Forum > Licht

sgm studio 24 scancontrol manual

(50 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
27-10-2005 19:59
Is waar ook,

Chase sectie = inderdaad Chase en steps..
Intelli deel is progs en scenes..

klopt!
Fritz-eventsStandaard Lid
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
11-8-2006 11:31

Martin rs schreef:

tijdens het programmeren laat ik ze allebei meebewegen. dus de eerste ingedrukt houden en de andere erbij.
als ik nu mijn programma afspeel dan beweegt alleen de eerste zoals geprogrammeert en de andere blijft gewoon staan.

dus als ik lees wat jij typte zou hij niet actief in de chase staan... hoe activeer ik deze dan?
Hier zit ik dus ook mee.... 4 heads programmeer ik mee, maar er reageren er maar twee. IK kom er nog niet helemaal uit, kan iemand me vertellen wat ik nou precies moet doen? Welke toetsen?

EDIT: iets te vroeg ik heb er toch nog eens goed naar gekeken met behulp van de Quick Reference
ReemskiVIP Lid
11-8-2006 11:49
Dus je bent er uit ?
11-8-2006 12:24
Ja ik ben er uit, vannacht een hele tijd mee bezig geweest. Proberen, proberen en het werkte maar niet, ondanks dat ik dit topic toen ook al had gevonden. Vanmorgen verder gegaan en nu ben ik er uit. Als je doet wat in de Quick Reference staat en je denkt zelf ook nog een beetje na dan lukt het wel. Heb je de tafel zelf Reemski of heb je er slechts mee gewerkt? Je uitleg hie rwas wel vrij helder in ieder geval.
11-8-2006 12:49
Oh meteen wel iets anders. Ik wil graag mijn pan en tilt op de schuiven regelen, ipv met de Joystick, want hier lukt het me niet erg precies mee. Bij het editen van de unit krijg ik echter een mishmash. Het lijkt me toch wel mogelijk of niet?
ReemskiVIP Lid
11-8-2006 13:13
Ik heb zelf de Studio12 SC staan.

volgens mij kan je wel de pan en tilt aan schuiven toewijzen, maar dan niet meer aan de joystick. Ik twijfel eigenlijk of je dan ook de mogelijkheid hebt om de 2 kanalen te combineren in 1 schuif, zodat je 16 bit benut.
Ook weet ik eigenlijk niet of je dan de movement macro's kan toepassen op die kanalen. Volgens mij werken die alleen op de pan-tilt (cq de joystick x en y kanalen).

Wel kan je de joystick gebruiken om grove aanpassingen te maken, en dan de pijltjes gebruiken voor fijne afstelling. De pijltjes geven je een veel fijnere instelmogelijkheid.
11-8-2006 13:39
oke dan zal ik nog eens even goed gaan kijken, maar als ik vragen heb, weet ik waar ik terecht kan :)
2-12-2007 17:01
Beste allemaal, een hele tijd terug riep ik nog "Als ik vragen heb, dan weet ik waar ik terecht kan" en bij deze dus. Ik ben al een aantal jaren in het bezit van de SGM Studio 12 Scan Control. Omdat ik naast die mixer ook nog met wat andere tafels werk, hebben die al snel de voorkeur en blijf ik met de SGM aan het stoeien... De reden is dat ik bepaalde dingen totaal niet voor elkaar krijg. Toch zou ik hem wat beter willen leren kennen. Ik zit met de volgende vragen:

*Hier en daar heb ik gelezen dat de LAMP ON/OFF functie niet werkt omdat deze bij sommige moving-heads (wij werken met Robe) op hetzelfde kanaal zitten als een heleboel andere functies. Je krijgt bij het instellen dan een Configuration Mishmatch. Is er een mogelijkheid om dat wel voor elkaar te krijgen, en zoja: hoe?
*Wat is jullie ideale werkwijze met deze tafel? Ik wil graag wat chases van m'n parren onder registers opslaan, wat bewegingen van de heads, de shutter en dimmer en dan onder 1 kanaal alle gobo's en een ander kanaal alle kleuren. Nou heb ik een Programma aangemaakt en elke kleur apart opgeslagen in een Scene. Het programma gekopieerd naar een register, maar nu krijg ik steeds maar 1 kleur.
Dus mijn vraag: hoe krijg ik hem zo fijn mogelijk geprogd? Ik wil gewoon wat standaard bewegingen hebben, en hier per nummer meteen een kleur en/of gobo aan toevoegen.

Ik kijk uit naar de antwoorden, hoop dat ik het dan eindelijk een fijne tafel ga vinden laugh :D
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
3-12-2007 09:28
Ik gebruik de kleurtjes meestal niet per register, op wat kleurenchases na dan. Meestal zet ik gewoon het intelligent gedeelte op pauze waardoor ik verschillende kleuren (combi's) direct op kan roepen via de scène buttons. (b.v. programma 1&2 allemaal de zelfde, hele kleur, prog 3: split colors, prog 4: kleuren combi's)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
3-12-2007 11:26
Oke en dan zet je wat movements onder je registers? En de gobo's ook? Want als ik die ook in een Programma zet, (dus bijv alle aparte kleuren in Prog. 1 en alle aparte gobo's in Prog. 2) dan kan ik nooit snel een kleurtje met een gobo kiezen toch? Het is dan OF een kleurtje OF een gobo. Of zie ik dat fout?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)