Forum > Geluid

Redsound Soundbite

(111 reacties. Pagina 7 van 12)
Moderator(s): Dré
RemyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2005
Laatste: 11-7-2006
Berichten: 23
8-2-2006 17:18

robvanderp schreef:

Remy schreef:

Handleiding al even goed door gelezen dus dat is al gedaan wink ;) Heb genoeg inspiratie voor me soundbite.. gaat 4 feb ook zeker mee naar Heroes of Techno!! happy :)
Sorry hoor, maar ff tussendoor... Wat heb jij met heroes of techno?
(Als ik vragen mag).
uhh heb er gedraaid afgelopen weekend
RobvanderpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 5
8-2-2006 18:50
Onder welke naam?
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
8-2-2006 19:58
idd zonder BPM engine aan gaat het me ook nog beter af. Af en toe corrigeren met draaiwiel en dan loopt hij wel aardig strak.. alleen vind ik het wel raar dat sommige loops niet synchroon lopen.. bijv. loop 1 wel en loop 3 niet als je ze tegelijkertijd afspeelt..
Dat is best logisch.. je kan per loop het begin punt instellen. dus het is goed mogelijk dat verschillende samples die op verschillende momenten (of bij verschillende nummers) gemaakt zijn eerst onderling moet syncen.
2x op de loop knop drukken (eerste keer pas je de gain aan) maar dat vind je ook terug in de manual.
Ik dacht dat er nooit 2 loops uit het ritme van elkaar kunnen lopen, maar dit gebeurt toch best snel. Ook vind ik dat je echt goed moet blijven opletten als je een loop bij een plaat laat lopen, want hij blijft niet lang strak in het ritme vd plaat meegaan. Als ik de bpm engine uitschakel vind ik dat dit beter gaat dan wanneer die aanstaat. Ik heb 'm aangesloten op de rec. uitgang van mijn mixer, dit moet toch goed zijn?? Verder heb ik er al wel heel wat koele stukjes mee gemaakt, maar het gaat toch iets lastiger dan ik had verwacht.
hoe heb je de soundbite aangesloten ?? want als je tegen de loops in gaat mixen terwijl de soundbite dat geluid hoort dan zal hij zich willen aanpassen aan de plaat die jij nog aan het corrigeren bent. dus blijf jij en de soundbite tegen elkaar in corrigeren. met meerdere loops wordt het helemaal een drama dan wink ;)
Het enige echte minpuntje vind ik de lage output. Ik stuur hem op -10dB aan (via de send uitgang) maar zelfs met de gain op mn mixer maximaal krijg ik de loop nog niet op 0dB. Bij iedere loop moet ik het volume 4dB omhoog doen. Misschien gaat het met de koptelefoon output harder maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
dat heeft waarschijnlijk met net niveau van je uitgang te maken.. als je hem op de headphone aansluit neemt hij het geluid met het volume wat je over de cue stuurt. er zit geen auto gain op ofzo, daarom kan je dus onderling de output van loopsamples aanpassen.
sluit hem aan op je cue en het zal denk ik beter gaan. Trouwens zoiezo een betere optie dan via rec. out omdat je nu kan kiezen welk kanaal je sampled (pre fader) dus voor het publiek het hoort.

Maar al met al is het gewoon een vrij lastig apparaatje om onder de knie te krijgen.. zeker niet iets wat je 1,2,3 doet.
Lees de manual grondig door en probeer wat er aan uitleg instaat uit, daarnaa veel oefenen.... heel veel oefenen. (dan wordt het pas echt leuk wink ;))
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
8-2-2006 21:02

boellie schreef:

dat heeft waarschijnlijk met net niveau van je uitgang te maken.. als je hem op de headphone aansluit neemt hij het geluid met het volume wat je over de cue stuurt. er zit geen auto gain op ofzo, daarom kan je dus onderling de output van loopsamples aanpassen.
Er zit dus wel een automatische gain op, staat in de manual, ik stuur alles uit via de send op 0Db en moet telkens +/- 6Db bijsturen via de gain op mn mixer om het volume gelijk te krijgen
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
8-2-2006 21:04
Ja precies. In filtermode kan je dan weer wel de input stellen zodat de gain op mn mixer gewoon in het midden kan blijven voor 0dB, maar bij loops gooit i automatisch het ingangsniveau wat omlaag. Via de send werkt het makkelijker dan via de CUE dus dan laat ik het maar zo, opzich werkt dit ook goed (kleine moeite om het volume van de loop bij te stellen).
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
8-2-2006 22:12
ik had rec. out gelezen ipv. send (heb je al je weer eens twee dingen tegelijk wil doen.)
send/aux is opzich wel de beste methode om hem aan te sluiten, let er alleen wel op dat je verschillende kabels mee moet nemen naar gig's omdat mixers nog wel eens verschillende manieren van send/aux hebben. (en het is altijd handig om ook lekker via de cue te kunnen draaien mocht het helemaal niet gaan lukken. of simpelweg niet op de mixer zitten)

Het klopt dat er een autogain op zit maar wat ik bedoelde is dat die heel minimaal werkt. eigelijk meteen het enige "foutje" in het apparaat. alles rond een gemiddeld volume past hij netjes aan maar een heel hard of heel zacht ingangssignaal kan hij niet zelf corrigeren. dus van -10db kan hij zeker geen 0 db signaal maken. het was mooier geweest als alles er altijd op een gelijk volume uit zou komen en dat je onderling loops nog kan dempen of juist iets boosten.

[edit: meteen geprobeerd maar als ik op 0 db uitstuur via de AUX op m'n xone dan krijg ik meer dan voldoende geluid terug. gewone sounbite is het trouwens, maar lijkt me niet dat daar zoveel verschil in zit]
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
8-2-2006 23:20

boellie] schreef:

[edit: meteen geprobeerd maar als ik op 0 db uitstuur via de AUX op m'n xone dan krijg ik meer dan voldoende geluid terug. gewone sounbite is het trouwens, maar lijkt me niet dat daar zoveel verschil in zit] schreef:

Aha ok, bij mij verdwijnt er toch echt wat volume in het kastje. Als ik de send uitgang (-10db) meteen naar een andere line ingang stuur kan ik er met de gain wel gewoon 0dB van maken. Als de Soundbite er tussen zit moet ik (naast die 10) nog ergens anders 4dB vandaan halen...

Via de koptelefoon uitgang is het helemaal geen doen. Dan kom ik 15dB te kort. Met de koptelefoon output maximaal open lukt het makkelijk maar dan loopt het bloed uit mn oren... Jullie kunnen de koptelefoon gewoon zacht aansturen (volume waar je normaal ook op draait) en tevens een 'harde' loop opnemen?
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
8-2-2006 23:45
dat werkt bij mij perfect. alles wat goed te horen is (ook thuis op een laag volume) tot het volume wat je tijdens gigs gebruikt wordt een goede en duidelijke loop. heel soms moet ik iets de gain aanpassen maar dan is alleen om het volume van de soundbite helemaal gelijk te krijgen aan de plaat zodat het publiek niet hoort dat je loopt. (vaak nieteens zichtbaar op de VU)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
RemyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2005
Laatste: 11-7-2006
Berichten: 23
9-2-2006 09:04

robvanderp schreef:

Onder welke naam?
R-K
RobvanderpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 5
9-2-2006 09:13
hoe heb je de soundbite aangesloten ?? want als je tegen de loops in gaat mixen terwijl de soundbite dat geluid hoort dan zal hij zich willen aanpassen aan de plaat die jij nog aan het corrigeren bent. dus blijf jij en de soundbite tegen elkaar in corrigeren. met meerdere loops wordt het helemaal een drama dan wink ;)
Klopt, daarom zet ik dan de bpm engine uit en dan gaat het aardig goed.
Toch maar weer eens proberen 'm via de koptelefoon aan te sluiten.
Maar al met al is het gewoon een vrij lastig apparaatje om onder de knie te krijgen.. zeker niet iets wat je 1,2,3 doet.
Lees de manual grondig door en probeer wat er aan uitleg instaat uit, daarnaa veel oefenen.... heel veel oefenen. (dan wordt het pas echt leuk wink ;))
Dat is toch goed om te lezen!happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)