Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 109 van 289)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 9476
7-2-2006 10:16
Ja, je hebt gelijk, voor ruim 20 uur muziek verzorgen, en dan ook nog met je eigen spullen is 700 een prima prijs.
(Voor de kroegbaas sneaky :V )
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjlaakieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2004
Laatste: 14-4-2011
Berichten: 25
7-2-2006 12:27
Ik vind het eigelijk veel te laag, maarja wat heb ik er over te zeggen.

Ik wil alleen maar zeggen, dat ik voor een weekend ( 2 dagen ) al minimaal 900 euro vraag. Maar dat is eigelijk ook laag, maar dat komt omdat het een "vaste" klant dan betreft.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 9476
7-2-2006 14:50
Het gaat mij er niet om dat men gaat lopen bluffen met wat men zelf vraagt.

Er zijn er zat hier op het forum die voor minder dan € 500,- per avondje (van 4 uur) niet eens gebeld hoeven te worden door een opdrachtgever.

Het gaat mij er alleen om dat de op ziet dat hij zichzelf waarschijnlijk heel goedkoop heeft verkocht.
Carnaval in het midden/zuiden is een beetje vergelijkbaar met kermis hier,
dat zijn de dagen dat de kroegen hun jaaromzet "optrekken".
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjlaakieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2004
Laatste: 14-4-2011
Berichten: 25
7-2-2006 18:51
Daar heb je gelijk in.
Dj freezeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 31-1-2007
Berichten: 14
9-2-2006 12:54
nounou hier ben ik weer oh...
kijk het zit zo: vorig jaar had ik voor de 2 dagen 200 euro gevraagd, (dat was 12 uur) belachelijk weinig maar goed. dat was dan ook met het apparatuur van het café, dat heb ik hem dit jaar ook gezegt dat hij me gewoon heeft beet genomen (hij reageerde nogal ongemakkelijk) maar ik kan niet oppeens van 200 euro voor 2 dagen naar 300 euro per avond vragen.

nou dit jaar moet ik 4 avonden komen (alles bij elkaar is het 20 uur) ik had eerst 800 euro gevraagd, maar omdat ik zelf nog een versterker had moetten huren bleef er dus maar 700 euro over. nou hadden hun nog een goeie versterker voor mij (dynacord s1200) dus is er 700 euro van gemaakt
(de café baas wou mij eerst maar 500 euro betalen maar ik trap ni 2x in de zelfde kuil, vorig jaar had ik nog geen id van wat ik zou kunnen vragen)

zo heel lang draai ik nog niet, ik ben nog maar 1,5 jaar serieus bezig.
en het is niet in een grote stad ofso, de concurentie ligt hier met de prijzen ook niet al te hoog. (woon in zeeuws vlaanderen).

en over de verzekering, volgens mij ben ik gewoon als werknemer verzekert, en wat hij nou bedoelde over het verzekeren van het apparatuur begrijp ik nou ook niet meer:S

ps normaal vraag ik 20 euro per uur, maar nadat ik mijn nieuwe investering binnen heb, zal het 4 uur: 100 euro en een meerprijs per uur, die ik nog niet weet.
Dj freezeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 31-1-2007
Berichten: 14
9-2-2006 12:58
nog even over de verzekering, ik ga er binnekort nog maar eens even langs, want als er iets kapot gaat vind ik wel dat het vergoed moet worden!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-2-2006 13:18

dj freeze schreef:

nounou hier ben ik weer oh...
kijk het zit zo: vorig jaar had ik voor de 2 dagen 200 euro gevraagd, (dat was 12 uur) belachelijk weinig maar goed. dat was dan ook met het apparatuur van het café, dat heb ik hem dit jaar ook gezegt dat hij me gewoon heeft beet genomen (hij reageerde nogal ongemakkelijk) maar ik kan niet oppeens van 200 euro voor 2 dagen naar 300 euro per avond vragen.
- Vorig jaar had je nog maar een half jaar ervaring. Niet zo gek dat je dan voor 100 euro per dag draait (wat overigens ECHT niet weinig is, velen doen het met minder en zelfs de DJ's die vast in feestcafe's/kroegen draaien krijgen nog wel eens minder per avond). Meesten met een half jaartje ervaring dromen ervan om voor 100 euro per avond te draaien hoor sneaky :V
- Dan is "Beetgenomen" wel een erg zware beschuldiging, ik denk dat je nergens over te klagen hebt.
- 200 euro voor 2 dagen was alleen DJ, 350 euro per dag is inc. apparatuur en met een jaar meer ervaring. Je zult in dit wereldje hard moeten zijn. "Take it or leave it" blijkt vaak moeilijk te zijn voor mensen hier tegenover hun potentiele klant.
- Mensen als mod-Tom komen hun bed niet uit voor dit geld. Betekent niet gelijk dat jij ook in die richting hoeft met je prijzen. Die mensen hebben namelijk meer jaar ervaring dan jij oud bent. Gaat niet alleen om het eindresultaat waar de prijs vanaf hangt (mooi feestje DUS veel geld). Iemand met meer dan 25 jaar ervaring geeft je toch net even wat meer zekerheid DAT het een mooi feestje gaat worden, dan iemand met anderhalf jaar ervaring. Daar hebben klanten ook graag geld voor over.
Light Image
DjlaakieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2004
Laatste: 14-4-2011
Berichten: 25
9-2-2006 15:28

JeroenVDV schreef:

Iemand met meer dan 25 jaar ervaring geeft je toch net even wat meer zekerheid DAT het een mooi feestje gaat worden, dan iemand met anderhalf jaar ervaring. Daar hebben klanten ook graag geld voor over.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Als iemand 25 jaar ervaring heeft ga je er vanuit dat hij er wat moois van kan maken. Maar iemand die 1,5 jaar ervaring heeft kan er net zo goed iets moois van maken. Dus ik ben het niet helemaal mee eens.

Groetjes,

DJ Laakie
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-2-2006 15:31

djlaakie schreef:

Hier ben ik het dus niet mee eens. Als iemand 25 jaar ervaring heeft ga je er vanuit dat hij er wat moois van kan maken. Maar iemand die 1,5 jaar ervaring heeft kan er net zo goed iets moois van maken. Dus ik ben het niet helemaal mee eens.

Groetjes,

DJ Laakie
Dat KAN ja. Maar is de zekerheid op succes, met iemand die meer dan 25 jaar draait met succes niet een HEEL stuk groter dan dat iemand die 1,5 jaar draait er staat?

Los van "of" het een mooi feest wordt (wat prima kan met iemand die 1,5 jaar draait, staat er natuurlijk compleet los van), is er gewoon veel meer zekerheid met iemand met langere ervaring.
Light Image
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
9-2-2006 19:53

djlaakie schreef:

JeroenVDV schreef:

Iemand met meer dan 25 jaar ervaring geeft je toch net even wat meer zekerheid DAT het een mooi feestje gaat worden, dan iemand met anderhalf jaar ervaring. Daar hebben klanten ook graag geld voor over.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Als iemand 25 jaar ervaring heeft ga je er vanuit dat hij er wat moois van kan maken. Maar iemand die 1,5 jaar ervaring heeft kan er net zo goed iets moois van maken. Dus ik ben het niet helemaal mee eens.

Groetjes,

DJ Laakie
Je gaat toch niet beweren dat ervaring hier geen rol speelt..
Ik zie het net als voetballen: Iedereen kan een balletje trappen, de persoon die al jaren wekelijks actief is zal in 80% vd gevallen beter zijn dan iemand die net een jaar of twee voetbalt. Spel inzicht en controle maakt hier vaak het verschil...

Zo is het met draaien ook, wanneer je jong bent pak je vaak de cd;s met toppers uit koffer/cd map en gaan met die banaan.(geen herkenning met die tijd etc etc)
verder zal je door de opgedane ervaring gewoon beter een avond kunnen opbouwen.

Merk het bij mezelf ook, 2 jaar terug dacht ik al van: mwa.. kan nu de meeste klussen toch wel goed uitvoeren. Wanneer ik er nu op terugkijk denk ik dat ik toch bepaalde feesten heel anders had aangepakt.

Je leert gewoon per feest... Bepaalde gasten zijn gewoon heel moeilijk in de been te krijgen, hier kan een ervaren goede dj dus zijn kunsten laten zien. Ook speelt een stukje mic vrees mee waar veel (vooral jongeren) de eerste jaren last van hebben.
Nu ook schuimparty's ! ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)