Forum > Newbie Forum

welke mixer? turntable

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 17:08
Ja, maar daarom is het wel verstandig om te vragen aan mensen die er al meer verstand hebben dan ik om hun ervaringen te delen.
ik heb er al lang over na gedacht wat ik zou willen, en eens om een dj set te proberen lijkt mij wel leuk.
zelf doe ik ook veel met muziek, zonder muziek heb ik geen leven razz :p.
er werd mij ook aangeraden door newline personeel om een setje te kopen.
er werden namelijk een paar slechte dingen vertelt op de reviews van de rp-4000.
natuurlijk is het niet zoiets van oh, laat ik maar eens gaan draaien, nee ik heb er al langer overna gedacht en ook gevraagt bij andere mensen hoe dat nou is.
natuurlijk wil ik ook geen geld verspillen, ik heb namelijk een grote passie en dat zijn computers, daar gaf ik veel geld aan uit.
dus ik dach tnu iets van laat ik maar ook iets anders proberen.

mvgr,
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-11-2006 17:23
@ Dré: Ik kan best geloven dat er meer Reloops de deur uitgaan dan OEM's. Met "populairder" doelde ik eigenlijk "bij het reeds-draaiende publiek". Zo weet ik bijvoorbeeld dat je op een dj-forum veel sneller een Synq kwijtraakt dan een Reloop of JB systems. Inderdaad beetje onvolledig gedacht van mij want natuurlijk zijn er inderdaad nog veel meer mensen die liever iets goedkoper aanschaffen.
Tenslotte nog over de "waardevastheid". Tuurlijk is het zo dat je inderdaad iets minder geld "kwijt" bent als je je Reloops verkoopt. (maar ze hebben dan ook minder gekost dan de OEMs) Je kan echter ook nog een stap verder denken: Stel dat mcr het dan toch een keileuke hobby vindt (wat wel eens goed het geval zou kunnen zijn), dan zal hij toch geneigd zijn om na een tijd over te gaan op Technics of OEM (is bij de meeste dj's namelijk wel het geval na een tijd...) Dan zal mcr dus meer verlies maken... Want dan moet ie eerst van z'n oude draaitafels afraken en nog nieuwe kopen ook wink ;)

@ Victor: Iedereen die behoorlijk kan draaien zal ongetwijfeld inderdaad ook zijn weg vinden op een Reloop of OEM. Iemand die behoorlijk kan beatmatchen op een SL zal er ook niet echt "problemen" mee hebben. Ik ben het echter niet eens met je dat het "geen verschil" mag maken. Iemand die jaren op Technics draait is die toestellen helemaal gewoon tot in de puntjes en moet al gauw langer gaan pitchen, sneller gaan corrigeren, ... als je twee OEMs voor z'n neus zet.
Waarom durf ik dit beweren? Heel simpel... Al tientallen keren getest. Zo stonden er een goed jaar en half geleden twee Synqs op een groot house feest met de bekendste undergroundhouse-dj's van België. De meesten hadden nog NOOIT op dit soort draaitafels gespeeld. De sets waren goed... (beatmatchen, corrigeren, ...) maar ze zeiden toch één voor één dat het helemaal anders was dan met SL draaien en dat ze veel zaken die ze anders met Technicsen uitspookten niet konden doen met de OEMs.
Vind ik eerlijk gezegd eigenlijk ook maar heel normaal... Je draait toch altijd veel beter met toestellen waar je al jaren mee werkt. Vrienden van me die thuis op OEMs draaien vinden het eveneens een aanpassing als je dan opeens weer met twee Technicsen voor je neus staat.

Groeten
Joris
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 17:34
Er staan ook trouwens 2x rp-4000's aangeboden 2e hands op dit forum voor maar liefts 230 euro, dat is volgens mij wel een spot prijs.
alleen ik weet niet of ik hier wel aan moet gaan beginnen.
maar een ding is zeker, ik begin toch maar wel eerst klein en dan werk ik me wel naar groot.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-11-2006 18:14
In dat geval moet je je gewoon afvragen...
Die 700 euro die je tot je beschikking hebt en wil uitgeven. Ontzie je het om die som uit te geven omdat je het best veel vindt of zie je het eerder als een bedrag die je hoe dan ook ter beschikking wil stellen om materiaal aan te schaffen?

Zoals Dré al zei..; Je moet het uiteindelijk zelf uitmaken. Reloops zijn goed in hun prijs-kwaliteitsverhouding, Oems zijn zeer goed in hun prijs-kwaliteitverhouding maar dan betaal je er natuurlijk ook iets meer voor.

Gr"
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 18:15
Nee, ik ben ook weer niet de rijkste :P, ben 18 jaar oud, werk 10 uur per week ongeveer, en verdien zon 150 euro per maand, dus alles is well saved.

ook is het voor me verjaardag :)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-11-2006 18:20
Dan moet je mss inderdaad gewoon voor een Reloop-Setje gaan. Dan heb je nog geld over om wat platen te kopen of een goede koptelefoon.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 18:24
ik overweeg om mischien dat tweedehands setje te kopen, met de 2x rp-4000's voor maar 210 euro, alleen dan vraag ik me af wat de staat is van deze.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-11-2006 18:30
Als je ze niet kan uittesten is dat altijd een risico. (en zelfs als je ze kunt testen ook nog soms...)
Zo heb ik jaren geleden mijn eerste Reloop cd-spelers gekocht voor 500 euro voor een paar. Na paar weken begonnen die dingen te haperen en na een maand waren ze volledig stuk.

Tip: voor de prijs zo'n setje maar kost (en je hebt het geld toch tot je beschikking) koop je die dingen beter nieuw. Je zult in elk geval heel wat minder lopen stressen als er dan eens een probleempje is.
Nogmaals: uiteraard kan het tweedehands! Niet alle tweedehands spullen zijn ruk. Ook dit is een risico des levens waarvan je moet weten of je ze neemt of niet.

Groeten
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
McrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2006
Laatste: 5-7-2008
Berichten: 9
29-11-2006 20:48
Nee, ik koop hem toch niet tweedehands, nieuw lijkt me wat beter.

bestel ik gewoon aan het einde van december een setje hier bij new line :)
FunzelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-9-2006
Laatste: 1-3-2007
Berichten: 14
30-11-2006 14:38
ik heb er 2 staan waar ik vanaf wil wink ;) 1 targetlight kapot(van een op de andere dag shocked 8O ) voor de rest alleen op me kamer gestaan. ze ruiken nog nieuw.

hoezo ik wil iets verkopen? sneaky :V

249 eurotjes wink ;)
pff bangin tech'

Terug naar forum Reageer (zonder quote)