Forum > Newbie Forum

2 verschillende draaitafels, is dat een probleem?

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
EpzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2003
Laatste: 7-3-2004
Berichten: 4
10-6-2003 21:09
Ik heb thuis een JB-systems Q-30 staan, nou vraag ik me af wat ik er het beste bij kan kopen, moet dat persee dezelfde zijn?

Kun je problemen krijgen als je er een ander type of ander merk naast zet?
Of kan dit wellicht problemen geven in je mengpaneel?

Greetz Epzie (beginner) happy :)
Techno is the real meaning of the word trance!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-6-2003 21:18

Epzie schreef:

Ik heb thuis een JB-systems Q-30 staan, nou vraag ik me af wat ik er het beste bij kan kopen, moet dat persee dezelfde zijn?

Kun je problemen krijgen als je er een ander type of ander merk naast zet?
Of kan dit wellicht problemen geven in je mengpaneel?

Greetz Epzie (beginner) happy :)
Voorzover ik weet is dat je hier geen problemen mee kan krijgen, maar ben niet zo'n techneut als Dre dus weet het niet zeker.
Wat je misschien wel beter kunt doen want dat schoot me net wel te binnen is een draaitafel kopen die een sterkere motor heeft, dan kun je iets meer gewend raken aan een TT zoals je deze vaak in clubs tegenkomt want uitendelijk wil je daar toch naartoe werken of niet? wink ;)

Bovendien kun je dan gewend geraken aan zowel een sterke direct drive en een iets slappere draaitafel.

Ik kan je namelijk wel vertellen dat ik thuis twee Technics SL-1210's heb staan en na jaren niet meer op JB systems gedraaid te hebben het totaal verleerd ben.

Maar goed, hoef ook nooit meer op JB systems te draaien. laugh :D

Ik hoop dat ik je (een beetje) geholpen heb.

Greetz Tim
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
EpzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2003
Laatste: 7-3-2004
Berichten: 4
10-6-2003 21:24
Thx! happy :)

Misschien dat het idd wel een goed idee is om een tt te kopen met een wat sterkere motor!
Techno is the real meaning of the word trance!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
10-6-2003 21:34
Die twee TT's werken natuurlijk compleet los van elkaar. Zou nogal sterk zijn als die elkaar zouden kunnen beinvloeden. Dat ze anders aanvoelen waardoor het wat vreemd mixt is weer een ander geval, maar technisch zal er niks verkeerd gaan.
Volgende keer Peter!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
10-6-2003 21:52
En toch kan je beter 2 dezelfde tafels nemen. Waarom? Nou, bij 2 VERSCHILLENDE tafels, reageren allebei de tafels anders op dingen doe je doet. Op die manier kan je jezelf dus nooit 1 vaste techniek aanleren.
Door internet beperkt
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
10-6-2003 22:14
nee, maar voor polyvalentie valt ook wat te zeggen...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-6-2003 22:36
Beste is je natuurlijk blauwsparen (of lenen wink ;) ) voor twee sl's uitendelijk wil (bijna) iedereen toch twee sl's. Ik ben (ooit) begonnen op jb systems maar ja, je kan ze toch nooit meer voor een vette prijs verkopen en als je hogerop wil moet je toch kunnen draaien op Technics of iets in die geest zoals de PT6000.

Aan de andere kant... Beter een draaitafel dan geen draaitafel toch? Beter eerst een tijdje prutsen en als je merkt dat je echt goed begint te worden iets duurs kopen.

Voor beide alternatieven is wat te zeggen. Maar ik blijf er toch bij dat het fijn is als je zowel een Technics of een JB kan beheersen. Val je echt nooit buiten de boot.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-6-2003 22:44

DJ Sietse schreef:

En toch kan je beter 2 dezelfde tafels nemen. Waarom? Nou, bij 2 VERSCHILLENDE tafels, reageren allebei de tafels anders op dingen doe je doet. Op die manier kan je jezelf dus nooit 1 vaste techniek aanleren.
Verder lijkt het mij dat als je beide hebt staan en er iedere dag mee draait dat je jezelf heus wel 2 technieken kunt aanleren. Uiteindelijk is draaien gewoon draaien. Het zou hetzelfde zijn dat je dan niet op een cd-speler kunt mixen omdat je gewent bent met platen te draaien. Het is allemaal een kwestie van ervaring en wennen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
10-6-2003 22:49
Klopt. Maar als je zonder al te veel moeite (en geld) een tweede zelfde tafel kunt krijgen zou ik dat gewoon doen. Dat van die 2 technieken enzo kan wel. Het blijft toch lastiger dan 2 dezelfde tafels. Daar kom je gewoon niet omheen.
Door internet beperkt
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-6-2003 22:57

DJ Sietse schreef:

Klopt. Maar als je zonder al te veel moeite (en geld) een tweede zelfde tafel kunt krijgen zou ik dat gewoon doen. Dat van die 2 technieken enzo kan wel. Het blijft toch lastiger dan 2 dezelfde tafels. Daar kom je gewoon niet omheen.
Ben ik wel met je eens, uiteindelijk maakt iedereen zijn eigen keus toch?

Maar uiteindelijk is (goed) draaien sowieso moeilijk en is het lekker als je meerdere technieken beheerst. D.W.Z. draaitafels (wat voor tt dan ook) en cd-spelers maar goed, nu ouwehoer ik iets te veel, dwaal een beetje af. laugh :D

Grtz Tim
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)