Forum > PC related Forum

muziekcomputer bouwen???

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj EnghisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-5-2006
Laatste: 6-9-2008
Berichten: 2
2-5-2006 21:13
hallo,

ik ga regelmatig draaien om kleine feestjes(ook wel "fuiven" genoemd) bv. bij vrienden en soms buren en dergelijken.
Eventueel zou ik ook wel willen beginnen met muziek te bewerken.
Nu vraag ik mij af of het nut heeft om een muziekcomputer te bouwen en wat ik daar het best zou voor gebruiken(vermeld eventueel +/- prijs aub)

Ik weet dat hier al eens over gepraat is maar omdat dat al wel lang geleden is dacht ik dat er mss nieuwe producten waren ofzo

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
3-5-2006 17:28
De eisen voor een muziekcomputer blijven hetzelfde.
STABILITEIT.

Waar dat aanligt is al besproken op dit forum, misschien toch even zoeken. Alhoewel ik persoonlijk het niet echt belangrijk vind om een speciale 'muziekcomputer' te maken bij familiefeestjes. Als je nu professioneel bezig bent oke, maar bij zoiets..
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
Dj EnghisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-5-2006
Laatste: 6-9-2008
Berichten: 2
3-5-2006 18:23
Jamaar ik zit hier nu met een pc van de carrefour sad :( en was toch aan het overwegen om een nieuwe te kopen. Zou ik dan niet beter ineens het goed doen?

En ik vroeg me ook nog af of je ook zelf kan bouwen in een laptop-behuizing of is dit geen goed idee vanwege de luchtdoorstroming?
JeroenzelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 11-9-2016
Berichten: 62
3-5-2006 19:44
Stuur mij even een emailtje. Ik heb nu 6 jaar ervaring met het bouwen van muziekcomputers.

En ik begin binnenkort een bedrijf erin.

Ik kan je goed advies geven en ook helpen.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
3-5-2006 22:07
Stabiliteit, betrouwbaarheid en klein beetje snelheidwink ;)

Als je iets stabiels wilt kijk dan naar een AMD Duron oid, toch echt DE stabielste deskop cpu tot nu toe

En laat ik nog net een 1.6ghz hebben liggen met plankje erbij ( mail in mn profielwink ;) )
Soms..
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
4-5-2006 09:17
En ik vroeg me ook nog af of je ook zelf kan bouwen in een laptop-behuizing of is dit geen goed idee vanwege de luchtdoorstroming?
er kan soms wel wat vernieuwt worden aan laptops, maar zonder echt goede kennis is dit onbegonnen werk. dus een laptop is ZEKER niks voor jou als je eraan wil 'sleutelen' (dat klinkt gelijk zo primitief :P) .
behalve misschien als je een geheel nieuwe koopt die gewoon goed is

Alleen zover ik het snapte ging het hier over feestjes bij buren enzo. Hier is een speciaal computersysteem toch niet nodig. Wat als er toevallig één keer in het jaar wat stilvalt?

Daarnaast raad ik je het aan om op dit forum, maar ook via google te gaan zoeken naar de instellingen van een muziekcomputer.
De instellingen zijn hier vaak meer van belang dan de hardware; dus je zorgt er dan voor dat alle overbodige processen weg zijn, dat je systeem daardoor een stuk stabieler is.
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
W00DyAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-2-2009
Berichten: 13
5-5-2006 22:46

gotmore schreef:

Stabiliteit, betrouwbaarheid en klein beetje snelheidwink ;)

Als je iets stabiels wilt kijk dan naar een AMD Duron oid, toch echt DE stabielste deskop cpu tot nu toe

En laat ik nog net een 1.6ghz hebben liggen met plankje erbij ( mail in mn profielwink ;) )
AMD Duron, DE stabielste? Hopelijk bedoel je dat met een dikke vette sarcastische knipoog.
gaat als een speer.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
5-5-2006 23:45
AMD Duron's zijn tosti-ijzers en alles behalve stabiel...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-5-2006 00:01

jeroenzelle schreef:

Stuur mij even een emailtje. Ik heb nu 6 jaar ervaring met het bouwen van muziekcomputers.
Het "bouwen" van een computer is niet veel anders dan het bouwen van een muziekcomputer. wink ;)

@DJ Enghis
Wat voor prijs had je ongeveer in gedachten?
Zoek je iets nieuws?
TFT of CRT beeld?
Gedacht aan welke software te gebruiken?

Martin.
kvm entertainment
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
6-5-2006 00:04
Als je echt stabiel wilt gaan werken moet je aan Apple/MAC denken. maar omdat meeste mensen graag met windhoos werken zou ik zeggen ga voor een leuke intel celleron kijken. Wordt niet zo gheel warm, draai er bv linux op, wat je [URL=shipit.ubuntu.com]hier[/URL] gratis kunt bestellen(brengen ze gratis thuis).

Een muziekcomputer voor drive-in werk zo kaal mogelijk houden. alles wat erin zit kan kapot, en hoe minder dat er in ligt hoe sneller dat ie is.

Ik zou het dus lekker basic houden, maar het is natuurlijk jou pcwink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)