Forum > Geluid

Numark 5000FX versus Denon DN-X1500

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
RicosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 4
31-5-2006 18:02
Hallo, ik twijfel dus tussen 1 van deze 2 prachtig mooie mixers.
De apparaten die ik wil aansluiten erop:

2x denon dn s5000 cd spelers
2x technics sl1200 mkII draaitafels.

Mijn vraag ook hierbij is, wat zijn de mogelijkheden kwa effecten (ten opzichten van elkaar) Welke maakt een lekkerder geluid/effect etc.

mvg, ricardo
Nobody Like Me - I Don't Fucking Care
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-5-2006 23:44
X1500 is een mooiere mixer qua interne opbouw, FX5000 is een leukere mixer qua effecten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
3-6-2006 16:37
Ik zat zelf ook enorm tussen deze 2 mixers te twijfelen, maar ben uiteindelijk voor de Denon gegaan.

Het enige echte nadeel dat ik aan de Denon heb kunnen ontdekken is dat in de effectensesie ook stapjes al 3/4 zitten, waardoor je niet mooi kan overschakelijk van bv 1/1 naar 1/2, omdat je langs 3/4 moet. Marja, denk realistisch: hoe vaak doe je dit nou? Voor de rest val er echt PRIMA mee te werken! Vooral het Flanger effect... ik krijg er echt iedere keer weer kippenvel van! De Numark heeft echter een Sonar, en als deze op de mixer hetzelfde klinkt als op de CDX, dan is deze ook erg mooi! Alleen bij de Numark klinkt het echt als effect, de Denon past het geluid gewoon geweldig aan. Dat vind ik een pluspunt voor de Denon. Als je een filter gebruikt, dan klinkt het echt als een nieuw nummer, ipv een effect.

Verder vind ik dit echt een geweldige mixer. Vreselijk overzichtelijk, lekkere knopen en faders. Enorm makkelijk te bedienen, alleen voor de (btw erg korte sampler) heb je even de handleiding nodig.

Omdat je 2 Denon cd-spelers hebt, die elk 2 kanalen hebben, is het voor jou denk ik slimmer om voor de Denon te gaan. Zelfde idee (merk), en door het matrix systeem kan je die in combinatie met je TT's veel beter bedienen. Met de Numark ben je dan nooit flexibel genoeg, het gaat, maar niet zo geweldig als op de Denon! Wil je meer over de Denon weten, meld me dan even aan op MSN.

Wat misschien ook wel leuk is om te vermelden, binnekort is de Synq SMX-2 leverbaar, en deze heeft heel veel functies die op de Denon ook zitten, + dat de sampler meer kan opnemen, en je het op een geheugenkaart op kan slaan. Deze is ook matrix, en ongeveer even duur als de Numark.

Als ik jou was, zou ik ook eens erg goed kijken naar de Synq. Mijn vriend is een van de eerste in Nederland die hem binnenkrijgt, dus ik kan er binnenkort meer over zeggen. Voornu, ik zou zeker voor de Denon gaan!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
3-6-2006 18:04
Als de effecten op de 1500 net zo goed klinken als op de dns-3500 kun je misschien ook de djm600 overwegen. De echo en flanger vind ik op de djm beter klinken dan op de Denon, ook is Denon niet zo goed in het bepalen van het tempo wat toch wel belangrijk is met effecten. De line-faders zijn hetzelfde op de 1500 als op de 600, en de EQ vind ik op de djm beter klinken en aanvoelen dan op de 1500.

Hij is alleen wel wat duurder maar er zijn winkels waar je hem voor 850 kan kopen... Of misschien een 2e hands? Ik heb er al 3 jaar plezier van en heb niet het idee dat i me in de steek gaat laten oid. Als je toch liever de Denon neemt moet je hier ff op het 2e hands forum kijken, Rutgerlan verkoopt hem (zo goed als nieuw).
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
4-6-2006 12:02
Ik zou zeker voor die Denon van Rutgerlan gaan! Spotprijs voor zo'n geweldig apparaat.

Er lopen meerdere topics over Dn-X1500 en DJM-600, en voorzover ik die gelezen heb, kwam de Denon er beter uit. Ik werk heel veel met de effecten, en ik heb nog NOOIT gehad dat het effect niet lekker liep op de beat. Dit is echt geen enkel probleem. Ik dacht btw dat de Pioneer 60mm faders had (geen lange ervaring mee), maar zijn deze dan ook 45mm? De EQ van de Denon is even wennen (het geluid dan, de knoppen vind ik echt heerlijk!). Maar deze is zelf perfect aan te passen (moet je beetje slim voor zijn), omdat hij van binnen volledig digitaal is, kan je de EQ zo instellen als jij wil!

Als je dan de Denon voor het geld van de Numark kan krijgen, en de Pioneer kost bijna €1000,- en is "amper" beter, dan zou ik HEEEL snel voor de Denon gaan!!! (heb ik zelf ook gedaan, en toen was hij nog is €200,- duurder dan waar jij hem nu voor kan kopen!)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-6-2006 17:07

DJ Delay schreef:

De EQ van de Denon is even wennen (het geluid dan, de knoppen vind ik echt heerlijk!). Maar deze is zelf perfect aan te passen (moet je beetje slim voor zijn), omdat hij van binnen volledig digitaal is, kan je de EQ zo instellen als jij wil!
Even een correctie tekstje want het klopt niet helemaal wat je zegt.

De EQ van de Denon is ronduit á muzikaal (zeg maar gerust ***). Maar deze is deels te passen (heb je een behoorlijk beetje verstand van zaken voor nodig), omdat hij van binnen volledig digitaal is, kan je de EQ zo instellen als jij wil, echter zit je vast aan een aantal factoren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
4-6-2006 18:35
Dat bedoel ik zo ja.ashamed :$

Wil ik alleen even toevoegen dat ik het zelf geprobeerd had te veranderen. (Ik had eerst een VMX-1000, die ingeruild voor de Denon, alleen ik vond de Denon slechter klinken dan de VMX...)

Ik heb er even mee lopen pielen, maar je moet de frequenties precies goed hebben, terwijl je ze niet op de Hz precies kan afstellen. De gebieden die je wegdraait lopen dan vaak over elkaar heen, en dat klinkt niet mooi. Ik heb hem gereset en het opgegeven.

Mocht iemand er nog eens achter komen wat mooier klinkt, ik hoor het graag!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-6-2006 18:37
Je kan de centerfrequentie van de 3-bandsequalizer per band over een behoorlijk bereik instellen en de q-factor (steilheid) in 3 standen. Toch wel redelijk uniek in deze prijsklasse.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-6-2006 23:13
Tis zo uniek dat het volgens mij de enige dj mixer is die het kan. Ik ken namelijk geen andere mixer die de mogelijkheid biedt, zelfs geen Xone of DJM800 die het kan.

Neemt niet weg dat je wel verstand van zaken moet hebben anders kom je er gewoon niet uit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
5-6-2006 22:09
Dat zeg ik, dus wie kan mij de Q-factor uitleggen? Want van de handleiding werd ik niet veel wijzer...

En center frequentie? Is dat de gemiddelde toon tussen het minimum en maximum van die frequentieband? Of hoe moet ik dat zien?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)