Forum > Newbie Forum

Platenspelers/CD-spelers

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
VezzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-10-2006
Laatste: 3-9-2007
Berichten: 1
29-10-2006 15:45
hoi !
ik ben vanplan mijn 2 riemaagedreven draaitafels eindelijk eens uptegraden! natuurlijk qua platenspelers komen de OEM's in aanmerking (synq etc...) maar ik overweeg ook cd spelers (zou goedkoper moeten zijn). daar had ik gedacht aan ofwel dubbele cd spelers (Denon DN-D4500 ,SynQ CDX-1,Stanton C.503 ) of 2 enkele cd spelers (Denon DN-S1000 ,Stanton C.304 , Numark Axis-9 CR) heeft iemand ervaring met deze producten en/of andere suggesties? budget is rond de €800
en nog een (domme?) vraag : vinyl of cd?

alvast bedankt
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
29-10-2006 15:57
domme vragen bestaan niet. Maar je kunt wellicht eerst beginnen met het doorlezen van dit forum. alle vragen die je hebt zijn tot nu toe wel behandeld in het forum. zoek even door bekijk het newbe forum en lees en lees en lees.

als je dan specifieke vragen hebt.. klopt eens aan laugh :D
niet nodig
DJ CloudhopperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2004
Laatste: 17-5-2008
Berichten: 10
29-10-2006 20:53
Bij het kiezen tussen vinyl of digitaal (cd-spelers in dit geval), zou ik je toch wat mee willen geven. Ben je geen echte vinyl junk (vinyl liefhebber), dan zou ik zeggen kies voor cd-spelers.

Op dit moment is het online muziek aanbod redelijk groot, in sommige genres zoals jumpstyle valt dit nog redelijk tegen (komt voornamelijk door een paar grote labels). Andere nummers zul je juist weer niet meer op vinyl kunnen krijgen. In ieder geval is het online aanbieden van muziek zeker de toekomst, maar misschien zal ook vinyl niet verdwijnen.

Ik zou zeggen denk na over: Is er voor jouw smaak op dit moment een goed online muziekaanbod. Zo ja neem dan twee mooie cd-spelers, en houdt je riem-aangedreven draaitafels lekker erbij (voor je huidige vinyl collectie) om toch nog wat vinyl te kunnen draaien en koop die platen op vinyl die je niet online kan verkrijgen maar toch zeer graag wil hebben. Tevens is het het voordeel dat je kosten bespaart op muziek aanschaf.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
31-10-2006 15:55

DJ Cloudhopper schreef:

Bij het kiezen tussen vinyl of digitaal (cd-spelers in dit geval), zou ik je toch wat mee willen geven. Ben je geen echte vinyl junk (vinyl liefhebber), dan zou ik zeggen kies voor cd-spelers.

Op dit moment is het online muziek aanbod redelijk groot, in sommige genres zoals jumpstyle valt dit nog redelijk tegen (komt voornamelijk door een paar grote labels). Andere nummers zul je juist weer niet meer op vinyl kunnen krijgen. In ieder geval is het online aanbieden van muziek zeker de toekomst, maar misschien zal ook vinyl niet verdwijnen.

Ik zou zeggen denk na over: Is er voor jouw smaak op dit moment een goed online muziekaanbod. Zo ja neem dan twee mooie cd-spelers, en houdt je riem-aangedreven draaitafels lekker erbij (voor je huidige vinyl collectie) om toch nog wat vinyl te kunnen draaien en koop die platen op vinyl die je niet online kan verkrijgen maar toch zeer graag wil hebben. Tevens is het het voordeel dat je kosten bespaart op muziek aanschaf.
Mee eens! (vanuit vinyl junk perspectief) + je bespaart jezelf uiteindelijk flink wat geld aan muziek als je cds draait. Maja..platen.....
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
31-10-2006 17:50
Vinyl of CD is een soort persoonlijke afweging en voorkeur denk ik, en hetzelfde geld voor single of dual CD spelers.
Zelf heb ik liever een dual omdat ik dat gewoon veel makkelijker in gebruik vind dan twee losse spelers, maar dat is echt een persoonlijke voorkeur en heeft ook te maken met wat je allemaal wilt doen. Voor een beetje beatmixen kun je met een dual heel goed uit de voeten, maar er zijn ook opties die alleen op de singles (CDJ1000 bijvoorbeeld) zitten dacht ik, dus als je die wilt gebruiken...

René
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2006 22:23
Vinyl gewoon links laten liggen, hoogstens aan je pa vragen hoe het er uit ziet en hoe het werkt maar het daarbij laten.

Vinyl markt brokkeld langzaam maar zeker af en de markt word steeds kleiner en kleiner, hadden we voor een paar jaar terug nog genoeg platenzaken, nu sterven ze allemaal langzaam maar zeker uit. Daarnaast word vinyl duurder en de kwaliteit slechter... en dat terwijl de internet alternatieven zoals een MP3 shop steeds goedkoper word EN kwalitatief gezien beter, kijk bijvoorbeeld eens naar de webshop van paul van dyk (vonyc) die zijn MP3's ook in .wav formaat aanbied.

Vinyl is dus op zijn retour, cd zal dat uiteindelijk ook wel gaan maar dat zie ik binnen nu en 5 jaar nog niet gebeuren. (eerst maar eens van die vinyl manie af stappen met z'n allen ;-) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-11-2006 03:13
Edit Mod: Sylvia: volgens mij is deze discussie al hééééél vaak gevoerd...
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
2-11-2006 12:49

Reind] schreef:

(eerst maar eens van die vinyl manie af stappen met z'n allen ;-) )
haha, vinylafkickkliniek it is dus! razz :p
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-11-2006 13:57
Ach dj's zijn over het algemeen net zo conservatief als de gemiddelde gereformeerde uit Staphorst als het om nieuwe ontwikkelingen gaat. De gemiddelde nerd keert zijn spaarpot op zijn kop om een nieuwe processor te kopen wanneer die er is, de dj wereld heeft er een kleine 10 jaar over gedaan om de cd een beetje te accepteren.

En altijd komen mensen weer aan met de argumenten dat vinyl veel beter zou klinken (wat absoluut niet het geval is als je naar kwaliteit kijkt) en het gevoel van vinyl. De meeste dj's die pas een paar jaar draaien beginnen met vinyl omdat men denkt dat het zo hoort en dat je anders niet als volwaardig word gezien.... DJ's zijn conservativiteit ten top en godzijdank veranderd dat de laatste 2 jaar een beetje. Zodra we de generatie wisseling een beetje gehad hebben zal het allemaal wel wat sneller gaan, hoop ik tenminste.

Het is net zo'n onzin als dat melk uit een glazen fles beter zou smaken dan uit een plastic fles om maar een voorbeeld te noemen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KobuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2002
Laatste: 2-4-2010
Berichten: 18
2-11-2006 15:52
Bier uit een glas is wel lekkerder dan bier uit een plastic beker, maar dat terzijde ;)

Ik ben er ook zo een die o zo graag aan het vinyl vast blijft houden, om verschillende redenen. Ik heb nu twee acura's en dat draait zo verschikkelijk fijn. Platen kopen vind ik heel relekst, lekker door die bakken struinen en platen luisteren. Ik vind het ook erg fijn dat je op de plaat kunt zien waar de break zit. Verder vind ik platen verzamelen (classics) ook erg leuk. Maarrrrr....ik ben niet blind voor cd's. Een tijd terug een gemini cdj20 gekocht om er een beetje mee te klooien. Resultaat: het lukt wel, maar ik doe er verder weinig mee, omdat ik het serieus echt geen #$%@ aan vind. Nu heb ik een stanton C.304 besteld en misschien dat die mij misschien wat meer richting de cd's brengt.

Ik zou als ik jou was voor de acura's gaan en een cd-speler voor erbij. Mocht de cd-speler je meer trekken dan de acura's kan je die verkopen en nog een cd-speler erbij nemen.

Maar dat is dus alleen als IK jou was, ik weet niet hoe blij jij met je vinyl bent.
acura - Ecler Nuo 4 - Korg Nanokontrol - acura

Terug naar forum Reageer (zonder quote)