Budget 800 euro, herculesmk2/cdspeler/vinyl, drum&bass/breakbeat/triphop
(9 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
RchrdStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-11-2006 Laatste: 28-12-2006 Berichten: 2 | 26-11-2006 16:31 |
Hallo, Ik ga drum&bass draaien, dit wil ik op mijn kamer doen en misschien over een paar jaar op kleine feestjes. Het eerste wat ik natuurlijk deed is op verschillende fora en sites informatie opzoeken over wat er allemaal te vinden is. In het begin dacht ik dat je vinyl 'hoorde' te draaien maar ik werd al snel uit deze illusie ontwekt. Ik las en hoorde dat ik beter cd's kon gaan draaien aangezien deze veel goedkoper waren(legaal uiteraard). Daarna hoorde ik weer dat ik beter een hercules mk2 kon kopen, omdat deze goedkoop is en ik een net nieuwe laptop heb. Ik loop al een tijd met de vraag rond wat ik moet kopen, en ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen (geloof me, ik heb de zoekfunctie al vele malen gebruikt). Mijn budget is 800 euro en daarvoor wil ik een mixer + 2 cdspelers, 2 draaitafels of een hmk2 kopen. Vinyl ziet er 'cool' uit maar is (wat ik van verschillende mensen hoor) aan het uitsterven en van wat ik heb gezien stervensduur. Mocht ik hier toch voor gaan zat ik te denken aan bijvoorbeeld 2x een gemini tt-03. CD-spelers kosten me meer geld maar cd's zijn weer een stuk goedkoper dan vinyl. Voor cd-spelers zat ik te denken aan bijv. 2x de RMP 808S of 2x de Stanton C.303. 3e optie, en tevens de goedkoopste, is de Hercules MK2. Ik hoor hier veel verschillende reacties over, de een vindt het top voor thuis en de ander vindt het iets wat je in een kindersurprise ei vindt. Het lijkt me leuk om een beetje te scratchen maar ik wil me vooral richten op het beatmatchen en zelf mixsetjes in elkaar te knutselen. Het lukt me maar niet om te kiezen waarvoor ik ga, ook niet naar het vele malen lezen van soortgelijke posts. Zou een van jullie mij kunnen helpen met de knoop doorhakken? Ook zou ik het op prijs stellen als jullie mij kunnen vertellen welke mixer ik bij wat moet kopen. Bij voorbaat dank ;] ps: ik GA draaien, hoef dus niet te kijken of ik het wat vindt | |
Why did the lion get lost? Because the jungle is massive! | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 26-11-2006 19:01 |
rchrd schreef: ik GA draaien, hoef dus niet te kijken of ik het wat vindt | |
Light Image | |
Koen gStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-3-2006 Laatste: 17-2-2018 Berichten: 163 | 26-11-2006 20:59 |
Als je voor vinyl gaat kun je ook de Akiyama DJ-4000 Acura nemen. Voor het geld een erg goede draaitafel. ADIOS. | |
Well all right.. | |
TeknoknightsStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-2-2004 Laatste: 26-9-2017 Berichten: 571 | 26-11-2006 21:28 |
Hoewel ik zelf eigenlijk praktisch 90% (of meer) met cd's draai heb ik drum'n bass echt altijd een vinyl-ding gevonden. Waarschijnlijk ligt dat aan mij.. Hoewel... Die beats die echt zo snel gaan en zo.. Vind het pakken makkelijker en leuker om dit genre met vinyl te draaien dan met cd's. (snelheid en ritme van de beats zijn de oorzaak hiervan denk ik) Er is zeker wat drum'n bass te vinden op beatport en zo (legale downloadsites) maar als je voorkeur echt bij drum'n bass en breakbeats en zo ligt zou ik duidelijk voor draaitafels gaan. (dit is waarschijnlijk de eerste keer dat ik draaitafels aanraad ipv cd-spelers ) Ik weet dat ik wat vaag overkom maar ik kan het gewoon niet beschrijven. Het blijft voor mij echt een draaitafelgenre, dat breakbeat en drum'nbass gedoe! Ook is de echte "harde" drum'n bass (de dingen die ik dan toch beter vind binnen het genre) niet echt veel te vinden via legale sites. (volgens mijn ervaring uiteraard; misschien weet je wel heel goeie plekken waar je alle tracks vindt die je wilt draaien) Als laatste wil ik ook nog even zeggen dat het echte "underground" genres zijn. Ik heb vrienden die D&B , breakbeatz draaien en die moeten zeker niet elke week een pak nieuwe releases kopen. Er komt nu eenmaal gewoon veel minder uit in die genres. (dus maakt het ook goedkoper om platen aan te schaffen) Hopelijk heb ik je niet helemaal in de war gebracht nu. En nogmaals: ik wil helemaal niet beweren dat je geen drum'n bass kunt mixen met een goede cd speler, want dat zou onzin zijn. Maar volgens mij ben je met een draaitafel meer. Zoals je wel weet wordt er namelijk nogal frink gescratcht en gebattled op die genres ook. En een cdj1000mkII is nu eenmaal duur... Groeten Joris | |
Jumping is not a crime. It's just hilarious. | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 27-11-2006 03:25 |
Eerlijk gezegd vind ik eigelijk dat bij Drum&Bass gewoon vinyl hoort. Final Scratch zou eventueel nog kunnen, maar dat is ook niet echt goedkoop (in aanschaf). Bij de minder grote drum&bass feesten kun je redelijk makkelijk bij de DJ komen. Daar wordt min of meer verwacht dat je vinyl draait. Dus als je live wat wil gaan doen: neem dan vinyl of final scratch. Mocht je alleen thuis willen spelen, dan kun je eventueel ook cd spelers of MP3 gaan overwegen. Let wel op dat de meeste drum&bass eerst op vinyl uitkomt en daarna pas op cd/mp3. Overigens is vinyl nog zeker niet aan het uitsterven. De nieuwste releases vinden vaak plaats op vinyl en later pas komen deze nummers op cd. Dus je hebt 4 opties: Final Scratch Timecode Vinyl met MP3: je draait een plaat welke de PC verteld wat hij moet doen met een MP3. Voordeel: je kunt je platen collectie goedkoop uitbreiden en het scheelt gesjouw met platen koffers. Nadeel: hoge aanschafprijs. Vinyl Het echte Drum&Bass gevoel. Voordeel is dat je live prima staat en dat je snel aan de nieuwste platen kunt komen. Nadeel is dat platen vaak wat duurder in aanschaf zijn en natuurlijk nemen ze wat plaats/gewicht in beslag. CD's CD's zijn prima bruikbaar. Je kunt makkelijk met gebrande cd's werken (eigen compilaties) en je kunt met de meeste standaard installaties (kroeg/discotheek) over weg. Echter op drum&bass feesten staan meestal geen cd spelers (soms als back-up). Voor live gebruik en om te oefenen voor feesten is het dus niet echt aan te raden. Hercules DJ Console In mijn ogen het minst mooie maar wel de goedkoopste in aanschaf. Je zal er geen vinyl gevoel aan overhouden (net als bij cd's) maar het is wel goedkoop in aanschaf, de muziek is goed te krijgen (downloaden/rippen van platen) en het kost relatief weinig ruimte. Toch vind ik dit apparaat het minst "echt". Leuk voor thuis, maar on the road kun je er eigelijk niet mee aankomen. Voorlopig zou ik gaan voor een setje nette draaitafels: gewoon vinyl dus. Eventueel kun je later Final Scratch toevoegen (pure luxe). | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! | |
RchrdStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-11-2006 Laatste: 28-12-2006 Berichten: 2 | 27-11-2006 10:14 |
Ik bedank jullie voor jullie reacties ^^. Ik ga dan denk ik toch maar voor vinyl. Volgende maand dikke maandloon + 13e maand + kerst + verjaardag, dus gelijk genoeg cash. Voor turntable setjes kan ik wel bij andere topics terecht. Latah! | |
Why did the lion get lost? Because the jungle is massive! | |
VoltcontrolStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2005 Laatste: 29-11-2011 Berichten: 465 | 27-11-2006 11:49 |
Uit ervaring: D'n'b is idd nog niet echt heel goed op cd/digitaal verkrijgbaar. Ik draai dan ook vinyl... | |
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek. | |
TeknoknightsStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-2-2004 Laatste: 26-9-2017 Berichten: 571 | 27-11-2006 12:22 |
Ah, doet me deugd.. Er zijn nog mensen die hetzelde gevoel hadden als ik. Vinyl zo zou ik denken! En draaitafel: Acura, Synq, Technics Daar moet je niet eens over nadenken | |
Jumping is not a crime. It's just hilarious. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 27-11-2006 23:28 |
voltcontrol schreef: Uit ervaring: D'n'b is idd nog niet echt heel goed op cd/digitaal verkrijgbaar.Ik draai dan ook vinyl... | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
VoltcontrolStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2005 Laatste: 29-11-2011 Berichten: 465 | 28-11-2006 10:28 |
dat is zeer interessant.... | |
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek. |