Logo ontwerpen
(287 reacties. Pagina 7 van 29)Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 19-4-2006 09:58 |
Ik heb ook een logo ontworpen voor Chris, ik heb het bestand echter beveiligd. Dit is iets uit mijn hoofd, aangezien ik niet weet wat Chris wil. logo Onder andere verwerkt in het logo - lichten - sound (trillende speaker) Verder heb ik oranje gebruikt, omdat hij dat in zijn eerdere logo ook had gebruikt (tenminste het ding dat Evert had gemaakt). Dus Chris, mocht je hier iets mee willen doen, laat het mij weten. | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 19-4-2006 11:06 |
mr_jows schreef: @Reind, KVM verwoord het mooi. Er is over mijn logo nagedacht. Ik heb dus geen circeltje gebruikt, omdat ik circels mooi vindt. Ook zul je met mij eens zijn dat ik geen vierkant had kunnen gebruiken (media staat nu eenmaal op een rond schijfje of ronde plaat).Een betekenis aan een logo praten is natuurlijk very easy, feit is en blijft gewoon dat je helemaal niet moeilijk hoeft te doen en ook niet zo hoeft te zien... maak een pakkend logo waarvan je als bedrijf vind dat het bij je past, gebruik dat altijd en overal en als het er éénmaal ingeramd zit ben je klaar. Daarnaast word over ieder logo nagedacht hoe het er uit zou moeten zien, ik vind het dus leuk dat je je eigen logo helemaal geweldig vind maar leg het aan 100 nederlanders voor en geen 1 zal er uit kunnen halen dat het hier om een dj gaat die hardstyle draait. Pas als je het ze uit gaat leggen zal er iemand "ohhhhh ja" gaan zeggen, had je ze echter verteld dat het een religieuze afbeelding was en dat je in een gospel koortje zou zingen hadden ze je ook allemaal geloofd. Dat bedoel ik dus met lullen als Brugman ;-) Overigens zeg je dat je niets anders als een ronde circel had kunnen gebruiken vanwege het feit dat alle muziek dragers rond zijn, euhm casette tape, DAT, video, en in de toekomst zullen we over stappen naar flash geheugen wat ook zo vierkant is als de pest. Welliswaar heeft het niets met dj'en te maken maar dat zou nu ook niemand er uit kunnen halen dus dat argument vind ik wederom erg ver gezocht..... maar totaal niet bijzonder. Wat betreft je Ferrari logo, er zijn uitzonderingen op de regel natuurlijk maar in 99 van de 100 gevallen is de betekenis achter een logo voor een consument totaal irrelevant. KVM schreef: Zo uniek hoeft het niet eens te zijn, denk maar aan Heineken, juist het lettertype/kleur is herkenbaar. Pak dezelfde letter en maak het woord Biertje. Uitsluitend door het zien van dat woord weet iedereen dat het om Heineken gaat. En zo zijn er meerdere bedrijven.Heinekengroen + lettertype is dus wel degelijk een uniek iets. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 19-4-2006 11:49 |
Vergeet de "lachende e" niet in Heineken. Die "lachende e" is subtiel, én uniek en daar is behoorlijk over nagedacht: perfect raakvlak met het product. Daar kan je als logo-ontwerper van gaan dromen, dat je op zulke ideeën komt. | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 19-4-2006 12:06 |
@Reind, het gaat erom dat je er een beeldmerk bijzet die past bij hetgeen je bedrijf uitstraalt. Als jij bomen zaagt heb je niets aan een CDtje in je logo of iets dergelijks. Dat is hetgeen ik ermee wil zeggen. Een bedrijf doet iets waarmee het geld verdient. Dat kun je uitbeelden in een logo. Net zoals de lachende "E" van Heineken plezier uitbeeldt. Hoe jij het verder interpreteert moet je zelf weten. ;) | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 19-4-2006 12:35 |
mr_jows schreef: Als jij bomen zaagt heb je niets aan een CDtje in je logo of iets dergelijks.Wat ik duidelijk probeer te maken is dat een logo helemaal niets uit hoeft te dragen, het moet welliswaar wel bij je passen maar om nou hele visies e.d uit proberen te dragen met een logo... nee dat gaat mij persoonlijk net iets te ver. Overigens zijn de gedachtes achter logo's altijd weetjes en bijna nooit vanzelfsprekende dingen. Het gaat er dus maar om wat JIJ bijvoorbeeld voor idee hebt bij de circel die je gebruikt in je logo. Ik denk dat je zelf de enige bent die dat er uit zou kunnen halen.... vertel het aan mensen en ze zeggen owja das waar ook en vervolgens zullen die mensen tegen een ander zeggen... goh zag je dat niet eens van die circel. Feit is en blijft dat iets makkelijk moet blijven hangen, de betekenis is irrelevant aan herkenning bij logo's. Een logo is namelijk niets anders als een herkenbaar begrip voor...... en daar hoeft verder niets achter te zitten. En een logo mag zo lelijk zijn als de nacht, als mensen het maar terug koppelen aan je naam is het altijd goed. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 19-4-2006 14:28 |
Reind schreef: Je vergeet voor het gemak te vermelden dat Heineken een gepatenteerd letter type gebruikt en zelfs de kleuren van zijn merknaam heeft vast laten leggen. Het woord heineken in combi met de kleur groen en het lettertype zijn dus wel degelijk uniek. Maak het kleurtje alleen eens rood en laat het lettertype hetzelfde... dan zullen veel mensen amstel zeggen.Heinekengroen + lettertype is dus wel degelijk een uniek iets. Maar een "eenvoudig" verwoord voorbeeld. Heinekengroen is pas later toegevoegd. (was rood) In dit geval is de herkenbaarheid van het gebruikte lettertype eringestampt, waarbij nu de gebruikte kleur onbelangrijk is. Op een wit vlak het woord biertje? in zwarte letters is herkenbaar genoeg. Andere reclame met He..He....was ook herkenbaar genoeg. Ook in de kleur rood zal het herkenbaar zijn, Amstel gebruikt ook een totaal ander lettertype. Dus juist het lettertype is uniek. Sylvia schreef: Vergeet de "lachende e" niet in Heineken.Het gaat hierom dat iedereen een andere kijk op een "logo" heeft. Het logo van Jows is min of meer te vergelijken met een familie wapen, dat heeft namelijk ook een diepere betekenis. Martin. | |
kvm entertainment | |
Evert J.Standaard Lid Uit: België Sinds: 14-6-2004 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 58 | 19-4-2006 19:09 |
Ik vind het logo van mr_jows dan weer niet goed (smaken verschillen nu eenmaal). Als je zijn logo gaat afdrukken op een kabellabeltje (2cm op 3cm), dan verdwijnt het adres, tel. nr. Het worden dan 2 dunne zwarte lijntjes, waar niemand nog iets aan heeft. Ook het witte lijntje, rond je oranje vierkantje, zal verdwijnen in de rest van het vierkantje. Ook de letters "CS", vind ik veel te lomp en te groot voor het redelijk fijne werk in de rest van het logo. Uiteraard is hier meer bij nagedacht, en zit er idd wel een inhoud achter het logo. Maar hierover deel ik de mening van Reind. Evert | |
Keyboard not detected. Press F1 to continue. | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 19-4-2006 20:01 |
Ik zeg niet dat het logo goed is, ik zeg alleen dat het beter is dan het logo dat jij voor Chris gemaakt hebt. Zoals ik al zei, weet ik niet waar hij het allemaal voor wil gebruiken. Stickers? Flyers? Posters? Of misschien alleen voor zijn website? Daar moet hij dan informatie over geven, dan kan ik gaan bepalen welke grootte het logo moet hebben. Maargoed, dit is iets dat ik in 10min heb gemaakt. Lettertype is inderdaad lomp, gewoon simpel Arial en Arial Black. Ook dat is iets dat hij moet bepalen. | |
DjmouseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2003 Laatste: 6-2-2008 Berichten: 892 | 19-4-2006 20:21 |
misschien moeten de kindjes ophouden met ruzien wie beter plaatjes kan tekenen en gewoon wat moois voor die jongen maken dj mouse | |
nog 10 berichten en ik word VIP!! | |
Evert J.Standaard Lid Uit: België Sinds: 14-6-2004 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 58 | 19-4-2006 20:41 |
Ruzie? Voor zover ik weet heb ik helemaal geen ruzie . Volgens mij kan iedereen wat bijleren door het bekritiseren van elkaars ontwerpen, en daar dient een forum toch voor? Evert | |
Keyboard not detected. Press F1 to continue. |