Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 110 van 289)
Moderator(s): Dré
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
9-2-2006 21:23

MC Party schreef:

Ook speelt een stukje mic vrees mee waar veel (vooral jongeren) de eerste jaren last van hebben.
Leuk dat je het over mic vrees hebt wink ;) Ik heb er zelf ook een beetje last van. Ik kan zonder moeite in een college zaal gaan staan waar 100 man zit en daar een presentatie geven zonder dat ik ook maar een beetje zenuwachtig ben, omroepen tijdens sportevenementen ook geen probleem. Maar om die mic te pakken terwijl ik aan het draaien ben, daar denk ik vaak nog wel even over na.

Is er iemand die misschien wat tips heeft voor mij?
Cyberlights in the house :D
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
9-2-2006 22:04
Het belangrijkste bij microfoon gebruik is dat je iets te vertellen hebt. Al is het maar het meest onzinnige ooit, uhh's en umm's zijn uit den boze. Heb zelf helemaal geen micvrees, echter zit ik met die vernaaide k*t beugel (jup, op je 18 nog bling bling in je smoel) welke als er net een nieuwe draad in is gezet het praten toch wat lastiger maakt...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
9-2-2006 22:18

big bang schreef:

Het belangrijkste bij microfoon gebruik is dat je iets te vertellen hebt. Al is het maar het meest onzinnige ooit, uhh's en umm's zijn uit den boze. Heb zelf helemaal geen micvrees, echter zit ik met die vernaaide k*t beugel (jup, op je 18 nog bling bling in je smoel) welke als er net een nieuwe draad in is gezet het praten toch wat lastiger maakt...
nah vond het wel meevallen vandaag hoor razz :p
wat een onzin in dit vak
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-2-2006 23:18

dj freeze schreef:

maar ik kan niet oppeens van 200 euro voor 2 dagen naar 300 euro per avond vragen.
Nu niet meer nee, dat had je meteen moeten doen. Heb je enig idee wat een beetje kroeg in zo'n periode omzet?

dj freeze schreef:

nou dit jaar moet ik 4 avonden komen (alles bij elkaar is het 20 uur) ik had eerst 800 euro gevraagd, maar omdat ik zelf nog een versterker had moetten huren bleef er dus maar 700 euro over. nou hadden hun nog een goeie versterker voor mij (dynacord s1200) dus is er 700 euro van gemaakt
Je hebt je te veel in de kaart laten kijken door de opdrachtgever. Die hoeft helemaal niet te weten waaruit die 800 euro precies is opgebouwd. Die heeft gedacht, dan regel ik zelf wel een versterker voor een paar tientjes en trek ik 100 euro van de prijs voor die jongen af.

dj freeze schreef:

zo heel lang draai ik nog niet, ik ben nog maar 1,5 jaar serieus bezig.
en het is niet in een grote stad ofso, de concurentie ligt hier met de prijzen ook niet al te hoog. (woon in zeeuws vlaanderen).
Ik denk dat er iemand heel handig gebruik aan het maken is van jouw onevarenheid, en dat iemand anders behalve jij daar rijk van aan het worden is.

Onderhandelen over de prijs kan heel lastig zijn, zeker als je nog niet zo lang bezig bent. Want ja, iemand kan wel roepen dat een dj die net begonnen is het ook heus echt wel heel erg leuk kan doen, maar zo iemand heeft geen ervaring én geen opgebouwde naam, dus welke opdachtgever neemt nou zo'n risico als er wél een hoge prijs wordt gevraagd en hij voor een lagere prijs rustig een andere weinig ervaren dj in kan huren.

Aan de andere kant heb ik het gevoel dat je je op sommige vlakken met een kluitje in het riet hebt laten sturen. Dan heb ik het over die 100 euro eraf voor de versterker en vooral ook het verzekeringsverhaal. Kan zijn dat de kroegbaas doelbewust wat "vaag" is gebleven in de hoop dat je het wel zou pikken, kan zijn dat je het zelf niet helemaal hebt begrepen. Maar in beide gevallen zou je beter moeten doorvragen. Wanneer je je na een gesprek afvraagt hoe iets nou eigenlijk zit, en je jezelf er vanaf maakt met een "zal wel goed zitten", omdat je niet wilt "zeuren" tegen je opdachtgever, krab je dan nog maar eens goed achter de oren. Want voor je het weet gebeurt er eens iets onverwachts, met apparatuur bijvoorbeeld, en ben je zelf alsnog de sjaak.
Dj freezeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 31-1-2007
Berichten: 14
10-2-2006 16:05
ja je hebt gelijk, ik ga proberen er binnenkort nog maar eens even langs te gaan..

maargoed die 700 euro staat nou gewoon vast, en het ligt voor mezelf wel boven me'n gemiddelde. ik sta normaal gewoon voor 20 euro per uur. maar dat wil half april allemaal veranderen, dan wordt ook een site voor me gemaakt.

mocht het nou niet snap zitten met de vergoeding van eventueel deffect apparatuur dan ga ik er wel een meerprijs op vragen, iemand een id?

even over dat 25 jaar ervaring ding, dan gaat het hem over de naambekendheid! als jij al 25 jaar draai in de regio heb je al een zekere naam opgebouwd, en ik kan nou ook nog niet egt zeggen dat ik veel naam bekendheid heb wink ;)

ik weet in iedergeval nou wel dat ik me prijs wel wat mag gaan verhogen, even voor een prijs buiten carnaval, ik wil in april mijn show als volgt hebben:
geluid:
2x 18inch sub en 2x 15 inch top van behringer
dubbel cd speler (numark)
versterker (2x 450 watt phonic)
mengtafel (JB systems)
licht:
(hier wordt dus vannales in veranderd, ik heb nu een t-bar met 4 parren en een moon en een derby) maar dat wordt:
4 meter truss(nog niet in bezit)
4x par 56
2x Exciter scanner(nog niet in bezit)
1x moon
1x triple derby
1x rookmachine

en natuurlijk de 1,5 jaar ervaring wink ;)
wat zou ik hier mee kunnen gaan vragen, mijn publiek is vooral 30 tot 50 jaar, hier en daar een soos of een kinderfeest.

groeten
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-2-2006 20:47
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 10-2-2006 20:53

dj freeze schreef:

even over dat 25 jaar ervaring ding, dan gaat het hem over de naambekendheid! als jij al 25 jaar draai in de regio heb je al een zekere naam opgebouwd, en ik kan nou ook nog niet egt zeggen dat ik veel naam bekendheid heb wink ;)
Nee, het gaat absoluut niet over naamsbekendheid, maar over het "totaal" plaatje.

Zoals we hier hebben kunnen lezen heb jij o.a. geen ervaring in "wat te vragen" of "hoe te handelen".
Die ervaring heeft de horeca eigenaar dus wel!
Ook dergelijke zaken behoren tot de ervaring van een DJ of geluidsverhuurder.

Om achteraf nog afspraken bij te stellen is minder professioneel.
dan wordt ook een site voor me gemaakt.
Ik heb het idee hier, door verschillende vragen en mede door bovenstaande tekst, dat jij je door andere laat leiden. Je moet juist ZELF de leiding nemen.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-2-2006 20:49
Volgens mij is Freeze ook niet van plan om die afspraken nog bij te stellen, het bedrag staat nu eenmaal. Wat Freeze wel kan doen, is een hele keurige show verzorgen en zo gaan draaien dat het dak er nachtenlang af vliegt. En dan het jaar erna wat op het tarief leggen. sneaky :V
WesleyAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 9-7-2006
Berichten: 4
11-2-2006 21:49
hallo,
weet iemand misschien ook of new-line dingen verhuurd zo nee.
is er dan iemand in de bbuurt van franeker vlakbij new-line in hARLINGen die dingen verhuurt mail dan naar sound-tubulance@hotmail.com
Dancing-light voor al uw feesten!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-2-2006 21:52
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 12-2-2006 06:58

wesley schreef:

hallo,
weet iemand misschien ook of new-line dingen verhuurd zo nee.
is er dan iemand in de bbuurt van franeker vlakbij new-line in hARLINGen die dingen verhuurt mail dan naar XXXXXXX
- Nee, New-Line is een webshop waar artikelen worden verkocht, niet verhuurd.
- Haal je mailadres even uit je post, anders zit je zometeen onder de spam-mails. Je mailadres is te vinden via je profiel en ik neem aan dat je hier ook regelmatig kijkt of er al antwoorden zijn.
wink ;)
Light Image
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 172
11-2-2006 22:09
Hoi Wesley,

Wat heb je nodig?
Ik zit in Stiens, misschien kan ik iets voor je betekenen.
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut

Terug naar forum Reageer (zonder quote)