Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 51 van 63)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-3-2006 16:52

Nijssie schreef:

Heb dus zelf al zon 3/4 jaar een nuo 5, nu merk ik het probleem dat mn knoppen lastig doen, soms valt geluid gedeeltelijk weg, zijn er meer mensen die hier last van hebben, stuur hem vanmiddag op naar de winkel waar ik hem gekocht heb, hoop dat het kostenloos gefixt kan worden. ook lekt mijn kanaal 1 naar kanaal 2 heel irritant allemaal, hoop dat dit aan mijn mixer ligt en niet aan ecler!

groet
Dan vraag ik me af wat jij met je mixer doet.... die van mij word nooit afgedekt, word mee gesleept en die vertoont nog steeds geen gebreken (ik sta er soms gewoon van te kijken).

En hoe bedoel je lekken van kanaal 1 naar 2?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
6-3-2006 17:11

Reind schreef:

Dan vraag ik me af wat jij met je mixer doet.... die van mij word nooit afgedekt, word mee gesleept en die vertoont nog steeds geen gebreken (ik sta er soms gewoon van te kijken).
Misschien heeft hij wel aanzienlijk meer uren gemaakt?
Het ligt ook aan de mix stijl. Ik heb er wel eens op gelet hoe vaak ik nou het basknopje verdraai. Soms is dat wel 5-10x per plaat. Draai je 15 platen per uur dan is dat al 100x. Draai je 10 uur per week dan zijn dat al 1000 rotaties. Dat is dan 50000 per jaar. Iemand anders draait misschien maar 2x aan het bass knopje per plaat en maar 2 uur per week. Dan kom je op zo'n 3000 rotaties per jaar.

Dan is de mixer van X na 1 jaar (naar verhouding) al 15 jaar ouder dan de mixer van Y.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
6-3-2006 17:32
Ik heb mijnes nu bijna een jaar, heb hem redelijk misbruikt om te scratchen etc, heb er veel mee gewerkt, maar gelukkig 0,0 gebreken.

Het kan wel zijn dat je heel lichtjes kanaal 1 door 2 heenhoort, maar dit was aan het begin bij mij al het geval, maar valt alleen in stiltes op (overigens op kanaal 1 een CD-speler en op 2 een TT)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-3-2006 22:15

Frisbee schreef:

Misschien heeft hij wel aanzienlijk meer uren gemaakt?
Mwah die van mij dient hier ook voor de doorvoer van de dagelijkse muziekjes, gaat ieder weekend mee op stap en komt dan in de meest rokerige hokken op deze aardkloot terecht. Voor een week terug ding helemaal uit elkaar geschroefd en gereinigd..... had het er nog met Andre over hoe schandalig het eigenlijk was dat ik zo met de mixer om ging. Ik vond er namelijk een half pakje marlboro (zowel verbrand als onverbrand) in terug en er zat een vreemde pikkende substantie op de bodemplaat (ik vermoed cola.... dat zal gebeurt moeten zijn in de keren dat ie uitgeleend is).
Daarnaast is ie een meter of 15 naar beneden gedonderd van een trap af en al een aantal keren compleet uit elkaar geweest voor de diverse paintjobs.

Als er dus 1 Nuo had moeten zijn die geheid last van kuren zou moeten hebben dan zou die van mij een hele goede kans maken (ook omdat ik een redelijke fader hufter ben geworden de laatste tijd).

Eigenlijk is bovenstaand verhaal om je de ogen uit de kop te schamen, echter is mijn mixer een gebruiks voorwerp en zo gebruik ik hem ook.... afschrijven binnen een bepaalde tijd en weer een nieuwe kopen tegen de tijd dat er iets leuks op de markt komt ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-3-2006 22:16
Jij heiden.

Aangezien de NUO is opgestuurd naar de winkel, zullen we vanzelf wel horen wat ermee aan de hand is geweest.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-3-2006 23:08

Sylvia schreef:

Jij heiden.
Inderdaad maar ik heb wel een mooi excuus voor mezelf gegenereerd wanneer er ooit een Nuo6 uit komt..... "tsja mijn Nuo5 is helemaal op en ik ben echt toe aan wat nieuws want hier kan ik niet meer mee aan komen" ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TjabbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-12-2004
Laatste: 31-7-2007
Berichten: 4
5-5-2006 11:40
Ik schop dit topic even omhoog. Dit topic heeft mij geholpen om tot de keus van de Nuo5 te komen, dank daarvoor. Ik heb hem gister binnen gekregen en ik ben erg onder de indruk. Ik zit alleen met een vraag. Ik heb het gevoel dat het uitgaande geluidssignaal nogal zwakjes is. Beide draaitafels heb ik aangesloten op de Phono ingang, kanaal 2 en 3. Maar de PFL meter schiet wel heel erg snel in het rood vind ik. Met één kanaal open en de Gain op min 10 schiet de PFL al op 0. De master 1 moet ik vol open draaien op 10 om er een beetje volume naar mn stereo te krijgen. Hoort dit of zie ik iets heel erg stoms over het hoofd? Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat de PFL meter al in het rood schiet als de gain nog flink in de min staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-5-2006 11:58
Hier staan ze voor een kwart open bij de draaitafels, phono ingangen zijn inderdaad wat aan de gevoelige kant maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-5-2006 15:39
Handleiding goed lezen (en geen magische, niet bestaande, gedachten hangen aan een regelaar).

En alle meters natuurlijk netjes op 0dB afregelen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
5-5-2006 18:18

Reind schreef:

Hier staan ze voor een kwart open bij de draaitafels, phono ingangen zijn inderdaad wat aan de gevoelige kant maar ik heb er zelf nog nooit last van gehad.
Dat hebben wel meer mixers. Bij het ontwerpen van de phono ingang gaan ze wss uit van een element met lage output. Het zou ook vervelender zijn als je met de gain vol open de 0dB nog niet haalt. Heb je een element met behoorlijke output dan zet je de gain iets terug, so what happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)