Forum > Webshop

Denon HP1000

(55 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
13-11-2005 17:17

Sylvia schreef:

Klopt. En dan komt er zo weer een denon-gebruiker langs die zegt dat de spelers helemaal niet ingewikkeld zijn. laugh :D
ow, dat wil ik dan wel weer even zijn hoor laugh :D wink ;)

de denons vallen idd wel mee, je hebt gewoon even tijd nodig (1, hoogstens 2 uurtjes), om de spelers te leren kennen... als je eenmaal weet hoe alles werkt, is het heel simpel en vanzelfsprekend happy :)
Music is what feelings sound like...
Victor JuniorStandaard Lid
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
13-11-2005 22:13
Kan me er iets bij voorstellen dat bijvoorbeeld de sampler lastig te begrijpen is. Maar de rest is echt niet moeilijk, net zoals ik bij mn dns1000's alles zonder gebruiksaanwijzing meteen kon vinden. Maarja, bij de pioneer cdj1000 snap ik dat hot cue gebeuren enzo weer niet, dus tis maar net hoe je t bekijkt.
Waar zit de cut op dit apparaat?
Joep poepStandaard Lid
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
18-11-2005 13:19
Dat de hp zwaar is is zeker fijn. het voelt ook echt als kwaliteit en stevigheid aan. maar ik weet niet hoe je nek na een avondje draaien voelt...
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
18-11-2005 15:08
IK heb zelfe nieuwe Technics, die is ongeveer even zwaar, zoniet nog iets zwaarder. Ik kan er prima mee draaien een avondje lang. Natuurlijk heb ik hem niet de hele avond op m'n kop laugh :D
SanuStandaard Lid
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 30-9-2008
29-11-2005 14:53

DJ Bastisito schreef:

IK heb zelfe nieuwe Technics, die is ongeveer even zwaar, zoniet nog iets zwaarder. Ik kan er prima mee draaien een avondje lang. Natuurlijk heb ik hem niet de hele avond op m'n kop laugh :D
Ach, het is maar waarom je er geen last van hebt... ;)
powered by bullit
OnnoschramStandaard Lid
Sinds: 30-12-2005
Laatste: 5-7-2009
30-12-2005 16:52
Heb deze hoofdtelefoon nu iets van anderhalve maand in mijn bezit en ten opzichte van de MVR-700 is dit echt een vooruitgang. Erg handig zijn de 180 graden draaibare oorschelpen en de 53 mm doorsnede van de speakers. Topding, maar hoe hij over de langere termijn presteert kan ik niets zeggen natuurlijk. Vooralsnog een aanwinst!
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
30-12-2005 18:20
Kan je hem vergelijken met de Pioneer HDJ1000? (of geen ervaring mee...)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
31-12-2005 03:01

onnoschram schreef:

Heb deze hoofdtelefoon nu iets van anderhalve maand in mijn bezit en ten opzichte van de MVR-700 is dit echt een vooruitgang. Erg handig zijn de 180 graden draaibare oorschelpen en de 53 mm doorsnede van de speakers. Topding, maar hoe hij over de langere termijn presteert kan ik niets zeggen natuurlijk. Vooralsnog een aanwinst!
Mag jij me vertellen waar die vooruitgang zit want ik zou hem niet hoger of lager in schatten als een MDR-V700 of HDJ1000.

Waar ik mijn twijfels bij heb en dat staat ook in de review die ik gemaild heb naar de fabrikant (en nog niets van gehoord heb). Het probleem is namelijk dat de constructie niet voor alle dj's goed is. Als je de headphone namelijk tussen schouder en hoofd klemt tijdens het draaien zet je alle druk op het koppelpunt tussen shell en hoofdband met als gevolg dat ie daar geheid gaat scheuren...... dat doen tenslotte alle headphone's met die constructie en ik zou niet weten waarom de Denon daar een uitzondering op zou zijn.
Houd je hem echter netjes op je kop en ga je er netjes mee om dan heb je een mooie headphone.

Qua geluid is ie vergelijkbaar met de sony, iets aangedikt in het laag, redelijk net mid en hoog. De Denon valt over de oren en dat moet je lekker vinden zitten....

SPL is ongeveer gelijk aan de sony/pioneer en demping hetzelfde verhaal echter dempte ie bij mij weer iets minder omdat ie niet helemaal lekker zit op mijn smalle rothoofd.

Gewoon een headphone die in het rijtje MDR/HDJ/RP-DH past, niets meer, niets minder.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
31-12-2005 09:58
Ik pak hier even het plaatje bij, maar welk stukje is het probleem dan? Het bovenste of het onderste draaipunt? Ik zat te twijfelen tussen deze en de Pioneer. Ik draai nu bijna altijd met de Pioneer, maar wil voor thuis ook een goede HP. Toch leg ik hem regelmatig in mijn nek, om dan even met de HP op de schouder te luisteren, maar als ik het goed begrijp is dit juist hetgene wat voor problemen (kan) zorgen? Welke HP's hebben dan nog meer deze constructie, waar hetzelfde probleem optreedt Reind?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
OnnoschramStandaard Lid
Sinds: 30-12-2005
Laatste: 5-7-2009
31-12-2005 12:31
Als je de headphone namelijk tussen schouder en hoofd klemt tijdens het draaien zet je alle druk op het koppelpunt tussen shell en hoofdband met als gevolg dat ie daar geheid gaat scheuren...... dat doen tenslotte alle headphone's met die constructie en ik zou niet weten waarom de Denon daar een uitzondering op zou zijn.
Houd je hem echter netjes op je kop en ga je er netjes mee om dan heb je een mooie headphone.
Hier geef ik je wel gelijk in, hij is misschien niet heel erg soepel. Maar ik zet m een soort van schuin op m'n hoofd neer ( hoofdband in een hoek van 45 graden op m'n hoofd). Iemand van Denon ( een vertegenwoordiger) verzekerde mij echter dat het scheuringseffect van de MVR bij deze hoofdtelefoon niet op zal treden... Expliciet naar gevraagd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)