Forum > Opmerkingen

Profielinhoud verplichten?

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-12-2005 19:52

OmErta schreef:

U bedoelt waarschijnlijk met oog op de steeds kleiner wordende privacy?
Mensen kiezen er zelf voor om gebruik te maken van een "openbaar" forum. Persoonlijk heb ik nooit begrepen waarom diezelfde mensen dan het verlangen hebben om anoniem te blijven. Dit is geen datingsite ofzo. Wat doet het er nou toe om niet te laten weten wie je bent, als je met elkaar over geluid, licht en muziek praat?

Overigens denk ik niet dat we met het volledig invullen van een profiel van die even-langs-droppers af zijn. Maar voor Tweedehands zou het wel handig zijn. Met name om wat Tom ook zegt: wat moet je in de handel als je niet kenbaar wilt maken wie je bent? Ik hoef dan al meteen niet meer met zo iemand in zee.
Op de rest van het forum neem ik mensen die hoog van de toren blaten zonder dat ik kan zien wie ze zijn ook beduidend minder serieus dan de anderen. Zo gaat dat nou eenmaal. Voor hetzelfde geld heb je te maken met een jochie van 13 die de hele boel bij elkaar verzint, of een volwassen wannabe die het nooit gaat maken. Over het algemeen vallen die trouwens toch wel een keer door de mand, als ze lang genoeg blijven hangen.

Volgens mij heeft Dré al langer plannen met het profiel. Er hangt mij iets van bij dat de factor tijd, en dan met name het gebrek eraan, een rol speelt in de implementatie ervan.

[EDIT]Ik zie niet in wat er zo afgrijselijk eng is aan het profiel dat DJ Mark hierboven post. Het gaat over een shop, de mensen daar moeten toch weten wie je bent?
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-12-2005 20:08

Sylvia schreef:

Overigens denk ik niet dat we met het volledig invullen van een profiel van die even-langs-droppers af zijn.
Mee eens.
Maar hoeveel mensen vullen dat profiel serieus in.
Iedereen kan een naam, woonplaats, e-mail etc.....invullen. Controleren kun je het toch niet.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
22-12-2005 20:09
Voor tweedehands-forum kan ik het inderdaad zeer goed begrijpen. Maar ik zie niet in waarom het nodig is gegevens te hebben op het gewone forum. Je kan toch perfect iemand helpen zonder dat je daarom zijn naam, adres, ... moet weten.
Tot slot: ik heb niet echt een probleem met het vrijgeven van mijn gegevens hoor maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het liever niet vrijgeven om wat voor reden dan ook.

mvg Alex

[edit]wat groovelover zegt: beter geen gegevens dan verkeerde lijkt me? (subtiel verschil)
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
22-12-2005 20:12
Is het dan geen idee om de forumsoftware zodanig aan te passen dat je niet in het tweede hands forum kan als niet alle profielvelden zijn ingevuld? Lijkt me niet erg ingewikkeld, het voorkomt dat mensen zonder alle informatie daar gaan posten (en dus een hoop gesloten topics om die reden) en het schrikt niet af bij de registratie :)
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-12-2005 20:14
Ik vind dat een naam een minimale must is. Helpen kan wel, maar op deze manier wordt het met de dag onpersoonlijker.
Wat betreft een e-mail adres. Iedereen kan zo een hotmail-acount aan maken. Genoeg mensen die voor internet zaken een apart (hotmail) e-mail adres hebben en voor "serieuse" zaken een ander adres.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-12-2005 20:14
Er is nog nergens gesproken over welke gegevens er bij moeten, of welke verplicht zouden moeten.

Maar een naam, waar hebben we het nog over.
Ik kan me niemand op dit forum voorstellen die bij zijn licht & geluid werkzaamheden gewoon direct de klus op gaat bouwen ipv even naar de contactpersoon te lopen, deze de hand te schudden en je even voor te stellen.

Ik kan me namelijk geen één reden verzinnen waarom ik niet op zijn minst me naam er neer zou zetten. Tenzij je gezocht word door de AIVD of iets in die trant.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-12-2005 20:26
Voor mensen die nog steeds bang voor hun privacy zijn:

Ik heb met:

Max pizza's gegeten in Tilburg
Sylvia gebabbeld op de P.A. Beurs en bij de toppencontest
Tom Cyberdance geklust
JeroenVDV bier gedronken ( ik dan ) en geklust
Victor Junior de hand geschud
Sebastiaan ontmoet
Sietse uiteraard ook 2x
Jasper leuke feestjes gedaan
Benjamin andere feestjes gedaan

En nog vele anderen ontmoet...

Ik kan je geruststellen het zijn allemaal normale mensen wat ook uit hun posts is af te lezen. En ze bijten geen van allen!!! ( Tot zover )
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-12-2005 20:30
Hahaha, mooie opsomming.
Nu noem je echter een rijtje gerespecteerde mensen op.

Er lopen hier heus (helaas) ook horken en hobbyverziekers rond.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-12-2005 20:35

Groovelover schreef:

Hahaha, mooie opsomming.
Nu noem je echter een rijtje gerespecteerde mensen op.

Er lopen hier heus (helaas) ook horken en hobbyverziekers rond.
Eens! En check nou eens de profielen van het rijtje dat ik je net heb gegeven?
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-12-2005 20:36

yoghurt schreef:

Groovelover schreef:

Hahaha, mooie opsomming.
Nu noem je echter een rijtje gerespecteerde mensen op.

Er lopen hier heus (helaas) ook horken en hobbyverziekers rond.
Eens! En check nou eens de profielen van het rijtje dat ik je net heb gegeven?
Yeps, allemaal keurig, netjes (zoals het hoort) ingevuld.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)