mening je betaalt voor de mp3, je betaalt voor de cdr, organisatie betaalt sabam ook nog eens = Meer dan genoeg gedaan. Maar als het uiteindelijk zo ver is en ze klagen je aan omdat je met je cdrtjes met legale mp3's stond te draaien dan weet ik niet of men wel rekening zal houden met die logica...
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
1-1-2007 16:41
dan mag iedere beetje dj cd speler dus eigenlijk ook niet... Deze maken tenslotte toch ook een kopie naar het interne geheugen en spelen vandaar de muziek af. En wat dan met mijn sampler op m'n mixer, daar schrijf ik alles naar een sd kaartje. Dit is ook niet de originele drager. Weer een leuke manier om geld te verdienen die mannen van sabam. Maar ik betaal geen extra kosten. als ik wordt gecontroleerd op mijn legale mp3tjes op cdr wil ik die rechtzaak best wel aangaan.
...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-1-2007 20:18
Idem. Die SABBAM begint iets weg te hebben van het clichébeeld van een schoonmoeder. Ze draait je een kloot af telkens ze de kans krijgt razz :p
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
1-1-2007 22:52
Gelukkig zijn er mensen die de moed hebben om de wanpraktijken van deze Oplichtersorganisatie aan te vechten:

https://www.wiewaagtzichaansabam.tk
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-1-2007 13:28
Manmanman... Ik kan niet meer laugh :D Die is echt goed! En ook gedurfd laugh :D De "PS" is hilarisch razz :p
bron: www.wiewaagtzichaansabam.tk

Brief/Antwoord Sabam:

Beste mijnheer van Sabam,

Ik heb het genoegen u de ontvangst te melden van uw brief van 12 september ll. waarin u voor de derde keer betaling vraagt voor het geld dat ik u schuldig ben.

Gelieve te noteren dat ik het bedrag dat u eist absoluut niet betwist en dat ik de oprechte intentie heb u zo snel mogelijk te betalen. Aan de andere kant echter heb ik nog veel meer schuldeisers die ik ook wens te betalen.
Het is daarom dat ik elke maand de namen van al mijn schuldeisers op briefjes schrijf en in een hoed steek, en daaruit de onschuldige hand van mijn dochtertje van drie een naam laat trekken, die dan zo snel mogelijk zijn factuur betaald krijgt.

Ik durf hopen dat uw naam binnenkort getrokken wordt. Gelieve inmiddels mijn oprechte gevoelens van hoogachting te willen aanvaarden.

Vriendelijke groeten,
...

P.S. : Gezien de onbeleefde en scherpe toon van uw laatste brief, deel ik u mede dat u niet zal mogen deelnemen aan de twee volgende trekkingen.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)