Forum > Newbie Forum

1e DJ-BOOTH

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
12-6-2006 23:42

Dré schreef:

De RP-5000 is een prima "mixbak" maar voor scratchwerk is het niet de optimale keuze (en dus zal het ook een "tussenstation" voor je worden (op weg naar de OEM bak o.i.d.)).

In dat geval kun je ook de Gemini TT-03 overwegen of de Stanton T.80. Die laatste is waarschijnlijk de meest voordelige keuze (inclusief element). Torque van de T.80 is wel op het "randje" (dus aan de lage kant) voor turntablism (is bij de TT-03 wat beter/hoger).
Dus De Q-d5 met de germini TT-03 zou een aanrader voor mij zijn.
Je hoort nog binnenkort van me, als ik mijn vakantie geld heb wink ;) .
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
13-6-2006 15:01
Ik zij eerst dat ik wilde beginnen met vinyl maar heb al een vrij grote cd collectie dus lijkt t me verstandiger om toch maar een tabletop cd speler te kopen. Ik heb al gezien dat je ook met table top's kunt scratchen maar die zijn vrij prijzig, ik denk niet dat ik dan onder de 800,- blijf. dan maar even verder sparen
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
13-6-2006 19:43

Dré schreef:

Vind je dat er een FAQ moet komen dan ben ik het helemaal met je eens. Er is echter niemand die ook daadwerkelijk de energie in deze kloteklus (want reken maar dat het een kloteklus is) wil stoppen. De ervaren mensen ontbreekt het aan de tijd het te doen (en wellicht ook aan de wil), de onervaren personen idem.
Ik ben ook een van die mensen die denkt dat een FAQ een goede aanvulling is op dit forum. Alles is er idd te vinden. Je moet alleen de tijd nemen om het te zoeken en het moeten weten te vinden.

Ik ben dan ook bereid om een FAQ op te zetten. Op dit moment ben ik in het buitenland (zoals sommige misschien al weten) en ik heb daardoor ook veel tijd over. Aan de tijd ligt het dus niet. Ik zal veel informatie van het forum kunnen halen en dit erin kunnen verwerken. Maar ik zal ook de hulp nodig hebben van de wat meer ervaren mensen.

Mocht Dré dit een goed idee vinden en het ook nog eens kunnen gebruiken/verwerken in dit forum. Wil ik er een start mee maken en een aantal mailtjes rond sturen naar mensen waarvan ik denk dat die mij kunnen helpen met het verkrijgen van informatie. Mocht Dré het idee hebben dat dit niet nodig is of toch niet gaat lukken dan laat ik het hierbij.
Cyberlights in the house :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
14-6-2006 11:05
Ik juich elk initiatief toe MAAR wil wel de kanttekening maken dat eerdere pogingen gestrand zijn (vanwege onderschatting van de hoeveelheid werk door initiator(s)). Mocht je iets nodig hebben waarvoor je mij specifiek nodig hebt, mail me dan maar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-6-2006 12:23
Waar wil men exact een FAQ voor hebben dan?

Ik heb er nog een aantal liggen die nooit af gemaakt zijn vanwege tijd gebrek, echter ben ik nu klaar met school voor dit jaar en dat betekent in plaats van 6 dagen aan het werk weer terug naar 5 dagen en dus 1 dag vrij die ingevuld gaat worden aan AboutDJ en rand zaken.

Ik wil er dus best een middag voor gaan zitten en een tekst uit de mouw kloppen, geen enkel probleem (laptop op schoot op het dak terras is een heerlijke werkplek) maar dan wel graag duidelijk waarover ie moet gaan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
14-6-2006 13:29
Ik wil ook wel een FAQ maken deze vakantie. Heb ook nog wel een paar half afgemaakte liggen over bijvoorbeeld het opstarten van een drive-in (daar komen zoveel vragen over shocked 8O ). Dus als iemand er behoefte aan heeft dat ik die afmaak doe ik dat graag!
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Steve MillaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2006
Laatste: 20-2-2007
Berichten: 14
14-6-2006 13:44
Ik denk dat jullie een beetje afdwalen van het onderwerp...

Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt, het worden cd-spelers...
rcd 900s, C.304 of de DNS-1000, welke weet ik nog niet, daar bedenk ik mij nog over..waarschijnlijk de Stanton C.304. Dit in combinatie met een Reloop mixer (ook nieuw aan te schaffen) en wil toch een draaitafel 2e hands aan schaffen.

Misschien hebben jullie zelf nog persoonlijke ervaring met bovengenoemde cd spelers, dan hoor ik het natuurlijk graag, zeker omdat bij de Stanton maar 2 reacties gegeven zijn waarvan eentje negatief zit ik nog te twijfelen.

Nu is het zaak te speuren naar de goedkoopste shop, maar jullie zijn in ieder geval al bedankt voor de gebode diensten!

Laterrr Steve
Bjorn habetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2005
Laatste: 9-10-2011
Berichten: 33
14-6-2006 14:59
Misschien is het wel zo netjes om het dan ook bij new-line te kopen.
En wil je het bij een andere shop kopen kijk dan zeker naar support garantie en service, dit zijn dingen die bij new-line super in orde zijn.
Er zullen ongetwijfeld andere zaken zijn waar het ook zo goed is, ik heb er nog niet veel gevonden.

MVG Bjorn

p.s. het komt misschien lullig over maar zo kijk ik ertegenaan
kan plassen met zijn ogen dicht, richten is een ander verhaal..
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
14-6-2006 15:22
Je bent niet de enige die er zo over denkt hoor Bjorn.
@ Steve Milla:
Je gebruikt de diensten (het forum) van new-line dus is het niet meer dan normaal om je spullen hier ook te kopen. En zoals al eerder gezegd is new-line gewoon een van de betere (beste) dj-shops van Nederland. Goedkoop is niet altijd beter!!
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Steve MillaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2006
Laatste: 20-2-2007
Berichten: 14
14-6-2006 15:56
Natuurlijk wilde ik het ook hier bestellen, maar als ik ergens anders meer dan 60 euro bespaar begin ik toch wel wat te twijfelen. Maar ik heb mijn keuze nog niet gemaakt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)