Forum > Algemeen Forum

gejat

(46 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
26-5-2003 13:23
Ach, het jatten....Zoals Tom al zegt: wanneer mensen wat willen jatten, lukt het ze toch wel. Al is het maar iets kleins, het is dus ook een kwestie van vertrouwen.

Wij hebben een aantal standaard regels: we zijn minimaal met 2 mensen op locatie, liefst zelfs met drie (1 geluid, 1 licht, 1 foto's en overig). We zetten onze cd's niet recht voor het grijpen, het liefst achter of naast ons. Zorg voor een redelijke afscherming bij je meubel. Zo hebben wij een grote opstaande rand voor onze mixers, cd-spelers e.d. Ik zie Andre hier op pad gaan met meubels waarbij de cd's soms voor het grijpen liggen...

En verder is het inderdaad een kwestie van de bezoekers...
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
29-5-2003 16:32
Een draailijst bij je hebben als mensen graag willen weten wat je zoal op je repertoire hebt staan wil ook nog wel eens helpen tegen graaiende vingertjes in je cd-koffer.

En verder, ik werk alleen, altijd ellende als je naar de wc moet dus. Koffer achter de tafel, dicht en als je uitgeplast bent opletten of je niemand ziet lopen met precies jouw koffertje.

Verder vraag ik meestal iemand met vertrouwenwekkende gelaatstrekken om even op te letten. Gaat over het algemeen goed, omdat zo iemand zich behoorlijk verantwoordelijk gaat voelen.
SevereStandaard Lid
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
6-6-2003 11:13
1 x bewerkt. Laatst door Severe op 6-6-2003 11:59
Er zijn in totaal zo´n 1000 platen van me gejat.

1e keer was na een feest..
Ik was klaar met draaien van een set (had twee koffers bij me), zet ze in de auto, loop nog even terug naar binnen (hoogstens 5 minuten), kom terug, ruit ingetikt, weg platenkoffers...

2e keer was een inbraak in mijn huis. Ik was aan het werk in Frankrijk.
Ik was koud geland op Schiphol toen mijn telefoon ging (kennis die op het huis zou passen) "Heb jij je spullen uigeleend?" ik van "Eeeeh uitgeleend? Hoezo?"
"Nou, je huis is een beetje leeg..."
Nou, hij had niets teveel gezegd... Letterlijk alles waar een stekker aanzat was meegenomen (tot aan de waterkoker aan toe).. Computers, videorecorders, tv, draaitafels (EN ALLE PLATEN) EN (en hier werd ik echt even niet goed van) AL mijn eigengemaakte tracks van de afgelopen 5 jaar en AL mijn samples. "had je dan geen back-up" hoor ik jullie denken? Jawel, edoch die vond ik terug op straat (fijn om je surestore tapes uitelkaar getrokken terug te vinden op straat)...
Computers, videorecorder tv etc zijn te vervangen. Platen en je eigen muziek niet..
*boom tss boom tss*
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
6-6-2003 11:45
Dit lijkt me toch 't ergste wat je kan gebeuren...

Dit is mij nog nooit overkomen, terwijl ik vaak luidsprekers buiten (achterom onder een zeiltje) heb staan omdat ik ze anders steeds naar boven en weer naar onder moet slepen (behalve m'n jbl's niet...) het enige wat mij is overkomen is dat iemand schopte tegen 't rooster van mijn basbox en het rooster intrapte (waren die 12" ronde roosters...) en meteen de conus zowat kapot trapte. Hij speelt wel nog, maar niet echt mooi meer. Er zitten twee eminence 12" 400 Watt luidsprekers in, en ik heb geen geld om ze te vervangen. Wie het heeft gedaan weet ik niet sad :( ...

Cd's zijn nog niet gepikt, ik zet ze achter of naast mij.
Ik ben wel niet zo'n type als iemand vraag 'laat mij een kijken in je koffer' dat ik duidelijk NEE zeg, meestal van ja, je kan kijken, wel alleen hier... maar meestal vraagt niemand iets. Maarja, ik draai ook pas een jaartje... wink ;)
Dj romaStandaard Lid
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
6-6-2003 16:17
wij hebben een keer een feestje gehad een kei zatte vent ging met onze overdreven zware subs aan de haal laugh :D laugh :D laugh :D

nou komt het mooiste hij was nog geen 3 meter de straat opgelopen en hij ging door zijn rug

ik kon er geen medelijden mee hebben
D'n huisschilder
MielemanAccount Geblokkeerd
Sinds: 18-5-2003
Laatste: 25-2-2005
10-6-2003 10:54
jajajaja
ik eb nu sinds kort nieuwe discomeubels gekocht, met een opstaande rand van 30 centimeter, en speciale, op maaty uitgezaagde bakken voor al m,n spullen.
en m,n cd's heb ik onderin het discomeubel zitten, dus die zijn veilig! laugh :D
moeten ze nog eens proberen te jatten!!!! angry
djeeeeeeez wat is nou weer proeftijd lid? >zucht<
HebebeStandaard Lid
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 2-9-2004
18-6-2003 16:03
Rond 1995 toen ik met carnaval in een kroegje moest draaien, zijn er een paar cd's gejat toen ik op de wc zat. Ik was die avond alleen, en had niemand die fftjes kon opletten. En dat is toch wel balen. Als ik nu alleen moet gaan draaien, dan doe ik toch altijd ff de cdkoffers dicht als ik naar de wc ga. Maar dit komt bijna niet meer voor. Heb gelukkig een sterke blaas laugh :D

In 1997 hebben ze bij me ingebroken. Niemand was thuis. Toen zijn er ongeveer 600 cd's gejat. Ook had ik nog een koffer klaarstaan met carnavalcd's die ik het weekend erop nodig had. Gelukkig hadden ze me die laten staan. Toch n geluk bij n ongeluk.
Hoe Kan Dat Da
DesconStandaard Lid
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
18-6-2003 18:14
Mhoaw , carnaval krakers mogen ze van mij wel stelen , daar ben ik absoluut niet aan gehecht
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
18-6-2003 18:23
Vorige week een atomic3000 Strobo gejat bij afbreken. Hingen er 5 dus zullen vast gedacht hebben eentje minder valt niet op angry sad :(
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
18-6-2003 19:57

mieleman schreef:

t' laatst op een feest ging ik ff naar de plee en m'n draaimaatje lette ook efe niet op, en toen opeens had iemand een paar CD'S uit t' rekje gejat! angry
is dat jullie ook wel eens overkomen? of hebben jullie soms tips?
because i'm so sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :(
Bij mij is er nooit echt iets "gejat" wel dat ik af- en toe met mijn platenkoffertje thuis kwam of dat ik is iets thuis wilde mixen en er een plaat op mysterieuze wijze was verdwenen terwijl hij niet zoek was ofzo.

Waar ik het meest van baal: Joet T Vinily feat. Cecilla-man in the moon. angry angry angry Maar zou hem nu niet echt vaak meer draaien als ik hem wel nog had gehad denk ik... wink ;)

Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)