Forum > Geluid

Skytec versterker JBL boxen

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
JanklaasenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2003
Laatste: 1-10-2003
Berichten: 8
3-6-2003 14:12
Goede dag mensen ik heb een skytec versterker ( PA2100 ). Nu ben ik er ( na een heel kort onderzoek) achter gekomen dat dit toch geen puike kwaliteit is. Ik snap natuurlijk dat als je hiermee ergens gaat draaien dat je zielig bent. Maar ik gebruik hem gewoon thuis voor 4 huiskamer boxen van JBL ( 80W p/s )aan te sturen. ( 2 per kanaal in serie levert mooi 8 ohm per kanaal ). Nou heb ik dus goede kwaliteit boxen, maar twijfel ik weer aan de kwaliteit van de versterker. Is een skytec echt gaar? Wat zou een alternatief zijn?

Jan
Ik ben lui
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
3-6-2003 14:14
slaat natuurlijk nerges op dat je zielig bent als je met skytec draait, he maar dat snap je zelf ook wel, maar het storendst lijkt mij die ventilator hij maakt ergggg veel lawaai heb je daar geen last van...?
JanklaasenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2003
Laatste: 1-10-2003
Berichten: 8
3-6-2003 14:19
Kep hem in de kast gezet happy :) Maar ik zou het lef niet hebben om mezelf drive in te noemen als ik geen beste kwaliteit spullen heb wink ;)
Ik ben lui
Mike HailStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-5-2003
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 10
3-6-2003 14:23
Dag Jan.

Natuurlijk is een skytech geen 1ste klas versterker, maar nu heb ik een vraag aan jou! Je gebruikt het set alleen maar thuis en je hebt 4 ohm boxen? Hoe vind je de kwaliteit van het geluid wat eruit komt? Ben jij tevreden over de geluidssterkte en de zuiverheid van het geheel? Zo ja. happy :) Dan is er toch geen vuil aan de lucht.

Je moet je alleen af gaan vragen of jouw JBL boxen niet teveel vermogen voor de versterker hebben. Ik heb hier geen gegevens van. Als je per kant gaat kijken wat de versterker levert en de boxen per kant leveren, levert dan de versterker meer of minder? Als het meer is dan is het toch goed!

Greetssss Mike.
Doe het met beleid....
JanklaasenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2003
Laatste: 1-10-2003
Berichten: 8
3-6-2003 14:34
Nou de boxen zijn 80W aan 4 Ohm per stuk. Dus twee in serie moeten dan 8 Ohm en ongeveer 160W max vermogen aan kunnen. De versterker is 2x 100W RMS en 150W max per kanaal. Dit matched dus mooi. Het probleem is dat het misschien zonde is om top kwaliteit boxen te hebben en een mindere versterker. Opzich klinkt het wel oke (maar ik weet niet beter) Wel heb ik de skytec al wat gemodificeerd happy :) ik heb er vergulde aansluitingen ingezet. En vergulde tulpaansluiting happy :)
Ik ben lui
DJ JipStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2003
Laatste: 28-12-2003
Berichten: 19
3-6-2003 15:20
Dat is jammer, want dan kan je hem niet meer ruilen. Ik heb een vriend die ook die Sky-Tec versterker heeft, en daarbij geeft de ventilator storing op de boxen. Heb je last van storing van de ventilator, of vind je het geluit gewoon niet mooi?

Mzzls, Jip
F&A Drive-in show
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-6-2003 16:11
Een beetje hifiversterker zal het thuis ongetwijfeld beter doen dan de Skytec. Of je het verschil hoort (en of het je boeit) is weer een andere vraag. Zolang je er gelukkig mee bent...

Mike Hail schreef:

Je moet je alleen af gaan vragen of jouw JBL boxen niet teveel vermogen voor de versterker hebben. Ik heb hier geen gegevens van. Als je per kant gaat kijken wat de versterker levert en de boxen per kant leveren, levert dan de versterker meer of minder? Als het meer is dan is het toch goed!
Ten eerste: luidsprekers hebben/leveren geen vermogen maar hebben een belastbaarheid. Ten tweede: voor huiskamergebruik gelden andere regels dan voor pa. De belastbaarheid van huiskamerspeakers is bij normaal gebruik -imho- binnen behoorlijk grote grenzen helemaal niet interessant.

Huiskamerspeakers sneuvelen op feestjes waar de versterker staat te clippen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JanklaasenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2003
Laatste: 1-10-2003
Berichten: 8
3-6-2003 16:25
Ja dat weet ik dus niet want ik vindt vooral de geluidskwaliteit belangrijk. Maar als een skytec niet erg veel onder een gewone versterker qua geluidskwaliteit zit maakt het me niet uit. High-end wordt het toch nooit. Daarbij draai ik ook altijd vanaf me pc.
Ik ben lui
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
3-6-2003 17:58

janklaasen schreef:

Ja dat weet ik dus niet want ik vindt vooral de geluidskwaliteit belangrijk. Maar als een skytec niet erg veel onder een gewone versterker qua geluidskwaliteit zit maakt het me niet uit. High-end wordt het toch nooit. Daarbij draai ik ook altijd vanaf me pc.
ik zou je er niet druk over maken, want de gemiddelde "HiFi" versterker klinkt niet veel beter.

leuk die vergulde aansluitingen laugh :D zonde van je geld.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
3-6-2003 18:18

janklaasen schreef:

Ik snap natuurlijk dat als je hiermee ergens gaat draaien dat je zielig bent.
Jan
Ben ik zielig ?? angry
Het zijn inderdaad geen super versterkers,
maar ik heb de Pa 2500 en die doet het toch best goed
heb laatst een Playback show voor +/- 125 personen moeten doen,
en ging perfect (had ook twee Celestion Pro dubbel 15´´ met Dynacord Sl 1200 bij ter ondersteuning) maar de Skytec deed het tovh erg goed vond ik
Zolang ik hem heb nog Nóóit geclipt (en Ja, de lampjes doen het laugh :D)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)