Forum > Geluid

Axys Flex Range B89/U92

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
15-6-2006 14:18
Hallo,

Heeft iemand toevallig de specificaties van de Axys Flex Range B89 en de U92. Die van de U92 staan op internet maar die van de B89 niet, die zou ik graag willen hebben.
Het gaat om de volgende set.
https://www.soundproduction.at/IMAGES/SOUND/BOXEN/b89u92.jpg
Als ik toch bezig ben, heeft er iemand ervaring met deze set. Ik maak er nu zelf gebruik van en ben er tot nu toe tevreden over.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
15-6-2006 14:33
Die van de B98 staan wel degelijk op internet, maar omdat de B98 oorspronkelijk onderdeel is van de Source set, kon jij ze niet vinden. wink ;) https://www.axys.be/index_02source01b_nl.htm Over dat topje kan ik niets zeggen, laatst wel zes van die B98 kasten meegehad, klonk redelijk. Redelijk diep beukgeluid kwam eruit maar retestrak is anders. Not my favorite denk ik. Maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van de toepassing af.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
15-6-2006 14:42
is dat wel dezelfde. Ik wist wel dat de B98 bij de source set hoorde. Op https://www.duran-audio.com/ hebben ze het over de b89. 2 omgedraaide cijfertjes.
Van de site:
OPTIONAL COMPATIBLE SUBWOOFER

In situations requiring subsonic response, the U-92 may be operated with the optional AXYS® B-89A subwoofer. The modular input system, offered by the B-89A, enables single subwoofer operation in a stereo set-up (B-89AS).

Het lijkt me niet dat de B98 en de B89 dezelfde zijn
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-6-2006 15:13
Ik vermoed dat het weldegelijk over dezelfde subs zal gaan, hoewel ik niet zeker ben. Ik heb niet zo veel ervaring met de sets, maar ik heb wel al een aantal keer de source setjes gehoord.

Ik kan je in elk geval (misschien te persoonlijke mening) zeggen, dat er wel iets uitkomt, maar absoluut niet dat wat je wil hebben voor de prijs en het gewicht van de kasten. Het ziet er allemaal goed uit, en op laag niveau kan je er wel wat bas inpompen, maar het klinkt veeeeel te zanderig. Als je de subjes vol vermogen wil belasten, blijft het laag echt achter. Die indruk krijg je tenminste toch. Het laag is wel aanwezig, maar het blijft wat hangen, het komt niet echt door. Zoals hierboven gezegd werd, mis ik wel wat strakke bassen.

Het is zeker niet mijn voorkeur, maar er zijn uiteraard wel veel slechtere dingen op de markt...

Over de toppen kan ik weinig zeggen. Maar gezien de klankkwaliteit van de subs, verwacht ik ook daar geen "topsound".
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
15-6-2006 15:19
Volgens mij zijn er meerdere series geweest van die source set, de 98 is daarvan naar mijn weten de recentste. Misschien is de B89 wel de oude versie hiervan? Verder weet ik ook dat er nog van diezelfde kasten bestaan maar dan met het sound projects naamplaatje erop, die zijn echer al HEEL oud razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
15-6-2006 15:22
Inderdaad. De B-89 is volgens mij van net na de overgang van Master Blaster naar Axys (uit de tijd dat ik er nog kwijlend naar stond te kijken en me alleen de folder kon veroorloven).

Overigens vond ik het laag van de B-89 best netjes. Je moet wel vrij veel meenemen om wat laag te krijgen (wat wil je ook met een 200W mosfet eindtrapje achterop dat bijna 1:1 uit de Elektuur komt volgens mij) MAAR netjes klonk het zeker.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-6-2006 15:32

Dré schreef:

Inderdaad. De B-89 is volgens mij van net na de overgang van Master Blaster naar Axys (uit de tijd dat ik er nog kwijlend naar stond te kijken en me alleen de folder kon veroorloven).

Overigens vond ik het laag van de B-89 best netjes. Je moet wel vrij veel meenemen om wat laag te krijgen (wat wil je ook met een 200W mosfet eindtrapje achterop dat bijna 1:1 uit de Elektuur komt volgens mij) MAAR netjes klonk het zeker.
Bedoel je dan dat het laag netjes klonk met 1 enkele kast (per kant) ? Of heb je het nu ook over meerdere? Ik zei net dat ik het zanderig vond klinken... dat was met 4 kasten per kant. Dit kan aan de FOH mixer hebben gelegen, maar hij had toen toch een vrij goede reputatie. Misschien gewoon een te persoonlijke visie, maar ik vond het geluid niet echt super.

Let op, ik zeg ook dat er weldegelijk veel slechter materiaal op de markt is. Zet bv. die source set naast een DAP set, en hij steekt er boven uit, dat wel, maar voor de toenmalige prijs kon je er volgens mij wel wat meer van verwachten... Zou toch gemogen hebben...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
15-6-2006 15:39
Ik heb het gehoord als source set (2 subjes, 1 topje per kant).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PetervvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 25-10-2019
Berichten: 17
15-6-2006 15:57
volgens mij heb je de axys source en de axys source 98, waarbij het verschil dus in de subs zit. Op marktplaats.nl staat nou een Axys source 98 set te koop met 4×b-98 en een axys source set met 4×b-89
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
15-6-2006 16:37
Als ik het goed begrepen heb was de b89 een oudere versie van de source set. Inderdaad ProSound, de set waarop ik geschoven heb klonk al een stukje beter dan jij beschreef (want we denken er wel hetzelfde over) maar dat komt omdat de verhuurder om die reden 3 bassen per kant had geleverd (het geen voor de hoogte van de handel ook goed uitkwam) Zelfde verhuurder was overigens wel helemaal weg van zn Target systeem, echter heb ik dit nog nooit gezien of gehoord. Iemand anders wel? Ik ben wel van mening dat er op dit moment beter klinkend en handelbaarder materiaal te koop is voor hetzelfde geld.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)