Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 13 van 30)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
6-2-2006 19:02
Denk ook aan creatieve dingen met flower-effecten. Bijvoorbeeld 4 stuks in een ruit-vorm achter/boven de DJ voor tunnel-effecten rond de DJ, T4's in creatieve vorm aan het plafond, etc. Leuk ontwerp dus maken!
Light Image
RutgerLANStandaard Lid
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
6-2-2006 19:06
1 x bewerkt. Laatst door RutgerLAN op 6-2-2006 19:09
Is het niet handiger om voor de parren (een) 19" dimmer(s) te gebruiken ipv. een T-4?

Is in vaste installatie wel net zo makkelijk aangezien je de dimmer binnen hand bereik hebt. Plus dat je meerdere parren op 1 dimmer kanaal kunt hangen.
LarzzzieStandaard Lid
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
6-2-2006 19:07
Daar heb je zeker gelijk in. Wel zou je dan naar multibarren of multiblokken moeten gaan met een multikabeltje naar je dimmerrack. Misschien qua kosten iets duurder maar beter te onderhouden en vaak hoger te belasten...
Niet geheel onbelangrijk: hoe zit het met je stroomcapaciteiten?
RutgerLANStandaard Lid
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
6-2-2006 19:11
Plus dat een 19" dimmer (meestal) actief gekoeld wordt (en dat wel nodig is in warme omgeving). Een T-4 die hoog in de warme lucht hangt, zal het nooit lang volhouden...
HolcoStandaard Lid
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
6-2-2006 20:25
zijn er misschien ook foto's van opstellingen zodat ik een indruk kan krijgen?
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
6-2-2006 20:30

holco schreef:

Ik zal even kijken of ik iets leuks kan verzinnen de komende dagen binnen je budget, en er een rendertje van trekken, zodat je een idee krijg hoe je het zou kunnen doen.
Light Image
JopEx Lid
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
6-2-2006 21:20
Beste Holco,

In een discotheek heb je meestal een bepaald gedeelte waar gedanst word, daar concentreer je je lichtshow op. De rest van de ruimte moet ook verlcht zijn natuurlijk, maar dit hoeft bwvs niet te knipperen. Ik heb recent een discotheek/jongerencentrum ingericht met een nieuwe lichtshow met als budget ongeveer 4500,- incl bekabeling en alles.
Boven het dansgedeelte hangt een trussvierkant van 3*3meter, met aan elke zijden 2 schuin omlaagloopende stijgerpijpen. Aan elke stijgerpijp hangt een scan + 4parren met een showtec goedkoopie dimmpack. Aan de trus zelf hangen blacklights, 4 strobo's met blind functie en ook nog 4 scans. Boven het podium tegenover het dansgedeelte hangen ook nog 6 scans aan steigerpijp. Ook zijn er theaterspots met barndoors om het podium uit te lichten. Voor rook een zr1200. Alles is bevesigd aan het betonnen plafon met gekeurde keilbouten&kettingen. De scans zijn de aztec dj-robo (250w elc, gobo/color/shutter/dimmer)
Alles word aangestuurd via een pc met daslight. Totaal alles bij elkaar waren we niet meer dan 4500,- kwijt, met gewoon goede garantie.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je een beetje creatief bent je ook met een beperkt budget een hele leuke, bij de tijdse lichtshow neer kunt zetten. Derby's en dat soort effecten allemaal links laten liggen. Voor het geld van een derby + dimmer (switchpack dan) + bekabeling heb je ook een scan.
Hoe dan ook kun je niet doelloos gaan roepen: gewoon een paar parren en wat scans. Een lichtshow zul je op de ruimte aan moeten passen.

Ps: Als je wilt kun je een keer komen kijken in de ramblaz (zo heet t jongerencentrum)
MB Audio systems
HolcoStandaard Lid
6-2-2006 21:40

JeroenVDV schreef:

holco schreef:

Ik zal even kijken of ik iets leuks kan verzinnen de komende dagen binnen je budget, en er een rendertje van trekken, zodat je een idee krijg hoe je het zou kunnen doen.
Ben benieuwd!!!!!!!!!
HolcoStandaard Lid
6-2-2006 21:58

jop schreef:

Beste Holco,

In een discotheek heb je meestal een bepaald gedeelte waar gedanst word, daar concentreer je je lichtshow op. De rest van de ruimte moet ook verlcht zijn natuurlijk, maar dit hoeft bwvs niet te knipperen. Ik heb recent een discotheek/jongerencentrum ingericht met een nieuwe lichtshow met als budget ongeveer 4500,- incl bekabeling en alles.
Boven het dansgedeelte hangt een trussvierkant van 3*3meter, met aan elke zijden 2 schuin omlaagloopende stijgerpijpen. Aan elke stijgerpijp hangt een scan + 4parren met een showtec goedkoopie dimmpack. Aan de trus zelf hangen blacklights, 4 strobo's met blind functie en ook nog 4 scans. Boven het podium tegenover het dansgedeelte hangen ook nog 6 scans aan steigerpijp. Ook zijn er theaterspots met barndoors om het podium uit te lichten. Voor rook een zr1200. Alles is bevesigd aan het betonnen plafon met gekeurde keilbouten&kettingen. De scans zijn de aztec dj-robo (250w elc, gobo/color/shutter/dimmer)
Alles word aangestuurd via een pc met daslight. Totaal alles bij elkaar waren we niet meer dan 4500,- kwijt, met gewoon goede garantie.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je een beetje creatief bent je ook met een beperkt budget een hele leuke, bij de tijdse lichtshow neer kunt zetten. Derby's en dat soort effecten allemaal links laten liggen. Voor het geld van een derby + dimmer (switchpack dan) + bekabeling heb je ook een scan.
Hoe dan ook kun je niet doelloos gaan roepen: gewoon een paar parren en wat scans. Een lichtshow zul je op de ruimte aan moeten passen.

Ps: Als je wilt kun je een keer komen kijken in de ramblaz (zo heet t jongerencentrum)
Jop,

Nog 3 weken en dan ben ik een maand in Kaapverdië op oriëntatie cq vakantie en als ik terug kom weet ik meer vwb de ruimte, misschien dat je me dan kan helpen met een ontwerpje.
Kan je wel al vertellen dat de disco's die ik daar gezien heb zeer schaars verlicht zijn,( waarschijnlijk vanwege de kosten) ik bedoel daarmee dat er niet veel voor nodig is om er bovenuit te springen.
Ik denk zelf dat het in eerste instantie een sterke basis moet hebben die evt. later aangevult kan worden.

Nu zie ik regelmatig de termen DMX en daslight voorbijkomen, wat moet ik me daarbij voorstellen en wat zijn de mogenlijkheden van deze systemen?

Mario
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
6-2-2006 22:21
Beginnersinformatie dmx en licht

Terug naar forum Reageer (zonder quote)