Forum > Newbie Forum

Acura of Technics ?

(59 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
10-12-2006 02:03
Bij CD spelers zal het verschil nog meer gelden. Zo ook bij mixers.

Kan MEN draaien op een setje CDJ1000's met DJM 909? Ja.
Kan MEN draaien op een setje Denon S3500 met Nuo5? Ja.
Kan IK het op beide (standaard mixen maken)? Ja.
Kan IK vette trucs op beide? Neen, alleen op eerst genoemde set.

Toch geldt dit imo ook bij platenspelers. Praktijkvoorbeeld:
Als je gewend bent dat in een bepaald nummer een stop op de platenspeler precies 2 beats duurt en hierop je echo synchroniseert waardoor de hele stop een echo wordt dan wordt het toch lastig instellen als je niet precies weet hoelang een stop op een andere speler wordt.

Slechte DJ? Neen, beslist niet. Minder creatief bij draaien op andere set? Ja, wel degelijk.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-12-2006 03:13

DannyK78 schreef:

Als je gewend bent dat in een bepaald nummer een stop op de platenspeler precies 2 beats duurt en hierop je echo synchroniseert waardoor de hele stop een echo wordt dan wordt het toch lastig instellen als je niet precies weet hoelang een stop op een andere speler wordt.
Jij draait zeker weinig met draaitafels? Anders had je wel geweten dat de start/stop tijd (zeker bij SL's) nog wel eens verschillend wil zijn en de ene SL nog wel eens een kwart slag later wil stoppen dan de ander, de redenering klopt dus niet helemaal.

Daarnaast kan een 909 veel meer dan een X1500 kan en kan een CDJ1000 weer minder dan een S3500, op dat moment werk je dus met gear die specifiek aan jouw eis voldoet en dat is wat anders dan een draaitafel keuze. Een 909 vind je niet in iedere club en als jouw creativiteit daar vanaf hangt neem je je eigen mixer mee (S3500 vs CDJ1000 moet geen probleem zijn dacht ik zo). We hebben het dan dus over specifieke eisen aan gear zoals effecten die je "nodig" hebt, dat is weer een ander verhaal dan met de "standaard" gear werken die je tegen komt.
Er zit dus een wereld van verschil tussen feeling (waar het hier in dit topic over ging) of benodigde features zoals jij aangeeft met je 909.

Een vergelijking die jij dus trekt is in mijn ogen een ander verhaal dan wanneer we de vergelijking trekken tussen 2 apparaten waar alleen de feeling iets anders van is. Werken met een apart stukje gear is een ander verhaal, ik heb het hier over de standaard gear die we tegen komen in een club, dus CD, draaitafel, standaard mixer. Een 909 is geen standaard mixer meer net zoals ik met Final Scratch draai, we hebben het dan niet meer over een feeling verhaal maar een verlengde van je creativiteit cq specifiek stuk benodigd gereedschap. Als je creativiteit af gaat hangen van hoe een draaitafel corrigeert of hoe de cue methode is op een cd speler is dat meer onkunde in mijn ogen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-12-2006 03:24

Reind schreef:

helaas zit er op de CDJ geen jog dus moet ik wel
Koop een bril razz :p .
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-12-2006 04:57
Moet natuurlijk pitch bend buttons zijn ;-)

Laatst nog bij de opticien geweest voor een nieuwe zonnebril en meteen een check laten doen..... gelukkig kon ik met glazen zonder sterkte de deur uit anders had ie een nog groter gat in mijn portomonee geslagen. ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
10-12-2006 23:42

Reind schreef:

Jij draait zeker weinig met draaitafels? Anders had je wel geweten dat de start/stop tijd (zeker bij SL's) nog wel eens verschillend wil zijn en de ene SL nog wel eens een kwart slag later wil stoppen dan de ander, de redenering klopt dus niet helemaal.
Nee inderdaad, mijn ervaring met TT's is zeer beperkt en een echte vriendschap tussen mij en de TT zit er niet in vrees ik. Dat van de verschillende stoptijden is logisch, maar niet iets waaraan ik heb gedacht.

Verder eens met de rest van je post, al heb ik geen ervaring met de verschillen in feel tussen de verschillende TT's en hoe dit het draaien kan beïnvloeden. TCMC z'n relaas klinkt ook erg aannemelijk moet ik zeggen.

Zet mij op een setje Denon's of Numark en het lukt me allemaal wel, maar het duurt gewoon veel langer en ik sta veel minder zelfverzekerd te draaien als op mijn spelers.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-12-2006 03:29

DannyK78 schreef:

een echte vriendschap tussen mij en de TT zit er niet in vrees ik.
Dan mag je onze lieve heer op je blote knietjes danken dat die ellende je bespaard is gebleven ;-)

k ben blij als die dingen overal verdwenen zijn en alles vervangen is voor cd spelers. Werkt ook prima met mijn final scratch maar het scheelt ook meteen weer mooi een handeling, nooit meer calibreren. Daarnaast heb ik dan ook meteen mooi loop en cue onder een knopje.... heerlijk.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-12-2006 12:46

Hiwo schreef:

hmm dus dan zou ik ook net zo goed mijn RP 2000's kunnen houden ?
Die zit eigenlijk wel een beetje onder de "denkbeeldige lijn". De RP-4000 zou je echter wel probleemloos thuis kunnen hebben als je op het "werk" met SL's draait.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KernyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2004
Laatste: 29-6-2010
Berichten: 15
15-12-2006 19:51
Thuis werk ik met Super Oem's, gelukkig staan ze steeds vaker opgesteld bij de optredens!!

Ik merk idd dat het lastig is om achter Technics te stappen, voorals omdat de pitchfader vrij stroef gaat en omdat de pitchbereik gering is, waardoor sommige platencombinaties niet meer mogelijk zijn. Dit gaat echter binnen 3 a 4 platen over, en draai ik net zo makkelijk als op mijn eigen Super Oems.

Verder klein voorbeeld van een goede DJ: enige tijd geleden hadden we een gig, waar Bobby V (resident Zak, duitsland) ook moest draaien. We stonden acher mijn super Oems, de eigenaar van de braserie wilde echter dat zijn mixer werd gebruikt. En laat het nou om een oude Dateq gaan, waarbij de toonregeling net verkeerd om staat: streepje naar beneden is 0, links omhoog = plus, rechts = minus. Hoewel de agensy van Bobby had aangegeven dat Bobby V alleen op technics en pioneer gaat draaien, draaide Bobby V zonder enig geklaag op dit combinatie. Wat wij met z'n alleen niet voor elkaar kregen, ivm geringe aantal bezoeker, lukte Bobby V wel: de hele zaal ging los. Moraal = goede Dj kan vrijwel op alles draaien!!!
Who is Elvis
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-12-2006 00:22

Kerny schreef:

streepje naar beneden is 0, links omhoog = plus, rechts = minus.
Leuk maar de draai richting bij die oude LPM's is voor zover ik me nu kan herinderen gewoon hetzelfde als bij een normale mixer.... het streepje wijst alleen naar beneden maar dat is simpel op te lossen door de knop los te halen en een halve slag verder weer vast te zetten.

Ik schrok ook de eerste keer toen ik zo'n oude 7.2 tegen kwam bij 3FM in de studio maar er is niets anders aan dan normaal.... behalve dan die irritante 100mm schuiven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KernyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2004
Laatste: 29-6-2010
Berichten: 15
16-12-2006 00:47

Reind schreef:

Kerny schreef:

streepje naar beneden is 0, links omhoog = plus, rechts = minus.
Leuk maar de draai richting bij die oude LPM's is voor zover ik me nu kan herinderen gewoon hetzelfde als bij een normale mixer.... het streepje wijst alleen naar beneden maar dat is simpel op te lossen door de knop los te halen en een halve slag verder weer vast te zetten.

Ik schrok ook de eerste keer toen ik zo'n oude 7.2 tegen kwam bij 3FM in de studio maar er is niets anders aan dan normaal.... behalve dan die irritante 100mm schuiven.
Durf niet met alle zekerheid te zeggen, maar volgens mij is de draairichting toch anders. Alleen had ik een fout gemaakt: beneden is idd = 0, links omhoog was volgens mij min, rechts omhoog = plus. Wie verbeterd mij??? En idd, de 100 mm fader zijn een hel als je snel mixt en af en toe wilt scratchen.
Who is Elvis

Terug naar forum Reageer (zonder quote)