Forum > Licht

lichtcontroller vs. pc sturing

(63 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
22-5-2006 18:36
Hoi Geit,

Ik ben wel handig met computers maar een paar tips waar het precies heen gaat (legaal, illegaal, en wat precies) zijn wel handig, en is het al eens gedaan?

En ik gloof dat sunlite geen gratis software is, en dashlite is helemaal niet te betalen.
Dus ik zoek gratis software, en kan het ook visualisatie, wnat ik wil de show van te voren programeren en een beetje zien waar het heen gaat is wel heel fijn ;-)

Groeten, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
22-5-2006 19:00
Maarja, voor redelijke software moet je nu eenmaal een redelijke prijs neerleggen.

Nixz
Wat?... Ja... Oke...
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
22-5-2006 19:55
ik heb zowel sunlite, als daslight, als martin lightjockey 2.6 GRATIS gedownload.

het leuke van martin is dat ze nergens hebben staan dat je per-sé hun dongle moet gebruiken. je mag dus(volgens hun licensie) rustig een beetje gaan zitten proggen om een goedkopere dongle te laten werken met hun software.

zoek maar eens goed met de term hernoem en DMX (in 1 opdracht)

veel succeswink ;)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
22-5-2006 20:03
Ik vind niet veel hoor ashamed :$ . Bedoel je in new-line forum of op google. Ik heb op beide gezocht maar ben niks tegengekomen.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
22-5-2006 20:09

Maarten-square schreef:

Ik vind niet veel hoor ashamed :$ . Bedoel je in new-line forum of op google. Ik heb op beide gezocht maar ben niks tegengekomen.
Maarten
Precies,

Maar Geit, als het legaal is geef dna even een linkje, is wel zo makkelijk ook voor de anderen hier

Maar ik vraag me af waar je al die software GRATIS download?
Want ik vind alleen maar af en toe een demo, maar meer ook niet, of ben ik nou blind? :P

Groetjes, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
22-5-2006 20:11

DJ-Marcuzz schreef:

Precies,
Maar Geit, als het legaal is geef dna even een linkje, is wel zo makkelijk ook voor de anderen hier
Maar ik vraag me af waar je al die software GRATIS download?
Want ik vind alleen maar af en toe een demo, maar meer ook niet, of ben ik nou blind? :P
Groetjes, Marcus
Op de website van Sunlite is de nieuwste software gratis te downloaden. Maar wil je deze software op pad gebruiken, zul je de orginele Dongle moeten kopen. Hier hangt een prijskaartje van € 649 excl. BTW aan.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
22-5-2006 20:15

DJ-Marcuzz schreef:

Maar Geit, als het legaal is geef dna even een linkje, is wel zo makkelijk ook voor de anderen hier

Maar ik vraag me af waar je al die software GRATIS download?
Want ik vind alleen maar af en toe een demo, maar meer ook niet, of ben ik nou blind? :P

Groetjes, Marcus
dat is nou juist de bedoeling dat je dat zelf zoektwink ;)

en voor wat betreft die zogenaamde demo's; daslight is wel heel erg compleet voor een demo laugh :D
idem voor martin 2.6
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
22-5-2006 20:22
Heb het al gevonden! Zelf zoeken is leuker dan een linkje (tip: probeer eens een andere zoekmachine dan google wink ;) )
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
22-5-2006 20:23

Geit schreef:

DJ-Marcuzz schreef:

Maar Geit, als het legaal is geef dna even een linkje, is wel zo makkelijk ook voor de anderen hier

Maar ik vraag me af waar je al die software GRATIS download?
Want ik vind alleen maar af en toe een demo, maar meer ook niet, of ben ik nou blind? :P

Groetjes, Marcus
dat is nou juist de bedoeling dat je dat zelf zoektwink ;)

en voor wat betreft die zogenaamde demo's; daslight is wel heel erg compleet voor een demo laugh :D
idem voor martin 2.6
Naja, na wat zelf zoeken, ben ik erachter gekomen dat we een dll nodig hebben, en die nergens meer te krijgen is buiten bij mensen die hem hebben (jij dus)

Dan hier wat info over het gebruik van de dll, correct me if its wrong:
ah, mss ben ik het er toen bji vergeten te vermelden, de dll is te gebruiken op devolgende interfaces:

- Kristof Nys dmx dongle: hernoem inpout32.dll naar kristofnys.dll
- Manolator: hernoem inpout32.dll naar manolator.dll
- Monacor: zet dmx120.dll of dmx60.dll in de dir
- Okdmx ‘pp + usb, maar die interface is nog in ontwikkeling): hoef je niets voor te doen
- Open dmx (enttec interface): voor zover ‘k weet gewoon instaleren (moet 'k 'ns uitzoeken)
- Parzic: inpout32.dll gewoon in de dir zetten
- Velleman: K8062D.dll in de dir zetten + de bijhorende applicatie
- Dmx4all: dmx4all.dll hernoemen naar dmx4all.com1 (voor com1), .com2 of .com3
Dus Geit, als jij ons de laatste opheldering zou willen geven (A) wink ;)

En heeft die lightjockey demo ook een visualisor aan boord?
EDIT: Stom die is er wel, maar dan is er nog welke versies werkt die DLL mee?

Groetjes, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
22-5-2006 20:30

Geit schreef:

en voor wat betreft die zogenaamde demo's; daslight is wel heel erg compleet voor een demo laugh :D
Uiteraard, maar je hebt wel de Daslight interface nodig om met de software te kunnen werken.
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)