led tubes bevestigen
(100 reacties. Pagina 5 van 11)Moderator(s): Dré
RutgerLANStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-1-2005 Laatste: 5-2-2019 Berichten: 387 | 29-11-2006 16:42 |
Voor het bevestigen van LED Tubes gebruiken we ook altijd gewoon ty wraps (meestal 3 per tube)... Klemmen is alleen maar onhandig. De kans dat 3 ty wraps + aan beide kanten de sturingskabel het begeeft acht ik zéér klein... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 3-12-2024 Berichten: 13475 | 29-11-2006 16:44 |
Jurrie schreef: Wat ik me dan afvraag: hoe zou Rinus (de rigging 'guru') dit oplossen? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 29-11-2006 16:45 |
Victor schreef: Verhalen over smeltend plastic (bij gebruik van een tie-wrap) gaan al helemaal nergens over. Dan zou je een led-buis al helemaal nooit in een truss mogen hangen en overigens ook geen moving heads of andere apparatuur waarin plastic is verwerkt.Punt is dat nergens op de verpakking, nog op de tiewrap vermeld staat hoeveel ik er aan kan hangen. Ik krijg zelfs de indruk dat een LED tube niet eens is gemaakt om in een truss te gebruiken. (eerder voor vaste installatie). Martin. | |
kvm entertainment | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 29-11-2006 16:45 |
Dré schreef: En hier heb je een spanband die een trekkracht heeft van 5 ton (goedgekeurd). Bij een Vf van 10 kunnen we daar dus probleemloos 500kg mee ophangen. Gelijk doen maar dan? Moet wel een leuke carré mee aan het plafond te verankeren zijn.Waarmee ik wil zeggen dat een tyrap zeker niet de normaalste zaak is voor verlichting (en dus ALLE) verlichting. Ik mag toch hopen dat je zelf het verschil wel inziet tussen het ophangen van een led tube van 1 kg met tyraps en het ophangen van een complete truss aan zo'n zelfde tyrap? + De gevaren van een vallende led tube en de gevaren van een omvallende truss? KVM schreef: Punt is dat nergens op de verpakking, nog op de tiewrap vermeld staat hoeveel ik er aan kan hangen.Martin. Tensile strenght: 50 lbs (22.nogwat kilos) / 220N Temperature rating 185F / 85C Heb je het weer, het verschil tussen de el cheapo en echte tyraps. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 29-11-2006 17:04 |
Afgezien van het feit dat een Spanband geen hijsband is , vraag ik mij af of een tiewrap voor dergelijke doeleinden gebruikt mag worden. Vreemd is dan ook dat een fatsoenlijk stekkerblok bevestigingen heeft om een halfcoupler o.i.d. aan te maken. Martin. | |
kvm entertainment | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 29-11-2006 17:16 |
Dré schreef: Jurrie schreef: Wat ik al dacht: https://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=110&cc=7Er bestaan dus wel degelijk tywraps met een opgegeven maximale belasting. Laat het héél duidelijk zijn dat als de consensus is dat het ophangen van verlichting met tie-wraps de gewoonste zaak van de wereld is, er geen topics meer komen die schande spreken van het ophangen aan spanbanden, gebruik van niet goedgekeurde statieven e.d. Want anders zou het ECHT een pot verwijt de ketel verhaal worden. CyberDance schreef: Ga jij dan ff onder die truss van 500 kg staan alstie naar beneden komt, ga ik onder die led tube staan. Spreken we mekaar daarna (of ook niet).Waarmee ik wil zeggen dat een tyrap zeker niet de normaalste zaak is voor verlichting (en dus ALLE) verlichting. Ik mag toch hopen dat je zelf het verschil wel inziet tussen het ophangen van een led tube van 1 kg met tyraps en het ophangen van een complete truss aan zo'n zelfde tyrap? + De gevaren van een vallende led tube en de gevaren van een omvallende truss? | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 29-11-2006 17:19 |
René Eppink schreef: ook wanneer je trussje in lichterlaaie staat en het plastic naar beneden komt regenen moeten je spulletjes wel blijven hangen. Daarom zou ik er dus sowieso een safety aan doen. | |
Light Image | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 29-11-2006 17:20 |
Niet speciaal voor een trusshaak Martin, maar eerder om aan een muur te schroeven... Niet alles wordt met het oog op de licht & geluids wereld gemaakt, meeste producenten hebben (gelukkig) een bredere markt. Over die tywraps: de duurdere (wat is duur...) fabrikanten geven wel degelijk een maximale belasting en temperatuurbereik op. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur dat ze ermee opgehangen worden, maar als iemand (Cyber, wie dan ook) ze ermee ophangt is dat zijn verantwoording. Net zoals hij verantwoordelijk is voor z'n truss en complete show. Ik zal Rinus een mailtje doen. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 29-11-2006 17:33 |
Dré schreef: Laat het héél duidelijk zijn dat als de consensus is dat het ophangen van verlichting met tie-wraps de gewoonste zaak van de wereld is, er geen topics meer komen die schande spreken van het ophangen aan spanbanden, gebruik van niet goedgekeurde statieven e.d. Want anders zou het ECHT een pot verwijt de ketel verhaal worden. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 29-11-2006 17:35 |
Gezond verstand speelt een grote rol, maar veel 'jongens' met redelijk mooie spulletjes in hun showtje hebben dit veelal niet of interesseert het niet. Voor deze mensen zou het natuurlijk mooi zijn als één en ander wordt vastgelegd. | |