Forum > Newbie Forum

Basis lichtset

(44 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
9-7-2005 20:31
Ik dacht dat de Tomas parren toch wel redelijk gegoten zaten?
Ik denk dat het niet de vraag is of ik die paar euro meer wil betalen, ik denk dat het de vraag is waarom de leveranciers niet voor een fatsoenlijke prijs nette parren kunnen maken.
Stiekem denk ik dat ik wel een paar euro (geen 10 per parretje) over zou hebben voor een par waar de lamp niet uit komt zetten.
Het idee om ze te bewerken was ook al in me opgekomen en is iets wat ik zeker ga doen.
Waar ik nu eerst na ga kijken is hoe ik zo simpel mogelijk het doel bereik, dat zal wel weer leuk spelen worden met klemmetjes e.d.
Darth Crossfader
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
9-7-2005 21:00

DJ.T schreef:

Ik dacht dat de Tomas parren toch wel redelijk gegoten zaten?
Geen idee, ik ken wel Thomas maar geen Tomas.

Verder zie ik vaak mensen nog steeds over Thomas parren praten... Kan iemand eens een importeur en/of leverancier noemen (en dan heb ik het niet over "model thomas" dat iedereen aanbiedt maar echt de parren van Thomas). Ik heb geen importeur danwel leverancier kunnen vinden. Kan zelfs niet eens de website van de fabrikant vinden (wel een Thomas Lighting maar die maakt geen parren). Aangezien het merk echter redelijk vaak genoemd wordt op dit forum weet ik zeker dat iemand me binnen afzienbare tijd de goede kant op helpt door een link te geven naar de site van de fabrikant/importeur o.i.d.
Ik denk dat het niet de vraag is of ik die paar euro meer wil betalen, ik denk dat het de vraag is waarom de leveranciers niet voor een fatsoenlijke prijs nette parren kunnen maken.
Ik denk dat dit komt omdat kwaliteit nu eenmaal geld kost...
Stiekem denk ik dat ik wel een paar euro (geen 10 per parretje) over zou hebben voor een par waar de lamp niet uit komt zetten.
American DJ rekent reeds 4 euro extra voor een korte par die als enige voordeel heeft dat de lamp wat steviger op z'n plaats gehouden wordt. Is dat enige voordeel dan 4 euro per par waard? Ik heb daar zo m'n twijfels over eerlijk gezegd.

In veel gevallen hebben gebruikers trouwens helemaal geen last van lampen die uit de behuizingen vallen. Met name als de parren (op stevige manier) vervoerd worden heb je, bij de korte par-56 spot, last van lampen die wel eens losschieten. Bij de lange parren is dit, vanwege de totaal andere constructie, al helemaal niet aan de orde.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
9-7-2005 21:22
Over die thomas parren: vorige week nog na hier nogmaals te hebben gelezen over dat merk/die fabrikant een tijdje gezocht naar de fabrikant met hetzelfde resultaat als Dré: geen fabrikant/importeur gevonden. Misschien kunnen anderen beter zoeken?

grtz Alex

[edit!!!!!!] Heb de fabrikant gevonden denk ik: https://www.jthomaseng.com zou dus eigenlijk james thomas zijn?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
9-7-2005 21:40
Eureka... ;-)

Kon alleen geen distributeurslijst vinden (alleen een USA site en een UK site).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
10-7-2005 14:23
Een H'tje meer of minder. wink ;)
Ik heb die parren ook nog niet in het echt mogen bewonderen, vandaar ook mijn vraag of die wel gegoten zitten.
Je hoort altijd van die fantastische verhalen over die parren dat dat haast wel zou moeten?
Darth Crossfader
Red_arrowStandaard Lid
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 21-11-2024
17-7-2005 11:02
Dr moeten natuurlijk ook nog 2 statiefjes of truss bij om z'n spots in te hangen. ik zou persoonlijk voor 4x par56 met t4 gaan en nog 2 scanners oid erbij.
BassierassieAccount Geblokkeerd
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 2-5-2006
16-4-2006 15:31

DJ.T schreef:

Je hoort altijd van die fantastische verhalen over die parren dat dat haast wel zou moeten?
nou zulke goeie zijn het niet.. heb hem 1 x laten dondere!
kan gelijk nieuwe kopen
lag helemaal uitelkaar lamp was kapot
hij was gewoon door midden gebroken shocked 8O
je weet wat je wil
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
16-4-2006 15:34
Edit Mod: Sylvia: bassierassie, hou nou eens op met maanden oude topics kicken met zinloze posts. Het is niet de eerste keer dat je dit gevraagd wordt.
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
17-4-2006 18:33

bassierassie schreef:

DJ.T schreef:

nou zulke goeie zijn het niet.. heb hem 1 x laten dondere!
kan gelijk nieuwe kopen
lag helemaal uitelkaar lamp was kapot
hij was gewoon door midden gebroken shocked 8O
En van welke hoogte was dat?

Hier is een setje Thomas Par64 gemonteerd op een t6 lat uit de vrachtwagen gekegeld, smak van een meter, 1 par had een verbogen filter-houder-klemmetje (hoe heet zo'n ding?), en een ander een deukje. Als er iets geschikt is voor verhuur qua parren, is het DTS of Thomas.

//edit: wil het toch even kwijt, gezien jouw berichten (lettend op smiley's, manier van typen, benadering, etc.) vind ik jouw bovenstaande post meer een loze kreet. Kan je jouw bovenstaande mening (want dat is het) verder omschrijven of toelichten? Desnoods in de vorm van een foto?

Als hier een Thomas par doormidden zou breken na een val, ging dat op de foto en rechtstreek richting fabrikant..
Vergeet niet te lachen
Red_arrowStandaard Lid
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 21-11-2024
17-4-2006 18:49
Volgens mij bedoelt hij dat de lamp doormidden was en niet de par behuizing.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)