Forum > Geluid

Redsound Soundbite

(111 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
4-2-2006 11:13

Remy schreef:

Wel raar, als ik hem via me AUX out aansluit op me Xone 32 synchroniseerd hij helemaal niet met de muziek die op dat moment opstaat...
De AUX uitgang op de Xone:32 werkt alleen als de fader omhoog staat. Of bedoel je dat hij na een tijdje helemaal niets meer meet? Dat komt volgens mij omdat de Soundbite de BPM engine uitschakelt wanneer er onvoldoende (of geen) input signaal is om een waarde uit af te leiden. In de manual staat namelijk hetvolgende:

The BPM engine can be temporarily disengaged when there is a possibility of erratic audio input tempo (during
cueing procedures etc) disrupting the playback speed of the pre-recorded loops. The last detected BPM value will continue to flash on the display and any further beat information will be ignored until such time as the BPM engine is re-engaged. To re-engage the BPM engine simply press the [DISENGAGE] button again.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-2-2006 14:07
Optie is Aux pre-fade maken (is via een modificatie mogelijk bij de Xone:32).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
5-2-2006 14:16

djberjo schreef:

toen ik de doos openmaakte zaten er 2 tulp kabeltjes bij van 2 tulp naar 1 tulp.
Waar zijn deze voorbedoeldashamed :$
Staat duidelijk in de handleiding Pagina 4

Ik heb hem gister binnen gekregen, ik moet zeggen de werking is vrij eenvoudig, door een beetje te pielen, kan ik er al vrij veel uithalen.

Het uitgangsvolume is wel wat aan de lage kant inderdaad, maar ik zit met de gain rond de +6Db
Het is ook mogelijk om het volume van de loops aan te passen (alleen onthoudt hij dit volgens mij niet dus gewoon de gain lijkt mij de beste oplossing)

ik heb de soundbite nu op de Send van de Nuo en laat hem terugkomen op het 5e kanaal, werkt perfect zonder delay
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
5-2-2006 18:53
Tsja ik loopt tegen het zelfde probleem aan met de AUX op m'n Xone:32.. dus moet nog een keer langs harlingen rijden wink ;)

Aan de andere kant werkt op je headphone ook wel lekker.. je komt iig tijdens gigs opdeze manier nooit voor vervelende verassingen. (bijv. bij de send/return van de DJM-600
al moet je wel de syncronisatie wat vaker uit en aanzetten. (maar als je daar eenmaal mee kan werken dat is het alleen maar makkelijker als je het een keer via de AUX/ send-return doet)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
5-2-2006 20:30

boellie schreef:

Aan de andere kant werkt op je headphone ook wel lekker.. je komt iig tijdens gigs opdeze manier nooit voor vervelende verassingen. (bijv. bij de send/return van de DJM-600)
Bij een djm600 heb je de return (of het 'send-return effect') niet nodig. Hij stuurt automatisch het kanaal door de send uitgang waar de channel-select op staat (pre-fade). Je kan dus continu het master signaal (of wel kanaal je maar wilt) naar de soundbite sturen voor synchronisatie.
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
6-2-2006 11:31
ja ?? ik ging er vanuit dat dat via het send/return effect geregeld moest worden..

[edit: kan er niets over terug vinden in de manual.. maar eens proberen]
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
RobvanderpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 5
7-2-2006 10:39
Hoi,

Ik heb m'n soundbite nu ook ong. een weekje.
Ik dacht dat er nooit 2 loops uit het ritme van elkaar kunnen lopen, maar dit gebeurt toch best snel. Ook vind ik dat je echt goed moet blijven opletten als je een loop bij een plaat laat lopen, want hij blijft niet lang strak in het ritme vd plaat meegaan. Als ik de bpm engine uitschakel vind ik dat dit beter gaat dan wanneer die aanstaat. Ik heb 'm aangesloten op de rec. uitgang van mijn mixer, dit moet toch goed zijn?? Verder heb ik er al wel heel wat koele stukjes mee gemaakt, maar het gaat toch iets lastiger dan ik had verwacht.
RemyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2005
Laatste: 11-7-2006
Berichten: 23
7-2-2006 11:17
idd zonder BPM engine aan gaat het me ook nog beter af. Af en toe corrigeren met draaiwiel en dan loopt hij wel aardig strak.. alleen vind ik het wel raar dat sommige loops niet synchroon lopen.. bijv. loop 1 wel en loop 3 niet als je ze tegelijkertijd afspeelt..
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
8-2-2006 13:02
Ik heb hem ook sinds kort. Problemen met het tempo en weglopen van loops heb ik niet, ze blijven eigenlijk altijd wel lang goed lopen. Met corrigeren is het wel jammer dat i de loop in vrij grote stappen verschuift. Je kan 32 tikjes opzij voor je bij de volgende beat bent, dat is ongeveer 13ms per keer... Als je denkt "hij moet eigenlijk een klein stukje naar voren" ligt is meteen weer te ver. Op de djm600 kun je loops gewoon per ms van lengte veranderen of stretchen. Maargoed meestal krijg je hem toch wel redelijk strak.

Opzich zijn die 1/32 beat stapjes ook wel weer handig, nu kan je de loop makkelijk een halve beat achter leggen waardoor je leuke trucjes kunt doen. Ook bij een "Reverse" loop klinkt het beter wanneer je hem een halve beat verschuift. De filter vind ik een beetje traag reageren, je moet flink aan het wieltje draaien voor je op 50% zit. Snel de filter terug naar 0 draaien is er niet bij. Gelukkig kun je snel terug door om te schakelen naar Cyclic mode. De filter vind ik sowieso een beetje raar dat het er op zit. Ik had liever een functie gezien waarmee je de lengte van een loop steeds kan halveren.

Het enige echte minpuntje vind ik de lage output. Ik stuur hem op -10dB aan (via de send uitgang) maar zelfs met de gain op mn mixer maximaal krijg ik de loop nog niet op 0dB. Bij iedere loop moet ik het volume 4dB omhoog doen. Misschien gaat het met de koptelefoon output harder maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Afgezien daarvan kun je er wel veel leuke trucjes mee doen, voordelen tov de djm600 sampler vind ik:

-Makkelijk corrigeren (of een halve beat achter leggen) van loops.
-Hij onthoud meerdere samples.
-Toonregeling (en filter) voor de loop.
RobvanderpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 5
8-2-2006 16:33

Remy schreef:

Handleiding al even goed door gelezen dus dat is al gedaan wink ;) Heb genoeg inspiratie voor me soundbite.. gaat 4 feb ook zeker mee naar Heroes of Techno!! happy :)
Sorry hoor, maar ff tussendoor... Wat heb jij met heroes of techno?
(Als ik vragen mag).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)