Forum > Geluid

ervaringen D&R Disteq

(89 reacties. Pagina 9 van 9)
Moderator(s): Dré
NaudjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-6-2006
Berichten: 27
21-2-2006 17:51
En 2 schuiven openzetten, ben ik niet zo'n fan van eigenlijk! Je ken dr wel n link tussen zetten maar daar ben ik neit zo'n fan van....

Naud
Yorinfm!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
21-2-2006 18:50
Ideaal is het niet, maar je moet wat als je én een goede mengtafel wil met veel stereo-broodjes, én het mag niet teveel kosten. Zoals ik al eerder aan gaf, ben je denk ik op zoek naar het schaap met de 5 poten.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-2-2006 21:11

Naudjuh schreef:

ben ik neit zo'n fan van....
Naud
Waar ben je dan wel fan van?
Jee man je wilt te veel voor te weinig geld, dat is wat we je al een tijdje aan het vertellen zijn.
Je kan ook voor apparaten die je niet veel gebruikt, de boel lekker door verbinden naar een mono kanaal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NaudjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-6-2006
Berichten: 27
21-2-2006 21:33
Hey,

Ik geloof best dat ik een schaap zoek met 5 poten maar de prijs kan ook uitlopen en dat gaat denk ik ook zeker gebeuren, dat mono ben ik nu fftjes aat proberen op men behringertje, heb nog n disteq gezien voor 150 euro met 7 mono e 3 stereo, miss dan na n tijdje nog stereo broodjes erbij kopen!! Ik ben ook nog de Axel oxygen tegengekomen, wel duurder maarja,,,

Dan toch maar misschien een disteq, met 5 mono en 5 stereo broodjes, om te beginnen dan 3 stereo en 5 mono (of 7 dan maar aangezien ik hem inbouw ga ik enit steeds nieuwe gaten maken :P) weet iemand of de broodjes nog wel redelijkt ekoop zijn?

Naud
Yorinfm!
NaudjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-6-2006
Berichten: 27
21-2-2006 21:37
Of natuurliujk een EELA waarje ook de broodjes nog nieuw kan kopen, heeft iemand miss het web adres van Axel, van de oxygens,zien dr zeer mooi uit en is volgens mij neit zo duur, nieuw wel maar als je kijt naar de prijs van een stereo module = 135 euro valt het reuze mee,! heeft iemand er al eens eentje 2de hands gezien!?

Naud
Yorinfm!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
22-2-2006 00:34

Naudjuh schreef:

En 2 schuiven openzetten, ben ik niet zo'n fan van eigenlijk!
Naud
Ik draai al zeker 30Jaar zo, kwestie wat je gewent bent.
Anders vervang je de 2 mono schuiven voor 1 stereo.
Heb je een gleuf vrij om verder te sparen wink ;)

Martin.
kvm entertainment
NaudjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-6-2006
Berichten: 27
22-2-2006 11:02
tjeh whaha,

koop gewoon n mengtafeltje, n eela s120 ofzo en dan spaar ik gewoon voor meer stereo broodjes!

Naud
Yorinfm!
OykStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2007
Laatste: 24-1-2007
Berichten: 1
24-1-2007 20:28
Hallo, ik heb een D&R 700 (12 kanaals) en ben daar al sinds de aanschaf erg tevreden over geweest!

Het was ws. het goedkoopste stukje apparatuur, dat de grootste verbetering ooit voor m'n sound
teweegbracht! Maarrrr... nu heb ik een probleem!

Hij heeft een tijdje ongebruikt gestaan: qua woonruimte ben ik er nl. niet op vooruit gegaan
dus had ik 'm een tijdje ongebruikt in de kast staan, maar ja... toch zonde, dus ik sloot 'm
een tijdje geleden toch maar weer aan en nu kraakt 'ie heel ernstig!

Ik meende me iets te herinneren dat je bij een D&R erg moest uitkijken met contactspray (?), dus
ik de dealer gebeld wat reparatie zou kunnen gaan kosten; mannetje dat me te woord staat:
"heb je al contact spray geprobeerd?" eh... dus ik m'n verhaal doen, hij: "nee hoor.. kan prima,
gewoon doen!" ík helemaal blij dat het dan tóch zo simpel was en het hielp aanvankelijk ook nog eens.

Nu ben ik weer een paar weken verder en hij kraakt weer als een grote! :(

Is hier nog iets aan te doen voor minder geld dan het kost om gewoon een andere D&R700 te kopen?
(enige nadeel dat ik daaraan vind is dat je ook niet weet hoe lang het duurt voordat zo'n andere
gaat lopen kraken, dus tja..).

Als iemand hier een adresje weet (of zelf dat adresje is ;) om deze geweldige tafel te reanimeren,
hoor ik het héél graag!

Vr.gr. Oyk.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
24-1-2007 23:58
Contactspray is inderdaad een tijdelijke noodoplossing, maar daarna wil het inderdaad vaak weer snel terug komen en soms nog wel erger dan daarvoor. Je kunt de faders op nieuw gaan scoonmaken, zie voor een how-to dit topic.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
25-1-2007 17:57

Oyk schreef:

Nu ben ik weer een paar weken verder en hij kraakt weer als een grote! :(
Kontakt 60/61 gebruiken voor het schoonmaken van faders kan prima, mits juist toegepast (en dat wordt ZEER goed uitgelegd in dit forum). Zo maar naar de bouwmarkt gaan en daar een busje contactspray (wat dus wat anders is dan Kontakt aangezien dat laatste een MERK is) en dat maar lekker in een fader spuiten (lieft lekker veel zodat het eruit druipt en alles koek en ei lijkt de eerste dagen) is wat minder slim.

Schoonmaken op de juiste manier is mogelijk een optie. Procedure staat wel op het forum.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)