Forum > Newbie Forum

Behringer BCD2000 of cd-spelers?

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
EdgaroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2006
Laatste: 19-4-2007
Berichten: 6
26-6-2006 22:43
Hey. Ik zit momenteel te twijfelen of ik voor een Behringer BCD2000 moet gaan, of cd-spelers moet kopen. Voor mij is (denk ik) sowieso digitaal het beste, omdat ik nauwelijks vinyl heb maar daarentegen wel een uitgebreide digitale collectie.
Het mooie van de Behringer BCD2000 lijkt mij:
- de functie direct van de computer te lezen (mp3, wav, ogg)
- de lage instap-prijs
- 'alles in één'

nadelen tov cd-spelers lijken mij:
- klein joggwheel
- 'goedkopere' feeling (alhoewel dat slechts een aanname is die ook volledig onterecht kan zijn)
- minder uitgebreid qua functies (afhankelijk van cd-speler waarmee je het vergelijkt)

Ik heb overigens al Traktor DJ, ik begrijp uit de review op new-line dat het nog ideaal samenwerkt, maar het lijkt me sowieso wel beter dan de mee geleverde software.

Wat raden jullie me aan?
ik heb dikke billen
Max-dj-psychoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
Berichten: 94
26-6-2006 23:40
wat wil je kunnen, hoe wil je het gebruiken, hoeveel geld wil je er aan besteden ?
It's all about house music, and it always will be
EdgaroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2006
Laatste: 19-4-2007
Berichten: 6
27-6-2006 15:29
Wat wil ik kunnen? Zoveel mogelijk uiteraard, maar gaat vooral om basic mixen (scratchen enzo is leuke extra maar niet noodzakelijk)
Hoe wil ik het gebruiken? Thuis beginnen, maar uiteindelijk ook in clubs mixen. Als dat er van komt moet ik sowieso upgraden neem ik aan.
Wat heb ik uit te geven? Ik zou ook genoeg geld hebben voor bijvoorbeeld 2 maal een c303 en een goedkope/midrange mixer. Maarja als ik geld overhoud kan ik dat ook heus wel kwijt laugh :D .
ik heb dikke billen
EdgaroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2006
Laatste: 19-4-2007
Berichten: 6
28-6-2006 09:17
Nog iemand die me advies wil geven? Ik ben dus een beginner, en ik heb het gevoel dat ik met 0 ervaring ook niet de juiste keuze kan maken qua cd-spelers. Daarom leek het mij beter om goedkoop te beginnen, wat ervaring op te doen en dan zodra ik weet wat ik fijn vind en waar ik op wil letten voor een duurdere (lees: cd-speler) setup te gaan. Maar ik zou willen weten of die 180 euro dan eigenlijk weggegooid geld is omdat ik eigenlijk al heel snel zal willen upgraden, of dat het inderdaad de goede keuze is.

Ook wou ik nog vragen: op de productpagina staat: komt naar verwachting medio juli weer binnen. Is er al een 'zekere' datum?

bedankt razz :p
ik heb dikke billen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
28-6-2006 09:24

Edgaro schreef:

Ook wou ik nog vragen: op de productpagina staat: komt naar verwachting medio juli weer binnen. Is er al een 'zekere' datum?
2 mogelijkheden.

1. Wij zijn niet capabel genoeg (of te lui) om de tekst duidelijker te maken.
2. Behringer zelf kan niet duidelijker zijn in de verwachte datum.

Welke van de 2 opties denk JIJ dat er van toepassing is in dit geval???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EdgaroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2006
Laatste: 19-4-2007
Berichten: 6
28-6-2006 11:10
Oke oke excuus. Ik zou me overigens best kunnen voorstellen dat het moeilijk is zoveel productpagina's up to date te houden dus het was sowieso niet verwijtend bedoeld. Maar bedankt wink ;) .

Nog één vraagje dan. Ik heb begrepen dat de support voor andere software dan de meegeleverde bij de bcd2000 niet geweldig is. Op het native instruments forum loopt een topic over het programmeren voor de bcd2000 maar voor mij is dat nogal abracadabra. Is er iemand die weet in hoeverre ik deze controller kan gebruiken icm traktor dj studio 3?

bedankt voor de reacties!
ik heb dikke billen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
28-6-2006 17:14

Edgaro schreef:

Oke oke excuus. Ik zou me overigens best kunnen voorstellen dat het moeilijk is zoveel productpagina's up to date te houden
Excuus niet nodig (en natuurlijk zullen er productpagina's zijn die verouderde info bevatten). In dit geval gaat het echter om een voorraadproduct (dus zodra zich daar een wijziging in voordoet komt het ook automatisch in de webshop te staan (gelukkig)).
Nog één vraagje dan. Ik heb begrepen dat de support voor andere software dan de meegeleverde bij de bcd2000 niet geweldig is. Op het native instruments forum loopt een topic over het programmeren voor de bcd2000 maar voor mij is dat nogal abracadabra. Is er iemand die weet in hoeverre ik deze controller kan gebruiken icm traktor dj studio 3?
Schijnt (nog) wat beperkt te zijn. Met name de jog is anders dan de Native mensen verwachten. BCD geeft relatieve info (beweging) terwijl Native liever absolute info krijgt (positie x is waarde y). Overigens ben ik het met dat laatste totaal niet eens (en ken, behalve de jog van de CDJ-100, ook geen jog op fabrieksbakjes die absolute hoekinformatie geven).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-6-2006 02:30
Gebruik djDecks, te vinden op https://www.djdecks.be

Ik ben wel een beetje fan van het programma, 1 jongen die in staat is om software te bouwen waar Native Instruments met Traktor ik weet niet hoe lang mee bezig is. Oké de interface is ruk met peren.... het ziet er gewoon niet mooi uit maar je kunt het skinnen en het is het eerste stukje 3rd party software wat de BCD2000 ook daadwerkelijk volledig ondersteund. Geeft maar weer aan dat men daar niet ligt te slapen en men vrij snel is met het oplossen van problemen.

En weet je wat helemaal leuk is, het kost je maar 25€. Das een mooi beetje minder dan Traktor 3 ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
EdgaroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2006
Laatste: 19-4-2007
Berichten: 6
1-7-2006 03:08
Als ik niet al traktor had zou ik dat zeker wel overwegen. Jammer, als de support echt volledig was had ik de bcd2000 zo gekocht. Misschien nog even wachten dan.

Ik merk dat eigenlijk alles wat ik met cd-spelers kan, ik ook met traktor kan doen. Het gaat alleen wat makkelijker met cdspelers omdat je dan niet met een muis zit te pielen. Is er een andere goede controller die wel volledig ondersteund wordt door traktor?

Ik denk dat deze soort setup wel de toekomst heeft, nu aanschaffen van muziek steeds meer via het internet gaat. Waarom steeds cd-tjes branden als je direct van de harde schijf kunt spelen? Jammere vind ik wel weer dat het nogal een suffe indruk maakt als je ergens draait razz :p .
ik heb dikke billen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)