Forum > Algemeen Forum

Flightcase voor Fender twin reverb.

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-11-2006 00:30

rutger-peer schreef:

Maar wat bedoel je met "in het vervolg navragen dus" ?
In mijn eerste post in dit topic meld ik dat je op zoek moet gaan naar een "plaatje", en aan de hand van dat plaatje je vragen stellen. Vandaar dus "in het vervolg navragen".
Op dit forum zit een "groepje" flightcase bouwers. Toevallig heb ik in het verleden o.a cases gemaakt voor gitaar/bas versterkers en gitaren. Dergelijke cases stellen voor een flightcase bouwer ook niet veel voor.
(het "echte" werk begint bij cases met veel schuine kanten)
Maar dan moet je de versterker als nog zo'n gigantisch stuk omhoog tillen, heb niet voor niets een stolpcase gemaakt wink ;). Maar is inderdaad een leuk idee maar ik heb er geen behoefte aan.
Na al dat poppen moet dat geen probleem zijn. wink ;)
Iets dergelijks had ik ook al gemeld, de versterker word veelal op de deksel geplaatst. Met de tilt-back legs kan het natuurlijk ook, dan komt de versterker schuin te staan en kan daardoor een betere optie zijn.
Versterker heeft ook tilt-back legs trouwens. (Pootjes om hem een beetje omhoog te kantelen... is wel handig.)
Ik heb dat schuim uiteraard ook aan de boven en onderkant meegerekend. wink ;).
Netjes, veelal word er in de berekening nog wel eens wat vergeten.

[off topic] Mooie versterker, leuke vintage Electro-Harmonix in box erbij ..... uit nieuwschierigheid Les Paul, strat of Tele?

Martin.
kvm entertainment
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
7-11-2006 22:17
Ja, precies, aan de hand van een plaatje. Maar dan moet je wel echt gaan voor de "fabrieks-look" en dat vond ik niet echt een must. Maar ik weet niet, misschien is ie dan wel meer waard ofzo..? Maar verkopen zal ik voorlopig toch niet doen :p...
En dat poppen inderdaad, had er op een gegeven moment mooi verkrampte handen van :p

Off-topic:
Thnx,

Mijn gitaar is inderdaad een Fender stratocaster (U.S.A. happy :))
Geluid is dus in zijn totaal superclean. En ik heb inderdaad ook Electro Harmonix bakjes. Een small clone en een big muff. Gebruik ik nu en dan een tokai compressor bij. Maar ben nog wel opzoek naar andere effecten. Een overdrive en een delay staan nog op het verlanglijstje wink ;). Misschien zegt de Mctube je iets? (buizenoverdrive)... :)
Ben jij ook een muziekant ? ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-11-2006 00:24

rutger-peer schreef:

Maar ik weet niet, misschien is ie dan wel meer waard ofzo..?
Precies, je heb het door. Bouwsels waar de "zelfbouw" vanaf straalt zijn minder waard. (maar kwa onderdelen hout en flightware wel net zo duur wink ;) ) In jouw geval zijn de wielen en de vreemde plaatsing van de vlindersloten niet "standaard". Het benaderd dus niet geheel de "fabrieks look".

Als je slechts een enkele case bouwt is poppen met de hand het voordeligst. Ga je meerdere cases bouwen dan is een compressor met een popnageltang veel makkelijker. Gaat ook veel sneller.
Ben jij ook een muziekant ? ...
Nee, ik ben geen muzikant. Heb echter wel jarenlang muziek instrumenten en toebehoren verkocht. Dus ben wel op de hoogte wat er te koop is en verkocht word.
Valt echter buiten dit forum dus ik mail je wel.

Martin.
kvm entertainment
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
8-11-2006 12:12
Prima wink ;)

PS: sorry voor de typefout razz :p

En ja, deze case was toch niet voor de verkoop. Maar thnx voor de tip.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)